חגית אברון ממליצה: בית קפה קיבוצי עם מאפים משובחים ומרחב לילדים

מחפשים הפתעה ליום הולדת? טיול מיוחד לחובבי טבע צמחונים? ספא שווה? מקום מיוחד להצעת נישואים? יש את מי לשאול!

מעיונה / צילום: רפי ברזילאי
מעיונה / צילום: רפי ברזילאי

חגית שלום,
אנחנו נוסעים בהרכב משפחתי מלא לסופשבוע אחרון של אוגוסט בגליל העליון. האם תוכלי להמליץ על בית קפה נחמד שפתוח בשבת? כזה שהטף יוכל להתרוצץ באין מפריע, ואנחנו נוכל ללגום את הקפה ולטעום מאפה בשקט ובשלווה.
תודה, ברכה

ברכה שלום,

תמיד נעים וטוב לנסוע בהרכב משפחתי, בטח בשבוע האחרון של החופשה, כשיש באוויר תקווה לתחילת החזרה לשגרה. אשמח להמליץ על בית הקפה "מעיונה" שבקיבוץ עמיר. כמיטב המסורת של מקומות חדשים שהנצו בקיבוצים, פתחו את המקום צעירים בני הקיבוץ ששבו לכור מחצבתם אחרי שנות גלות מעבר לגבולות הקיבוץ. חמושים בחזון להתפרנס ובידע קולינרי שרכשו במהלך שנותיהם, הם פתחו בית קפה כפי שאהבה נפשם. בית הקפה אכן פתוח בשבת ויש בו, מלבד אווירה מקומית נעימה ורגועה, גם דברי מאפה משובחים, כריכים טריים, סלטים טובים, קפה מצוין ומרחב ירוק שבו יכולים הילדים להתרוצץ.
חופשה נעימה וחזל"ש עוד יותר,

חגית

מעיונה, בית קפה. קיבוץ עמיר פתוח בשבת. 04-6954255

 לפניות למדור, שאלות ובקשות: tiyul@globes.co.il 

סדנת בישול איטלקי בקיבוץ מגל עם יין וסיפורים

חגית שלום,
אמי חוגגת שישים ואנחנו רוצים לחגוג לה בפעילות משפחתית קולינרית משותפת. מאחר שהיא אוהבת את המטבח ואנחנו אוהבים כשהיא במטבח, נשמח להמלצה לסדנת בישול מגבשת שבסופה ארוחה שמתאימה לכולם.
תודה, מאיה

שלום מאיה,
אין כמו לחגוג יום הולדת לאמא בשלנית בסדנת בישול משפחתית, ואני אשמח להמליץ על סדנאות הבישול האיטלקי של רומי נדלר. רומי נולדה באיטליה ולאחר שירותה הצבאי חזרה ללימודי בישול וקולינריה ברומא, ומאז היא מבשלת כמעט כמו מאמא איטלקייה. את סדנאות הבישול היא מקיימת בביתה שבקיבוץ מגל, ולאחר שמנשנשים אנטי פסטי ושלל פתיחים משנסים מותניים, עוטים סינר, לוגמים יין ומתחילים לקמח, לרדד, למלא רביולי, לקרוץ ניוקי. בין לבין מקבלים שיעור על מעלותיה של הפסטה הטרייה ועל המטבח הסיציליאני לעומת זה הנפוליטני, ועוד יסודות וסודות מהמטבח הכי חושני בעולם. כל זה מלווה ביין טוב, בקינוחים ובסיפורים. תיהנו ותביאו לי בבקשה טעימה של פנזרוטי.
חגית


רומי נדלר, ROMINA E LA CUCINA, קיבוץ מגל. בתיאום מראש. מתאים למשפחות, ימי הולדת, סדנאות בעבודה. ב-9/9 תתקיים סדנת פסטה פתוחה לקהל.
054-4719254

חצר יפה ופורחת לארוחת בוקר ליד ירושלים

חגית שלום,
בעלי עובד בחברת סטארט-אפ ומארח 3 אורחים מיפן. אבקש בשמו המלצה למקום יפה לעצירת קפה וארוחת בוקר בדרך לירושלים.
תודה, מיכל

מיכל שלום,
אני שמחה לשמוע שסוף סוף נפתחה ארץ השמש העולה, נקווה שבקרוב גם אנחנו נוכל לטייל בה. לאורחים אני ממליצה על מקום נהדר בשם דרך הגפן, הממוקם בדרך לירושלים במושב בית זית.

מה שהיה בעבר גן הילדים של היישוב הפך לגינה פורחת ומטופחת, שבין פרחיה משובצים מקומות ישיבה הסופגים את ניחוחות התבלינים ואת יופייה של הצמחייה המלבלבת. במרכזה מפכים ברכות מפלי מים. בבוקר מגישים ארוחת בוקר ישראלית שאת שפעה וטעמיה גם יפנים יחבבו - מיץ תפוזים סחוט מפירות העצים, חביתות תפוחות, לחמים טריים, ממרחים וסלטים צבעוניים. אל תעזבו מבלי לקחת אתכם מזכרת של אדנית מבושמת בעשבי תיבול ריחניים, או עציץ פורח. תיהנו ותבקשו בשמי המלצה לבית קפה שווה בקיוטו.
חגית

דרך הגפן, דרך הגפן 1, מושב בית זית. כשר.
02-6502044

סדנה ליצירה באש, פטיש וסדן

חגית שלום,
אחי התאום הפך בשעה טובה לסב לתאומים, וברצוני לשמח אותו במתנה מקורית במיוחד.
הוא במקצועו מהנדס, וידיו טובות, והוא חובב יצירה ונגרות. אולי תוכלי להמליץ לי על סדנה או על פעילות שבה יוכל ללמוד דבר מה וליהנות ממעשה ידיו?
תודה, יפעת

יפעת שלום,
ברכות כפולות לסבא התאום ולרכים הנולדים, בחדווה אמליץ למי שידיו איתנות ונפשו יצירתית, לבקר אצל חרש הברזל יובל תלם במצפה מתת שבגליל. תלם הוא אומן בנשמתו - נפח, נגר ויוצר רהיטים ויצירות אמנות, שאותם הוא מציג בגלריה שמעל לבית המלאכה. בנפחייה הוא גם מקבל קבוצות קטנות ויחידים לסדנאות של כמה שעות.

יש סדנאות לנפחות, סדנת ריתוך ואפילו כזאת שבה מחשלים סכינים בברזל החם. תלם הוא מקצוען ואומן רב שנים ומכניס את כל מי שחפץ בסודות היצירה באש, פטיש וסדן. לאחר הסדנא אפשר לטייל ביישוב היפה, ולעצור ביקב המקומי לשתייה לחיי הסבא והנכדים.

