עם כל הכבוד ל"פרובוקציה" של נועה קירל, מהפרסומת של yes מרוויחים כולם. גם מרגי

הסערה התקשורתית סביב הפרסומת החדשה של yes עשתה לה רק טוב, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • אדלר חומסקי, משרד הפרסום של חברת התקשורת, מטפל גם בקסטרו - שמרגי הוא הפרזנטור שלה

נועה קולר בקמפיין בזק / צילום: צילום מסך
נועה קולר בקמפיין בזק / צילום: צילום מסך

נראה שאף גבה לא תורם השבוע בענף הפרסום מתוצאות סקר הפרסומות הזכורות והאהובות, שמהן עולה כי הפרסומת ל-yes היא הזכורה ביותר השבוע. בנוסף לזמן פרסום קנוי בהפסקות הפרסומות, התווספה גם סערה תקשורתית ברשתות החברתיות ומחוצה להן. לא הייתה גם כמעט אף תוכנית שדילגה על ההזדמנות להתייחס לכך שנועה קירל, הפרזנטורית הקבועה של החברה - שהפרסומות של yes עמה ממילא מככבות בדרך כלל בדרך כלל בראש הדירוג) - ריפררה בפרסומת לפרידה שלה מאליל הילדות, הזמר יהונתן מרגי.

כמו בכל פרסומות yes, הבסיס לסרטון הוא התאמת מילים של שיר - במקרה הזה, "שנינו שווים" של אביב גפן - למסר הפרסומי של החברה. כשלצדה מופיע הזמר הלטיני לונאי, שמזכיר באופן מעורר השתאות את מרגי, מזמרת קירל בשובבות על הפערים שנפערו ביניהם בענייני טעם בכל הנוגע לסרטים וסדרות למרות האהבה. היא גם לא שוכחת להפטיר לקראת הסוף: "זה לא הבחור הזה" .

בתגובת שרשרת מתוזמנת אך לא מפתיעה, פרסם מרגי פוסט קורע לב ו"מקורבים" הדליפו לכתבי בידור שהוא בוחן אפשרות לתבוע את משרד הפרסום אדלר חומסקי, שיצר את הפרסומת. אותם מקורבים שכחו כמובן לציין שאדלר חומסקי מטפל בתקציב הפרסום של קסטרו, שמרגי משמש הפרזנטור שלה.

התגובות ברשתות ובתקשורת הביעו ברובן זעזוע מהאטימות של קירל, והנבזות בשימוש בסיטואציה שכזאת. עם זאת, בעין מקצועית קשה שלא להעריך כי כל התגובות נלקחו מראש בחשבון - ואולי אפילו תוכננו מראש.

 
  

אחרי הכול, קירל יוצאת מפוזיציית "הילדה הטובה" ומתקדמת לכיוון משבצת זמרת הפופ הבועטת והפרובוקטיבית, שאותה אימצה עם היציאה לקריירה בחו"ל. במקביל, פוזיציית הנטוש והרגיש בוודאי לא מזיקה למרגי, שרוב המעריצות שלו לא סיימו את חטיבת הביניים. ו-yes? הם סיפקו למספר ימים התרחשות דרמטית גם מחוץ למסך, שהתיישבה היטב עם סרט או סדרה טובים.

הפרסומת האהובה ביותר השבוע גם היא של קבוצת בזק: הפרסומת לאינטרנט, בכיכובם של שחקני הסדרה "קופה ראשית". אחת מהשחקניות היא נועה קולר, שמתברר שזוכה לאהדה בכל דבר שהיא משתתפת בו - הפרסומת לשטראוס, שבה היא מככבת במקביל, ממוקמת במקום השני בדירוג האהדה.

קבוצת לאומי עלתה בימים האחרונים עם שפה חדשה שמוביל השחקן גל תורן, שמשמש כפרזנטור הבנק בשנים האחרונות. הפרסומת שמה במרכז את ערך נוחות של הלקוח, ומתמקדת בפשטות. בלי פירוטכניקה גדולה, בלי הפקה מסובכת ובלי שירים, אך עם הרבה אנרגיה - ובעיקר חזרה שוב על ההצעה לצופים: "תבדקו". החן של תורן, יחד עם הומור לא מתחנחן שמשולב בפרסומת, עושים את שלהם - והפרסומת רושמת שיעור זכירה הממקם אותה במקום השני, ומבחינת האהדה היא במקום טוב באמצע.

דאבל למשרד
הפרסומות של אדלר חומסקי מובילות השבוע גם את דירוג הזכורות וגם את דירוג האהובות.

הצעירים בעד קירל
באופן לא מפתיע, האהדה לפרסומת ל-yes עולה עם הירידה בגיל.

המבוגרים בעד הבנק
האהדה לפרסומת של בנק לאומי עולה עם העלייה בגיל.