איום הווריאנט החדש: שווייץ אסרה על כניסת ישראלים למדינה

בניסיון לבלום כניסת חולים מאומתים עם הזן החדש של נגיף הקורונה, ממשלת שווייץ אסרה על כניסת אזרחי ישראל, דרום אפריקה, בלגיה והונג קונג • קבינט הקורונה הישראלי יתכנס לשם קבלת החלטות נוספות

שוק החג המולד בציריך. עדיין לא הוטל סגר, אך בשווייץ חוששים מהווריאנט החדש / צילום: Reuters, Arnd Wiegmann
שוק החג המולד בציריך. עדיין לא הוטל סגר, אך בשווייץ חוששים מהווריאנט החדש / צילום: Reuters, Arnd Wiegmann

ווריאנט נגיף הקורונה שמדאיג את העולם ושזכה לשם אומיקרון מוביל להטלת מגבלות ולסגירת גבולות מחודשת בין מדינות. ממשלת שווייץ קיבלה החלטה מיידית על פיה תיאסר כניסת אזרחים ישראלים למדינה מ-26.11 (שישי) בשעה 20:00.

הסיבה: ניסיון לבלום או לפחות להאט את התפשטות הווריאנט החדש. המדינות מהן תיאסר כניסת זרים לשווייץ הן אלה שבהן אותרו חולים מאומתים שאובחנו עם הווריאנט החדש. הרשימה כוללת את ישראל, דרום אפריקה, הונג קונג ובלגיה. עוד נקבע כי אזרחי שווייץ ששהו במדינות הללו יידרשו להציג בכניסה לשווייץ בדיקת קורונה ויידרשו ל-10 ימים בידוד.

נזכיר כי מוקדם יותר החודש לנוכח נתוני התחלואה במדינה, קבעה ממשלת אוסטריה על הטלת סגר שיהיה תקף עד 13.12. במסגרת זו לא ניתן לבקר במדינה למטרות תיירות.

ההגבלות בישראל בשלב זה כוללות את כל מדינות אפריקה בהן: מאוריציוס, סיישל ומדגסקר (למעט מדינות צפון אפריקה), שעל פי החלטת הממשלה מוגדרות מעתה כאדומות. המשמעות היא שלזרים אין כניסה ממדינות אלה וישראלים החוזרים ממדינות אלה ישהו בבידוד. משך הבידוד הוא 7 ימים בכפוף לביצוע שתי בדיקות.

ראש הממשלה נפתלי בנט אף קרא למי שהגיע ממדינות אלה ומדובאי ב-14 הימים האחרונים להיבדק מיידית ולשהות בבידוד עד לקבלת תשובה.

במוצאי שבת (הערב) צפוי להתכנס קבינט הקורונה ועשויות להתקבל החלטות נוספות שיגבילו את תנועת הנוסעים.