בהצלחה ואל תשכחי לבקש שיכין סכין לגיסתך,

חגית

יובל תלם, חרש ברזל. מצפה מתת. בתיאום מראש. טל' 054-4371414

בירה משובחת במבצר יחיעם

חגית שלום,
ילדיי מארחים קבוצה של צעירים מגרמניה בקיץ, ויוצאים עמם לטיול בצפון. הם ביקשו ממני המלצה למקום בו יוכלו לאכול, בעיקר לשתות ולשבת מול הנוף. יש לך המלצה ראויה עבורי?
בשמת

בשמת שלום,
נחמד לשמוע שילדייך מגלים לצעירים מהניכר את מכמני ארצנו, והיא יפה שבעתיים כששותים ואוכלים במקום נאה. אם הם מטיילים בגליל המערבי, ומזדמנים לאזור בסוף השבוע, הרי שמומלץ להם להעפיל למבצר יחיעם. מעבר ליופיו ולחשיבותו ההיסטורית של המקום ולנוף הנהדר הנשקף ממנו, מומלץ להגיע בשקיעה ומיד לאחר מכן, להרוות את צמאונם בחצר בירה מלכה שבקיבוץ יחיעם.

בירה מלכה היא מחלוצות מבשלות הבוטיק בישראל ואפילו האורחים הגרמנים, היודעים דבר או שניים על משקה החיטה הזהוב, יתפעלו מהאדמונית הנמזגת מהחבית. את טעימות הבירה מלווים מזון ונשנושים ההולמים את המעמד.
שייהנו, ושלא ישכחו להזמין את ילדייך לאוקטובר פסט.
חגית

חצר בירה מלכה, קיבוץ יחיעם, פתוח בשישי שבת בלבד 12-19. 04-9941577
לפניות למדור, שאלות ובקשות: tiyul@globes.co.il 

בילוי מומלץ עם הילדים בקריית גת

חגית שלום,

החופש הגדול החל, והוא כבר נושא עמו ניחוחות של שעמום בקרב ילדיי. אני רוצה לקחת את בני בן ה-13 וחבריו המפוהקים לטיול של יום. כזה שיהיה בו תוכן, אוכל וערך מוסף חברתי. יש לך המלצה, רגע לפני שאני מוחקת לו את הטיק-טוק?

תודה, שלומית

שלומית שלום,
מזדהה עם כל מילה. גם אני באותה סירה, ומנסה להוציא את הילדה מהמאורה. מציעה ביקור במאפיית ילדודס השוכנת בפנימיית הילדים נווה חנה בקריית גת, שיש לה בסיס חינוכי וערכי מיוחד: הילדים מייצרים בעצמם את הלחם, העוגיות והעוגות (אחרי שעות הלימודים, כמובן). הרווחים מהלחמים הנמכרים במקום משמשים לתוספת דמי כיס לילדים ולרווחת הפנימייה. אם אתם מתארגנים כקבוצה, תוכלו לקבל הרצאה מרגשת ממנהל המאפייה, על ילדים שהגיעו לכאן חסרי כל וניצחו את החיים באמצעות נחישות, לימוד והתמדה. כל ביס בלחם האגוזים או הבצל שתקנו בחנות המפעל יהיה לכם גם טעים מאין כמותו וגם בעל ערך מוסף.

תיהנו, ואל תשכחי להעלות את הסרטון לטיק טוק,
חגית

מאפיית ילדודס, מבוא החרמון 21, קריית גת. כשר. תיאום ביקור מראש
052-4619100

מקום לא שגרתי לקפה

חגית שלום,
אמי הקשישה חובבת בילויים, בתי קפה וגם פרחים. אני רוצה לקחת אותה לבילוי קצר של שישי בבוקר באווירה ירוקה ופרחונית, יש לך אולי רעיון למשתלה שיש בה בית קפה?
תודה,

מרגנית

מרגנית שלום,
אכן, אין כמו לפתוח את סוף השבוע בבילוי המשלב תופין ופרח. אספר לך על מקום חינני ופרחוני בשם חדווה בגן. נוסעים אליו בדרכים מעט לא סלולות, אבל המאמץ משתלם, שכן מדובר בריאה ירוקה הממוקמת בלב פרדסים עם שפע של עצי פרי ומשתלה מקצועית אדירת ממדים.

יש בה כל פרח, שתיל וצמח שניתן לעלות על הדעת, גינות אורגניות של ירקות ופירות (אפשר לרכוש), וכמובן גולת הכותרת - עגלת קפה חמודה, טנא שמה, המגישה תקרובת טרייה, שחלקה מתוצרת הגינה, מאפים וכריכים וכמובן קפה נהדר.
כל שעליכן לעשות הוא לבחור פינה, גזוזטרה או חופת גפנים משתרגות, ללגום את הקפה וליהנות ממרבדי הקסם שסביבכן. אל תשכחי לקחת לשבת גם שיח שלפח.
חגית

חדווה בגן, ליד קיבוץ תל יצחק. יש להיעזר בווייז 054-6641997. סגור בשבת

ריבות מיוחדות ברמת הגולן

חגית שלום,

אורחים מאנגליה מגיעים לביקור במפעל בו אני עובדת, קולגה נחמדה שמגיעה עם בעלה והילדה. אני לוקחת אותם לטיול ברמת הגולן ורציתי לעצור במקום מיוחד, שישמח גם את הבת. יש לך רעיון?

שרון

שלום שרון,

יפה מצדך שאת מטריחה את עצמך עם קולגות לעבודה עד לרמת הגולן. כשלי היו אורחים, הרחקתי עמם מקסימום עד חוף ימה של תל אביב. ובכל זאת, יש לי עבור המשפחה מהממלכה הפתעה מהאגדות.

בית הריבות של שרה קוז'קרו שוכן במושב קדמת צבי שברמת הגולן. בית עץ מתקתק בו בוחשת המכשפה, במקרה זה, מכשפה טובה במיוחד, מיני ריבות ומרקחות מכל טוב פירות, ירקות ותבליני הגולן. שרה היא "מכשפת הריבות", רוקחת ובוחשת עשרות ריבות בצנצנות על פי  העונה ובעיקר מצב רוחה. בימות הקיץ יש ריבות ממשמש כתום, פטל אדום וריבת הקסמים הנרקחת משושנים, שלבטח תשמח את האורחים האנגלים.

אל תשכחי לשלוח צנצנת להוד מלכותה לרגל חגיגות ה-JUBILEE.

