מעצרו של משה חוגג הוארך עד ליום שלישי הבא

חוגג חשוד, בין השאר, בעבירות מין חמורות • עו"ד ביקש להורות על המשך איסור הפרסום לגביהן • בית המשפט החליט להתיר את הפרסום, אך הורה על עיכוב ביצוע החלטתו ב-48 שעות כדי לאפשר הגשת ערר

משה חוגג / צילום: יונתן בלום
משה חוגג / צילום: יונתן בלום

בית המשפט האריך את מעצרו של איש העסקים והבעלים של בית"ר ירושלים משה חוגג במסגרת פרשת "המשחק הגדול", שבה הוא מהווה חשוד מרכזי. על פי הסכמת הצדדים, הוא ישהה במעצר עד יום שלישי, ה-7 בדצמבר. עורך דינו של חוגג, משה מזור ביקש להורות על המשך איסור פרסום פירוט עבירות המין בהן נחשד חוגג. יש לציין כי מדובר בעבירות קשות רבות וחמורות במיוחד.

השופט ארז מלמד דחה את בקשת חוגג, והתיר לפרסום את פרטי עבירות המין, אולם הורה על עיכוב ביצוע החלטתו ב-48 שעות כדי לאפשר לו להגיש ערר על ההחלטה.

עו"ד מזור טען "אכן יש חשדות, אבל הם רק חשדות, זה רק חשד סביר. בית המשפט, מבלי שאפרט יתר על המידה, והדברים כתובים בבקשה בפרוטרוט, מבין את התוצאה הרת האסון לתא המשפחתי. המשטרה יודעת מה יש בחומר החקירה נכון לעכשיו, היא יודעת שזה חשדות בלבד, שאנו במצב שהדברים צריכים להתברר. אם הדבר יתפרסם, המשמעות היא הרת אסון והנזק שייגרם הוא בלתי הפיך".

נציגי התקשורת, ברוך קרא מ"חדשות 13" וג'וש בריינר מעיתון "הארץ", טענו בדיון כי חובה להתיר את פרסום החשדות. "אנו צריכים לדייק בכתיבתנו ובפרסומים שלנו, ולא להסתפק בעבירות מין. אנו רוצים את הזכות שלנו לעשות עבודתנו. מקרה זה לא שונה מכל מקרה אחר. כל דברי עו"ד מזור רלוונטיים לכל חשוד במדינת ישראל", טען קרא.

השופט מלמד כתב בהחלטתו כי "כל הנוגע לבקשה להסרת איסור פרסום פרטי עבירות המין בהן נחשד החשוד, ולאחר ששמעתי את טיעוני הצדדים; ובהינתן המעמד המרכזי הניתן לעקרון שקיפות ופומביות הדיון; ומבלי שנעלמו מעיניי הנזקים שעלולים להיגרם לחשוד מעצם פרסום פרטי העבירה, נזקים שהנם מנת חלקם של כל מי שנחשדים בפלילים; ובהעדר כל אינדיקציה לפיה פרסום פרטי העבירה עלול לגרום לחשוד חומרה מיוחדת; הרי שברירת המחדל הנה פרסום". לדברי השופט מלמד, "דברים אלה נכתבים ביתר שאת בהינתן מספר האירועים בהם נחשד החשוד; מספר המתלוננות; גילן של המתלוננות; עוצמת החשד ועידוד מתלוננות נוספות להגשת תלונה".

מלמד הוסיף כי "סוף דבר, לא מצאתי כי עניינו של החשוד נופל בגדר אותם מקרים חריגים בהם יש מקום לאסור את פרסום פרטי העבירה, ולפיכך פרטי עבירות המין בהן נחשד החשוד מותרות בפרסום". כאמור, ההחלטה עוכבה ב-48 שעות לצורך הגשת ערר לבית המשפט המחוזי.

חוגג נעצר לראשונה ב-18 בנובמבר. על פי הודעת המשטרה, חוגג וחשודים נוספים גרפו לכיסם עשרות מיליוני שקלים, תוך הצגת מצג שווא למשקיעים פוטנציאלים להשקיע במיזמים רווחיים לכאורה. החקירה עד כה העלתה חשדות לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון ועבירות לפי פקודת מס הכנסה. זאת מלבד עבירות המין החמורות בהן חשוד כאמור חוגג.

אחד החשודים הוא עדי שלג, שהיה עד מדינה בפרשת נוחי דנקנר ושותפו של חוגג בקרן סינגולריטים. שמות חלק מהעצורים בפרשה נאסר בפרסום.

***חזקת החפות: יודגש כי משה חוגג ויתר הנחקרים הם בגדר חשודים בלבד, טרם הוגש נגדם כתב אישום ועומדת להם חזקת החפות