הנדל בדיון על חוק הדואר: 20% הפרטה של דואר ישראל לא תיתן כלום

"שנה אחרי שנה החברה הזו לא מגיעה לאיתנות פיננסית וכל כמה שנים אנחנו נדרשים להזרים יותר כסף", אמר הנדל • מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן חורין: חייבים לאזן את חובת הפריסה האוניברסלית של החברה לבין הפיקוח עליה ולאפשר לה להיכנס לשירותים חדשים

שר התקשורת יועז הנדל / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות
שר התקשורת יועז הנדל / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

שר התקשורת יועז הנדל אמר הבוקר (ב') בדיון בוועדת הכלכלה כי הוא תומך בהפרטה מלאה של דואר ישראל. לדברי הנדל, הפרטה במודל שאישרה הממשלה הקודמת של 20% למשקיע פרטי, היא לא הפרטה והמודל לא יביא שום שינוי. הנדל אמר שבימים הקרובים צפויה להתקבל החלטה על המתווה הרצוי להפרטה, אבל הדגיש כי להפרטה מלאה של החברה יש משמעות מבחינת העלות של המהלך.

הנדל אמר כי בעניין הדואר אסור לטמון את הראש בחול. חברת הדואר אינה יכולה לעמוד בחובת הפריסה האוניברסלית ובמקביל להמשיך ולפקח על מחיריה ולהגביל את יכולת התחרות שלה.

הוא ציין כי רוב אזרחי ישראל מצמצמים את השימוש בדואר ואנחנו מעודדים מעבר לשירותים אלקטרוניים. "השוק הזה הולך ודועך ושוק החבילות הולך וגדל, ובתוך המציאות הזאת אנחנו עושים היום שינוי גדול. קודם כל המטרה שלנו זה שירות טוב לאזרח שיהיה מרוצה. אתגר נוסף זה האיתנות הפיננסית של הדואר. באותה נשימה אני דורש שירות איכותי ואוניברסלי. שנה אחרי שנה החברה הזו לא מגיעה לאיתנות פיננסית וכל כמה שנים אנחנו נדרשים להזרים יותר כסף".

מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר בן חורין אבישר הוסיפה: "אנחנו רוצים להרחיב את התחרות בשוק החבילות כדי שהאזרחים יקבלו שירות יותר טוב. אנחנו לא רוצים לקבוע את התעריפים לדואר ישראל, והיא תקבע את התעריף שלה בשביל להתחרות בשוק. אנחנו מדברים על חברה ממשלתית, וכמו שאין חובה על המתחרים להגיע לכל מקום, אנחנו חייבים לאזן את זה בדואר ישראל".

הנדל אף אמר כי "יש לנו בעיית שירות בדואר. יכול להיות שיש לזה סיבות מוצדקות אבל יש לנו בעיה בנושא". דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, ציין: "החברה הציגה תוכנית לשיפור השירות. אנחנו מודעים לבעיות ועוסקים בהם בצורה מתודית. ירדנו בזמני ההמתנה ונוספו 60 מרכזים לחלוקת חבילות. הפתרון של שוק הדואר זה לתת לנו לפעול כמו בעולם החבילות - נוכל להתחרות. הדבר השני זה השירות האוניברסלי וההפרטה".