חגית

בית הריבות - קדמת צבי. סגור בשבת. 052-6485803

אירוע מיוחד לבעלי אוזן מוזיקלית

חגית שלום,

אני רוצה להעניק חוויה לחברה שהחלימה ממחלה. אשמח להמלצה לאירוע מיוחד עם חברותיה הטובות שהיו לצידה לאורך התקופה. חברתי היא בעלת אוזן מוזיקלית ונפש פיוטית ומעריכה מאד חוויות שברוח ופחות כאלה שבחומר. יש לך המלצה?

בתודה, דיצה

דיצה שלום,

מן המפורסמות היא שחברות טובות הן מקור איכותי להחלמה ולתמיכה, ואכן באמתחתי המלצה יוצאת דופן, שתנעם לאוזנה של חברתך.

אורטל פלג הוא איש רב אשכולות, צלילים וכישורים - הוא נגן, גולש גלים, מטפל בשלל שיטות וגם בונה כלי נגינה מדיטטיביים יוצאי דופן, שמהם הוא מפיק צלילים של ריפוי ושל הפגת מתחים.

אורטל מארח קבוצות אינטימיות בביתו בשכונה על שפת ימה של נתניה, שם הוא חושף את המבקרים לסיפורו חוצה הארצות וההרפתקאות, משתף בהליך יצירת הכלים - לחלקם יש על שמו פטנט רשום.

הוא מתופף על פנתם, פורט על בג'ין ונושף בדיג'ירידו. גם חברתך חובבת הצליל, לבטח לא שמעה על הכלים הללו, וגם אני פערתי את עיניי וכריתי אוזן לצלילים המיוחדים. על כן החוויה המצפה בחברתו מרגיעה, נעימה ולבטח יוצאת דופן ומהנה.

הדהוד נעים, רינה ודיצה. חגית

מקום מיוחד לאירוע

חגית שלום,
אנחנו מתגוררים במיאמי, ובתי חוגגת בת מצווה. אני רוצה לחגוג בחיק משפחתי המורחבת בארץ, ומחפש מקום מיוחד לאירוע, שיהיה בין ירושלים לתל אביב, שיתאים למבוגרים, קשישים וטף, כזה שיאפשר מרחב ונוף ולא יראה כמו אולם אירועים טיפוסי. אשמח לעצתך,
איציק

איציק שלום,
מזל טוב לבתך ולמשפחתך. טוב שאתם באים לחגוג בארצנו הקטנה, שאולמות ומתחמי אירועים רבים בה, והשפע מבלבל ורב. אני מנחשת שתאהבו מאוד את "המתפרה" באבו גוש, חלל אירוע שאכן הייתה בו בעבר מתפרת טקסטיל, והוא הוסב לאחר שיפוץ מרהיב לחלל יפהפה לאירועים קטנים (עד 100 איש).

''המתפרה'' באבו גוש / צילום: גיא אנטו
 ''המתפרה'' באבו גוש / צילום: גיא אנטו

"המתפרה" בנויה כסלון אירוח מזמין, ובו פינות יפהפיות, בהם יכולים האורחים לפטפט בנחת, לצאת אל המרפסת הצופה אל הנוף ולהעביר את הזמן כאילו הם מתארחים בבית פרטי. במקום יש מטבח אבל אין בו שירותי הסעדה, ועל כן ניתן להביא לשם כל סגנון אוכל, שפית או טבח על פי טעמכם וכיסכם, ורבקה ואיתמר, בעלי "המתפרה" יוצאים מגדרם כדי "לתפור" לאורחיהם אירוע על פי מידתם. שפע ברכות לכם ולכל המשפחה ועוד טיפ ממני: מרהיב שם בשקיעה.

המתפרה - אבו גוש. 052-3777250

מסיבה על המים

חגית שלום,
בני גל, כמתחייב משמו, הוא חובב ים וגלים. רגע לפני גיוסו, אשמח לערוך לו מסיבת גיוס בים, עם אוכל ומשקה גם. יש לך רעיון?
בתודה, איריס

איריס יקרה,
מזל טוב וגיוס נעים לגל. למרות שאני חובבת יבשה יציבה וחשה בחילה עזה אפילו בשלולית שקטה, אשמח להמליץ על פעילות ימית משגעת. אריה וקנין, "סקיפר שף", עורך מסיבות עליזות במיוחד על גבי קטמראן שמפרשיו מתוחים והוא מפליג בין חופי הארץ בבטחה ובשמחה.

אריה מבשל על גבי הקטמראן (או היאכטה, תלוי במספר המוזמנים) אוכל נפלא, מפנק ומשקה את אורחיו ברוחב לב, עוצר במפרצוני טורקיז לטבילות ושחיות, מפזם שאנסונים צרפתיים ומספר במבטא צרפתי שרמנטי את סיפור חייו הבועט.

אם תרצו, אפשר גם להפליג לקפריסין ולעקוף את פקקי דלפקי נתב"ג, אבל גם מסע ימי של מספר שעות בין המרינה של הרצליה ועד לחופי התכלת של אשקלון ואשדוד, מלווה בריקודים, שכשוכים וצהלולים ישמחו לבטח את גל ואת ההוללים.
הפלגה נעימה וים שקט,
חגית

אריה וקנין, סקיפר שף - 058-5731509

צימר מבודד על גבול לבנון

חגית שלום, הוזמנתי להרצות במועצה המקומית מעלה יוסף, אי שם בגבול הצפון.
מבט חטוף ביישומון הניווט הבהיר לי שעליי ללון באזור, ואם כך נגזר, הרי שכבר אשמח שתצטרף אליי בת זוגי. על כן שלוחה אלייך בקשה לצימר בטעם טוב, מבודד במידה ונעים לשהייה.

תודה רבה, ענת

ענת שלום,
אכן אין טעם לנסיעות פתלתלות בחשיכה ואין כמו לשלב ביזנס ופלז’ר. אני ממליצה לבלות לילה זרוע כוכבים כשרוח הצפון תנשב על פניכן, עת תשבו לכן במרפסת היפה של "מגנוליה", ביישוב שומרה שבגבול הצפון.

אוולין סוויסה, הבעלים, שכולה נדיבות ושפע, תוביל אתכן אל תוככי נחלת פרא, שופעת צמחיית בר פראית, עצי פרי, חורש טבעי סבוך מנוקד בפינות חמד.

במקום שתי יחידות זוגיות ונאות מעץ, נטועות בחורש וקרועות אל עבר הרכס הירוק, ומהן ניתן כמעט להפריח בועות אל עבר הלבנון.

