ברגע האחרון: הוארך המועד לאישור המיזוג של סילבר קסטל לשלד בורסאי

בית ההשקעות של צבי זיו, אלי מיזרוח וגבי רביד היה אמור להשלים עד יום רביעי את התהליך מול ICB לקראת הנפקה, אך הוארך המועד האחרון להתקיימות התנאים המתלים - בהם קבלת אישור הרשות לניירות ערך

השותפים בסילבר קסטל (מימין): מיזרוח, רביד וזיו / צילום: כדיה לוי
השותפים בסילבר קסטל (מימין): מיזרוח, רביד וזיו / צילום: כדיה לוי

בסוף חודש נובמבר דחה השלד הבורסאי ICB  (ישראל סין ביוטכנולוגיה) את אספת בעלי המניות שהייתה אמורה לאשר את המיזוג לתוכו של בית ההשקעות סילבר קסטל לקראת הנפקה בבורסה. אולם יום לפני כינוס האספה הודיעה ICB כי האספה נדחתה למועד לא ידוע, בשל מה שהיא הגדירה כ"דיונים ושיחות עם רשות ניירות ערך ועם הבורסה לניירות ערך".

הבעיה הגדולה בדחיית האספה, במסגרתה היו אמורים בעלי המניות לדון גם במינוי דירקטוריון ויו"ר דירקטוריון, מינוי מנכ"ל, מדיניות תגמול ועוד, היא שבהסכם בין הצדדים נקבע שהוא צריך להיחתם ולהיות מאושר עד ל-16 בדצמבר, כלומר בשבוע הבא. לכן, דחיית האספה למועד לא ידוע הטילה ספק גדול על המשך הליך המיזוג.

בשעות הצהריים היום (חמישי) הרגיעו ב-ICB ובסילבר קסטל, בית ההשקעות המתמחה בנכסים דיגיטליים, את החששות כאשר דיווחו כי האריכו את המועד האחרון להתקיימות תנאים מתלים (למשל קבלת אישור רשות ניירות ערך) עד לסוף דצמבר. בנוסף, הצדדים מעריכים כי דוח מתוקן בדבר זימון האספה הכללית יפורסם בימים הקרובים. על פי ההסכם בין הצדדים, יוקצו מניות של השלד הבורסאי למחזיקי ניירות הערך של סילבר קסטל כנגד העברת 100% מהונה המונפק והנפרע של סילבר קסטל (בדילול מלא) לחברה.

הפסדים של 9 מיליון שקל מאז שהוקם

בית ההשקעות סילבר קסטל הוקם בשנת 2018 על ידי שלושה בכירים לשעבר במגזר העסקי - צבי זיו ששימש כמנכ"ל בנק הפועלים, גבי רביד ששימשה כמנכ"לית בית ההשקעות פסגות ואלי מיזרוח, מנכ"ל גולף לשעבר. נכון להיום בית ההשקעות מציע חשיפה לנכסים דיגיטליים באמצעות קרנות גידור.

מאז הקמתו צבר סילבר קסטל הפסדים של 9 מיליון שקל, ובמחצית הראשונה של 2021 הסתכם ההפסד ב-2.15 מיליון שקל. הכנסות בית ההשקעות במחצית עמדו על 412 אלף שקל בלבד, כאשר 270 אלף מתוכם מגיעים מרווחים בגין מלאי המטבעות הדיגיטליים, בין היתר בשל רכישה של מטבעות דיגיטליים בסך 171 אלף שקל .

להכנסות אלה יש להוסיף דמי הצלחה שגובה בית ההשקעות מביצועי קרנות הגידור המנוהלות על-ידו, אשר מחושבות על בסיס שנתי. דמי ההצלחה בחציון הראשון של השנה הסתכם לכ-877 אלף שקל, אך הסכום לא הוכר כהכנסה בדוחות אלה, שכן מדובר ברכיב של תמורה משתנה שבהתאם לכללי החשבונאות לא ניתן להכיר בו במועד זה.