יש גם בריכת טבילה ומרפסת יפה, ומעבר ליופי ולטיפוח ופינוקים לרוב, ניחנה סוויסה ביכולת לקרוא את מחשבותיו של כל אורח המבקש לעצמו פיסת שלווה ומרגוע.

תעבדי מעט, תבלי הרבה
חגית

מגנוליה, שומרה. 052-8289818

יום כיף בגליל לצמחונים-טבעונים

חגית שלום,
אני מנהל משאבי אנוש בחברת סטארט-אפ שכל עובדיה צמחונים-טבעונים (גילוי נאות - אנחנו עוסקים בפיתוח תחליפי בשר). אנחנו יוצאים ליום טיול גלילי, שבמסגרתו אני מחפש פתרון טעים ובריא למסעדה צמחונית טבעונית כשרה, באווירה כיפית ונעימה.
תודה, עוז

עוז שלום,
במידה ותתפנה משרה בחברתך, אבקש להגיש מועמדות בשם בתי הצמחונית, שחולמת לעבוד בסביבת עבודה נטולת קרניבורים. עד אז, אמליץ על מסעדת "תבל - התבלין שבתוכה" של שלומית זיו רום, מטפלת ברפואה משלימה ואימא לילדים צמחונים, שהגיעה לגליל מרמת השרון חמושה בחלום לפתוח מקום שמגיש אוכל שעושה שמח בעיניים, בפה ובגוף.

במסעדה יש אפשרות לארח קבוצות גדולות בחלל נפרד, התפריט מסחרר בשפע אפשרויות, כולן ללא מוצרים מהחי, ללא סוכר וללא גלוטן. ממליצה לא לוותר על המקלובה ועל הקבב על מקל קינמון, מנות שמכין שף מדופלם מנצרת, שעד שהכיר את שלומית, נשבע בבשר. אל תשכחו להשאיר מקום לקינוחים ובשום אופן אל תוותרו על הבראוניז הטבעוני.

אל תשכחו להזמין אותי למסיבת האקזיט,
חגית

תבל - התבלין שבתוכה, מטבח ביתי בריא כשר. מ.א. אזור התעשייה, משגב.
050-7526262

שלומית זיו רום במסעדת תבל / צילום: גל שון
 שלומית זיו רום במסעדת תבל / צילום: גל שון

סיור בהשראה יפנית

שלום חגית,
בתי הקטנה משתגעת על מאנגה (קומיקס יפני) ואף החלה ללמוד יפנית. היא חוגגת יום הולדת 15 בקרוב, ורציתי המלצה לאירוע כיפי וצעיר בהשראת יפן, שאינו קשור בסושי, מאכל שהיא באופן מוזר אינה מחבבת.
תודה, נגה

נגה יקרה,
כל הכבוד לבתך על התחביב המיוחד ועל ההתעמקות בתרבות יפן, זאת שלי מחבבת בעיקר את מוצרי "הלו קיטי" ומדבקות של פוקימון.

יש לי בשבילך המלצה מצוינת ליום הולדת ברוח יפנית. תמר פול-כהן, סופרת ומרצה על תרבויות המזרח, עורכת סיור ממונע על אודות יפן ב.. תל-אביב. במשך שלוש שעות היא סוחפת את משתתפי הסיור במסע מדומיין בארץ השמש העולה (והנעולה לעת עתה), עוצרת בנקודות עניין בהשראה יפנית בעיר הלבנה, ובין העצירות והטעימות מפעימה את שומעיה באנקדוטות מעניינות אודות התרבות והחיים ביפן. הסיור משלב בין נקודות עניין הקשורות לאופנה, עיצוב וקולינריה, זורק את המשתתפים לעולמות מדומיינים של גיישות, מאנגות, מאצ'ה וסכינים, ובסיומו תרגישו געגוע לשיבויה.

יום הולדת שמח וד"ש מסאקורה לוכדת הקלפים,
חגית

תל אביב-יפן, סיור ממונע מפתיע. 050-6256854

חגיגות בסגנון יווני

שלום חגית,
בת דודתי האהובה חוגגת יום הולדת ואוהבת מאוד את יוון. עד שנגיע לחופשתנו הבאה באיים, אני רוצה לחגוג לה אירוע בסגנון יווני, עם אוזו ומזטים. אבל לכך ארצה גם להוסיף תוכן איכותי ברוח האירוע. יש לך רעיון?
תודה, דרורית

דרורית יקרה,
גם אני משוגעת על יוון, ואף התגוררתי באתונה מספר שנים כילדה. מעת לעת גוברים עליי געגועיי לפס הקול הזה של ילדותי, אז אני הולכת לשמוע את הרצאתה של אורלי פינקלמן, אשת אשכולות, מדריכת טיולים בחסד ומרצה לתרבות יוון.

כשהיא אינה משוטטת עם מטייליה בין סמטאות סלוניקי או בנבכי הפלפונז, היא מפליאה בהרצאתה: "הים אותו הים, והבוזוקי אותו הבוזוקי", הרצאה מוזיקלית הבוחנת את יחסי האהבה העמוקים של הישראלים למוזיקה היוונית. חוויה פוקחת עיניים ומשמחת אוזניים, שכן משולבים בה, לצד הסברים מעמיקים אודות תהליכים היסטוריים-תרבותיים שהפכו את המוסיקה היוונית לאהודה ואהובה, קטעים מוזיקליים הסוחפים את השומעים בריקוד ובעליצות טהורה, לא פחות מהטברנות של אתונה. שמרי על הצלחות והסרוויס!

חגית

אורלי פינקלמן, מרצה לתרבות יוון. 052-2499545

מפגש קפה בין רמת השרון וחדרה

שלום חגית,
אני גרה ברמת השרון ואילו חברת ילדות טובה עברה לא מכבר לחדרה. אנחנו מחפשות מקום נחמד להיפגש בו באמצע הדרך. מקום שאפשר לשוחח בנחת, לשבת בחוץ, לכרסם משהו טעים ואולי אפילו סיבוב קניות מהיר. יש לך רעיון?
תודה, עדן

עדן יקרה,
עצה טובה באמתחתי, אם כי חשיפתו של המקום כרוכה בלבטים מצדי, שכן מדובר בסוד השמור של המקומיים ושל אלפי עוקבים ומעריצים. "האופט" באבן יהודה היא מעדנייה-בית קפה-חנות יפה, של זוג יזמים צעירים. בבוקר משתרך שם תור ארוך ומנומס של שוחרי קפה ומאפה (נסו את שבלול הפרג) ובהמשך היום נצפים צעירים, מבוגרים וטף החומדים את האווירה הפריזאית והכריכים המופלאים.

זהו המקום לערוך בו שיחת נפש סוערת ובסיומה להסתער על קניות - לחמים מצטיינים, כלים יפהפיים, יינות מפתיעים ושאר פריטים המשמחים כל לבב אישה ואיש. בקומה העליונה גם בוטיק מעצבים, חנות מתנות עם פריטים ייחודיים ועוד שפע של דברים שחומדים.

תיהנו ואל תרוצו לספר לחבר’ה,
חגית

קולינריה, אווירה מיוחדת ומפגש מעניין

שלום חגית,
אני מנהלת משאבי אנוש ומחפשת פעילות ליום גיבוש עבור מחלקת השיווק שלנו. תוכלי להמליץ על יום שמשלב בין קולינריה, אווירה מיוחדת לבין מפגש מעניין?
בתודה, רונה

רונה שלום,

כמה טוב שלקחתם הפוגה מהשגרה. באמתחתי המלצה יפה שתבטיח מינונים מדויקים בין אוכל טוב, הופעה מוזיקלית נפלאה והרצאה כובשת. ביישוב לוזית שבהרי ירושלים, ניצב לו "בית הקונטיינרים" העשוי כולו מ... קונטיינרים. הבית יפהפה, סיפור בנייתו מעניין והנוף הנשקף ממנו - ובכן, לא תרצו ללכת משם.

המארחים שלכם הם אילייה מגנס וסיגל גבע. הוא - אומן המנגן בכלי הקשה, נשיפה ופריטה, מספר את סיפור חייו המרתק, תוך כדי רסיטל מוסיקלי. בת זוגו סיגל, הרפתקנית, מדריכת טיולים קשוחים בעולם, סופרת ואישה מיוחדת, מארחת ומבשלת אוכל טעים ויצירתי.

השילוב בין השניים מופלא והאירוח לעילא. נ.ב. אפשר לשלב בהמשך גם ביקור ביקב עג'ור.

בריאות והנאה, חגית

בית הקונטיינרים, לוזית. בתיאום מראש - 052-6943332

סיור יקבים למתקדמים

חגית שלום,

בעלי חובב טיולי יין, ולכן ביקר כבר במרבית היקבים בארץ, כולל יקבי בוטיק וגראז’. אולי את מכירה יקב מיוחד שבעלי טרם שמע עליו?
תודה, יעלה.

יעלה היקרה,
אכן יקבים רבים ומשובחים פזורים בארצנו, ויפה לבעלך שלגם וטעם במרביתם. אני דווקא אמליץ לך על ביקור במזקקה הנחבאת אל הכלים בבית מאיר שבהרי ירושלים. מזקקת הולנדר היא מזקקה משפחתית שמנהלת רוני הולנדר, שממשיכה בגאון את המסורת המשפחתית של ייצור תזקיקים אלכוהוליים, שנאפסים, ליקרים ושאר משקאות משמחים שאפשר לשתות אצלה על מרפסת העץ הצופה אל הרי ירושלים.

בימי שישי מתקיימים במקום סיורים וטעימות של כל הקולקציה העונתית (אל תפספסו את השנאפס פינק ליידי) מקווה שבעלך יופתע ואף ירכוש לך שנאפס גויאבה במתנה.

מזקקת הולנדר, בית מאיר. סיורים וטעימות בתיאום מראש, 02-6441084

מקום נחמד לבילוי משותף עם הילדים

שלום חגית,
אני סבתא פעילה שאוהבת לבלות עם נכדיה בספרייה וגם בטבע, לשתות קפה טוב בעוד הנכדים משתובבים להנאתם. יש לך המלצה למקום בו אוכל לבלות עימם בחופשת הפסח הקרבה ובאה?
בתודה, סבתא שירה

שירה שלום,
את ללא ספק סבתא מהדור החדש, המקדישה זמן איכות לנכדיה אבל בד בבד דואגת לפינוקיה. ברצוני להמליץ לך על יום נהדר בגינת האוכל, משק הלברכט בביתן אהרון.
זוהי חווה רחבת ידיים, בה יצרה בעלת המשק, תמי הלברכט, מרחב חקלאי ירוק ובריא, המשלב פעילות חקלאית, קולינרית, סיורים בין הפינות בחווה וגם שלל פעילויות מרחיבות לב בחופשים. להורים ולסבתות, פינת קפה מתחת לעץ, מטעמים לרכישה בחנות המשק, כמו גם פינוק בלוטת השופינג בשלל כלים יפים לגן ולבית.

בעוד העוללים מתרוצצים הנה והנה בין פינת החי לערוגות החסה, תוכלי להתפרקד בנחת לצד עגלת הקפה, לשלוח חיוכים לנכדים ולקבל ציון מצטיינת בסבתאות מתקדמת.
שיהיה חג חירות שמח, חגית

גינת אוכל משק הלברכט, ביתן אהרון. פתוח גם בשבתות. טלפון: 054-9952210

ארוחת ערב מיוחדת בגליל

סוף-סוף הצלחנו להיחלץ משנתיים של בידודים וסגרים, ולצאת עם עוד שלושה זוגות חברים לצימר מבודד בגליל. נשמח להמלצה לארוחת ערב מיוחדת, שאינה בהכרח מסעדה.
תודה, ישי

ישי שלום,
איזה כיף שבא אביב ושיש סבתות וסבים מסורים, ואתם יכולים להרשות לעצמכם סופשבוע רגוע בגליל. אני ממליצה על ארוחה צמחונית יצירתית ויצרית של השף אורי צור ביישוב מתת. אורי מארח בביתו הקט והחמים, מלקט ומתסיס, לבסוף מרכיב לאורחיו ארוחת טעימות מופלאה המוקדשת לטנא העונה, לחומרי הגלם הגליליים וליצרנים המקומיים.

בתפריט משלב אורי עלי ליקוט, גבינות ממחלבות קטנות, שמנים משובחים ועוד קסמים שהוא מחולל מירקות. הארוחה היא בת חמש מנות, ולא תאמינו כמה דשנה יכולה ארוחה צמחונית להיות.

קחו לכם את הזמן לשבת בנחת שכן זוהי ארוחה הנערכת בתשומת לב, הקפדה ואהבה למטבח המקומי ומלווה בסיפורו ובהסבריו של אורי, וביין מקומי מעולה, כמובן.

אביב שמח, חגית

אורי צור, ארוחות בית במתת. בתיאום מראש: 054-4450049

מקום מבודד לזוג הרחק מכולם

חגית שלום,
אני ואשתי ציפורה חוגגים יובל לנישואין. הילדים והנכדים רוצים לערוך חתונת זהב, ואני רק רוצה לקחת את ציפורה למקום רומנטי מרוחק ומבודד.
יש לך המלצה למקום שנוכל לברוח אליו?
תודה, נתן

נתן שלום,
כל כך התרגשתי לקרוא את בקשתך, שכן מעטים הם האנשים שאינם חובבים חגיגות וזיקוקין. ויפה שבעתיים שלאחר יובל של נישואין אתה עדיין רוצה לבלות ביחידות עם אשת חיקך.

אכן, באמתחתי המלצה, רומנטית וראויה. ביישוב מצפה הילה שבגליל המערבי, יש סוויטות מבודדות ומשגעות לזוגות יונים, והכניסה אליהן אסורה לגוזלים. "תמר וגפן" הוא שמו של המקום, ובו שלווה ומרגוע, טעם משובח ויד טובה של תמי שמפנקת בעוגה ובארוחת בוקר נפלאה. ירון בעלה הקים שם גם יקב קטן בו ניתן ללגום מיינותיו, לחבק את אשתך ולנצור רגעי אושר לעד.

באהבה ובקנאה, חגית

תמר וגפן, מצפה הילה - 050-9978911

המלצה לטיפול במים כדי להירגע

חגית שלום,
אחרי כמעט שלוש שנים שבהן ישראל הייתה סגורה, בת דודתי מגיעה מאנגליה לביקור. היא מאד אוהבת מים וים, אולי יש לך רעיון לבילוי מיוחד שמתאים לעונה?
תודה, קרן

קרן שלום,
אני שמחה שנפתחים שערי שמיים, אבל באופן אישי אני בכלל לא מחבבת מים. יחד עם זאת אמליץ על טיפול במים יוצא דופן, מידיה הטובות של רוני ליף, הידרותרפיסטית שלה מרחב לטיפולי מים בכפר שמריהו.
לרוני שנות ניסיון רבות וקסם בקצוות האצבעות, היא מצליחה לרפא כל כואב ולהשקיט לב דואב. חווית הטיפול בבריכה של רוני בעלת עוצמה גדולה ותהווה בילוי מכונן עבור שתיכן.
איחוד נעים,
חגית

רוני ליף, water clinic
0544228018

יום כיף בשילוב מפגש רוחני

חגית שלום,
גיסתי שגית היא גם חברתי הטובה ביותר. לרגל יום הולדתה ה-45 רציתי לקחת אותה ליום כיף המשלב מפגש רוחני כלשהו. תוכלי לעזור לי בבקשה?

תודה, אסתי

אסתי שלום,

כיף שיש לך גיסה שהיא גם בסטי. מערכת היחסים שלי עם גיסתי כמותה כמדד הדאו-ג'ונס, ועם גיסי החמוד אינני נוהגת לצאת לימי כיף. יש לי המלצה מדויקת ליום כזה, הכוללת מפגש עם מעיין בן אריה.

מעיין היא "מכשפה" טובה, המתגוררת ביישוב המסתורי מעלה צביה שבגליל. יש לה בליל של יכולות מופלאות: קריאה בקלפים, ניתוח אישיות מעמיק ומפתיע בכף היד ועוד שלל כלים מיסטיים לניתוח כל מצב. משם תוכלו לקפוץ ליקב לוטם, לשבת במרפסת עם נוף וחריצי גבינה ולערוך פוסט מורטם של המפגש.

מאחלת לכן יום מכושף.
חגית

מעיין בן אריה, מעלה צביה. בתיאום מראש - 050-5489488

בילוי עם הילדים אחרי הבידוד

חגית שלום,

יש לנו שלושה ילדים קטנים, שברוח התקופה, איך לומר בעדינות, בילינו עימם קצת יותר מכפי שהיינו רוצים, וכעת נשמח לשחרר אותם לאחו במקום בו יוכלו לחוות פעילות שהיא מעבר לקטיף תותים ולליטוף ארנבות. יש לך המלצה שתעניין אותם ותעניק לנו כמה שעות חסד?
תודה, ליבי

ליבי שלום,
ראשית ליבי, ליבי איתך. אני עצמי זוכרת את השבתות בהן חיפשנו נואשות מה לעשות עם הפעוטות. אני ממליצה בחום על "הקרקס החקלאי" במושב היוגב, מיזם מקסים המשלב בחינניות פעילות חקלאית לטף, ומופע קרקס להורים ולילדים.

זה המקום לשחרר שליטה, לנשום ולתת לטף לרוץ באין מפריע במרחבים. כדאי לעקוב אחר לוח הפעילות והמופעים המתעדכן בשבתות ובחגים.

שלא תדעו עוד בידודים, חגית

הקרקס החקלאי, מושב היוגב. 073-3744211

חגיגה מומלצת ליום האהבה

חגית שלום, יום האהבה בפתח, ויחסיי עם חברתי מזה חמש שנים שוב עומדים במבחן הציפייה למחווה רומנטית מצדי. אולי יש לך המלצה לטיול או לפינה רומנטית בטבע לחגוג את אהבתנו?
תודה, עילי

עילי שלום,

ראשית אני מוחה על החינוך הקלוקל שהענקת לחברתך במהלך השנים. ברוח התקופה, גם עליה ליזום מחוות ולא רק לצפות להן מצדך. אבל נניח לכך לעת עתה, ולמען שלום בית, אמליץ לך על טיול יפהפה ורומנטי בגליל המערבי באמצעות רכב שרמנטי במיוחד.

"הרומנטיקאר" הוא ריינג'ר זוגי שייקח אתכם לפינות נסתרות, לקרחות יער ולנקודות עם פריחה יפהפייה. על הריינג'ר מעמיס אייל חפר, בעל הרכב, גם תוכנת ניווט שתוביל אתכם בבטחה, צידנית מלאה בכל טוב וציוד להכנת קפה בשטח.

באהבה תמיד, חגית

רומנטיקאר, משק חפר, מצפה אבירים
052-5832532

סיור שוק למי שכבר היה בכולם

חגית יקרה,
שלום חגית, בתי בת ה-30 חוגגת יום הולדת. היא חובבת קולינריה ושווקים, וכבר הייתה בכל סיורי הטעימות המוכרים ואכלה בהמון מסעדות. אולי יש לך רעיון לאירוע משפחתי טעים לציין את המאורע?
תודה, שירלי.

שירלי יקרה,
אכן רבים הם סיורי הטעימות בשווקי ארצנו, וכמעט על כל בסטה יש סיור.
ברצוני להמליץ על חוויית השוק של ורד פרן, המיוחדת במינה הן בשל העובדה שהיא מתרחשת בשוק תלפיות המתחדש בחיפה והן בזכות ורד המלבבת.

ורד היא שפית חיפאית, שלה סטודיו לבישול בעיבורו התוסס של השוק. החוויה אצל ורד מתחילה עם קבלת סל ומשקה, וממשיכה בליקוט מצרכים ובביסים טעימים מכל טוב השוק. את הסיור מסיימים בסטודיו, שם פורקים את הקנייה וממשיכים לארוחה נהדרת מעשה ידיה.
תסעדו ותיהנו, חגית

שפית ורד פרן, הסטודיו לבישול
בשוק תלפיות. כשר. 054-4247876

ארוחה מיוחדת בפונדק עם אח מבוערת

חגית יקרה,

שלום חגית, אשתי ממוצא דני (נפגשנו בקיבוץ כשהייתה מתנדבת) ומאד מתגעגעת לחורף מושלג. אני רוצה לקחת אותה ואת בני המשפחה לסוף שבוע ברמת הגולן, בתקווה שהשלג יתפוס ליותר מעשר שניות. רציתי לבקש המלצה לארוחה מיוחדת בפונדק עם אח מבוערת. יש כזה?

תודה, כורש.

כורש יקר,

גם אני בילדותי התגוררתי בדנמרק, כך שבלבי הערכה לדנים ולחורפים מושלגים. באשר לכוונותיך הצחורות, אינני חזאית ואין לי יכולת לנבא את מדד השלג, אך באמתחתי המלצה טובה על "הטובים של שפרה", המציעה אירוח קולינרי מופלא בביתה שבמרום גולן, אשר במחוזות השלג.

לשפרה ידיים מוכשרות המכינות אוכל מקומי, מרגש ומשובב נפש וחך. ביתה נאה ומזמין, קמינה בוער ובלילות קרה היא שולפת מתנורה קדרות מהבילות ונזידים סמיכים שגם ויקינגים היו אוהבים.

הוגה נעים, כמו שאומרים הדנים, חגית

הטובים של שפרה, מרום גולן. בתיאום מראש בלבד - 050-5303351.

בילוי בלי שופינג לחובבי נעליים

חגית יקרה,
לאמא שלי יש יום הולדת 60, ואני רוצה לחגוג לה באירוע מיוחד עם חברותיה הטובות. כולן חובבות שופינג, בדגש על קנייה מופרזת של נעליים. אולי יש לך רעיון לאירוע מיוחד שאין בו קניות, אבל יש בו שמחה ותוכן משובב נפש במקום מיוחד?
תודה רבה, שיפי.

שיפי יקרה,
אני כבר מחבבת את אמך על תחביבה השווה. לצערי אני מסתפקת בלחמוד את נעליה של קארי בראדשו בגלגולה הנוכחי כאישה בשלה. יש לי רעיון לא פחות ממופלא לאמך - הרצאת בילוי מרתקת ומשעשעת של אופירה עזריאלי - בעצמה חמדנית נעליים - העוסקת אך ורק בנעליים, בתולדותיהן ובשלל אנקדוטות וזוטות הקשורות לעולמן הקסום. בביתה שבאבן יהודה שוכן מוזיאון ובו לא פחות מ-2,300 מיניאטורות של נעליים. אגב, היא אוחזת אך ורק בנעליים ימניות, שאותן ליקטה ברחבי העולם.

50 גוונים של נעלים - ביקור והרצאה במוזיאון הנעליים, אופירה עזריאלי
050-5297224

נגרייה מושלמת לגילוף בעץ

שלום חגית, בעלי נקלע למשבר גיל ה-55, ובמסגרתו הוא רוצה להתפטר מעבודתו כיועץ השקעות מניבות (כמו גם הכנסות), ולפתוח נגרייה המתמחה בגילופי עץ. חשבתי אולי להציע לו את זה כתחביב לפני שהוא הופך לסבא ג'פטו. יש לך אולי רעיון לחוג נגרות למבוגרים שהשתגעו?
תודה, סלעית

סלעית יקרה, אני מבינה לליבך ומזדהה עם בעלך. גם אני לפני עשור, נקלעתי למשבר אישי שנגמר בשינוי תעסוקתי. יחד עם זאת, את צודקת שאין צורך לקנות פרה בעבור כוס חלב, ועל כן אמליץ על MESA (שולחן בספרדית). מיזם נגרות חדשני בעמק חפר, המציע לנגרים חובבים, כמו גם מקצועיים, חלל עבודה משותף שבו הם יכולים לנסר כאוות נפשם עם ליווי מקצועי ותמיכה קהילתית.

אני ממליצה לך לרכוש לו מנוי חודשי, במסגרתו הוא יוכל להתמסר לתחביבו ואולי אף אפילו לנגר לך שולחן.

בהצלחה, חגית

MESA, בית לנגרים ולעץ - בית הראשונים 22, אזור התעשייה עמק חפר 058-7440777

חוויה שמתאימה לדתיות ולחילוניות

שלום חגית, יש לי חברה טובה מבני ברק, חרדית עם ראש טוב, מקפידה ומדקדקת קלה כחמורה, אבל חובבת את החיים הטובים. אני רוצה לחגוג לה יום הולדת מיוחד בצוותא, כזה שיהיו בו תוכן, רוח, חומר ואוכל, כשר כמובן. תוכלי לעזור לי?
תודה, תמי

תמי יקרה, גם לי יש חברות קרובות מהמגזר החרדי, ולמרות השוני אנחנו מצליחות לבלות היטב יחד. על כן אמליץ לך על חוויה מיוחדת במינה, בביתה של מיכל נהון באשדוד. מיכל היא אשת חיל אמיתית, נמרצת ואוהבת אישה ואירוח. מיכל עורכת בביתה מפגשי נשים המשלבים טקס הפרשת חלה מקרב לבבות, ארוחת בוקר כשרה ומפנקת כיד המלכה, פתיחה בקלפי מסר מהקבלה, מישוש אבני קריסטל לשפע, בריאות ומזל ובעיקר מרעיפה על החוגגות תועפות של אנרגיה טובה, שחוק, אוכל והרבה אהבה.

מזל וברכה וחודש טוב,
שלך, חגית

מיכל נהון, הפרשות חלה, אירוח ביתי וטקסים רוחניים 050-7400737

מתנת יום הולדת שהיא חוויה ערכית

חגית היקרה, הבת שלי חוגגת 24, והיא ילדה יוצאת דופן ומיוחדת במינה, שאינה סובלת שופינג ובזה להבלי העולם (אפילו אינסטגרם אין לה). אני רוצה להפתיע אותה במתנת יום הולדת שהיא חוויה ערכית. יש לך רעיון?

תודה, שלי

שלי היקרה, קראתי את דברייך בהערצה מהולה בקנאה, שכן הבת שלי, לעומת שלך, שלי, חובבת את מנעמי האינסטוש, אוהבת מותגים לרוב ויום הולדת נחשב מבחינתה הינו מסע תענוגות לגוף ולכרטיס האשראי א-לה אמילי בפריז.

לבתך הערכית והסגפנית אני ממליצה על חגיגה מרחיבת לב וצ'אקרות ב"מַעֲשֶה בְּ..." שבמושב אבן ספיר בהרי ירושלים. זהו מיזם חברתי קולינרי יוצא דופן, מיסודה של עמותת "בית הגלגלים", לשילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה. אלה מארחים בנדיבות ובמאור פנים קבוצות, חברים ומשפחות לארוחה נהדרת ומוקפדת מעשה ידיהם, למפגש ולסיור מלא בהשראה ומחשבה.

שלך, חגית

בית הגלגלים, מושב אבן ספיר. 050-2528937

פינוק בספא

חגית היקרה,

על אחותי הקטנה עברה שנה קשה, ואני רוצה לקנות לה מתנה שהיא פינוק לגוף ולנשמה. האם תוכלי להמליץ לי על ספא באזור הצפון?

דנית

דנית היקרה,

ראשית, בתור אחות בכורה, אני מבינה היטב את הצורך לגונן על הקטנה (גם כשאת בת 55 והיא בת 53). שנית, אני ממליצה בכל גופי על החמאם הטורקי גטאס בעכו העתיקה. חוויה מדהימה, הדומה לחוויית חמאם טורקי באיסטנבול.

בחמאם יקבלו את פניכן עם מיץ רימונים טרים, ישכיבו אתכן על מיטה מחוממת, ימשחו את גופכן בשמן כאילו הייתן יורשות העצר לפחות, יעסו אותו ברכות, ירססו אותו בקצף, ימרקו ויוציאו את הנשמה לכל שריר וגיד שלא ידעתן על קיומם.

כדאי ללכת על טיפול חמאם מסורתי, הכולל הצלפות, קרצופים וקילופים, ואם, כמו אחותי שלי, היא הייתה אחות מעצבנת כשהייתן קטנות, תבקשי אקסטרה הצלפות.

שלך,

חגית

יום הולדת 50 לבעל חובב קולינריה

חגית היקרה, אני חוגגת 50 לבעלי... (כלומר הוא חוגג ואני שוברת את הראש מה לעשות לו). האם יש לך המלצה על סופשבוע קצר וגם קרוב למרכז, לזוג שחובב חוויות אורבניות קולינריות?
שירלי

שירלי היקרה,

מזל טוב לבעלך היקר בהגיעו לגיל שבו את מחליטה באופן בלעדי על תוכן האירוע, והוא תפקידו להיות אסיר תודה לנצח. 

אני ממליצה על סופשבוע בחיפה, בלי ספק עיר עם עתיד, שהפכה בשנים האחרונות לשוקקת התרחשויות. כדאי ללון ב"שומאכר", מלון בוטיק יפהפה עם חדרים נעימים, שירות נדיב ויצירות אמנות לרוב, לאכול בערב באחת ממסעדות העיר התחתית או במסעדת "תלפיות" בשוק תלפיות המתעורר, ולמחרת להצטרף לאחד הסיורים המשגעים של "החיפאית" (שירי וויזנר).

אם זמנכם בידכם ויום שישי בשבוע, אפשר לקנח בטעימות יין ביקב דאדא שבכרם מהר"ל.
רק לא לשכוח לרמוז לחוגג המאושר שהאירוע האמיתי (יום ההולדת שלך) קרב ובא.

שלך,

חגית

החיפאית, 050-7300051 | יקב דאדא - פתוח רק בימי שישי עד חמש -  04-6262112 

יום הולדת 70 משותף לאמא ולחמות

חגית היקרה,

לאימא שלי ולחמותי יש יום הולדת 70 בהפרש של יום, חשבנו לחגוג לשתיהן יחד, מאחר שהן חברות טובות וחולקות חיבה מיוחדת לווינטאג'. יש לך המלצה בשבילי לאירוע יום הולדת עבורן?

רן

רן היקר, אני מקנאה בך. אצלנו במשפחה, אין סיכוי שאחשוב על אירוע מוצלח לכל אחת בנפרד, לא כל שכן לשתי הגרציות תחת קורת גג אחת. כיף לך שהן חולקות תחביב משותף כמו וינטאג', כי לגמרי במקרה הגעתי בשבוע שעבר לאפרת הווינטג'אית, (המכונהEF FLORENCE), שלה חלל מרהיב במושב עופר בואכה הכרמל.

אפרת מארחת אירועים יפים לימי הולדת עגולים, אופה פרצעלים ועוגות נהדרות, סוחבת יין מהיקב שלמרגלות ההר וגבינות מחווה אורגנית סמוכה, ואם מתעקשים אפילו מארגנת סדנת ריקודי סווינג חביבה. כמובן שיש במקום מאות פריטי לבוש, משקפיים, כובעים ושלל גודי'ס, שחובבות וינטאג' פאשינסטיות לא ידעו את נפשן מרוב אושר.

שיהיה בשמחה ובמזל,

חגית

נ.ב. אם תבקשו, אפרת תספר לכם על מסעותיה לאלסקה.

שנייה אחת, מושב עופר - 052-4415074

יום הולדת בטבע

חגית היקרה,
אשתי חוגגת יום הולדת לא עגול בעליל, ועדיין מצפה שאפתיע אותה. בשנים האחרונות הפכה לצמחונית חובבת טבע, ואני רוצה לערוך לה אירוע משפחתי ברוח הזאת.
גדי

גדי היקר,
ראשית, מזל טוב לאשתך. שנית, בדוק את עצמך עם כמה חברים טובים, כי אם אשתך עדיין מצפה שתפתיע אותה ליום הולדת ועוד לא עגול, כנראה שעשית משהו לא נכון.

ובכל זאת, הואיל ושאלת, המלצתי היא להפתיע אותה ואת המשפחה כולה בסיור ליקוט ובארוחה צמחונית נפלאה אצל נורית הרץ האחת והכמעט יחידה. לנורית, העונה לשם הקולינארי נורה, יש סיפור אישי מרתק שכדאי לחלוב ממנה, שעה שהיא לוקחת אתכם - קבוצות קטנות של משפחות וחברים - לליקוט סביב ביתה שבמטע, שבסיומו יושבים לארוחה נהדרת מעשה ידיה בחצר היפה שבירכתי ביתה.

חגית

נורית הרץ, סיור ליקוט וארוחה. בתיאום מראש. 052-8333844