לאחר שלא נמצא מי שיתמודד מולו: לפיד ימשיך לכהן כיו"ר המפלגה

אתמול בחצות הסתיים מועד הגשת מועמדים לתפקיד יו"ר יש עתיד, אך אף מועמד לא הגיש את עצמו • בנסיבות אלה, אמרו ביש עתיד, תאושר בחירתו של השר לפיד לתפקיד יו"ר המפלגה, ללא צורך בהליך בחירה בקרב חברי הוועידה כפי שתוכנן מראש

יאיר לפיד / צילום: שלומי יוסף
יאיר לפיד / צילום: שלומי יוסף

לאחר שלא נמצא מי שיתמודד מולו, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ייבחר באופן אוטומטי ליו"ר המפלגה. אתמול בחצות הסתיים מועד הגשת מועמדים לתפקיד יו"ר יש עתיד והיום נשלח עדכון לחברי הוועידה הבוחרת בנושא, לפיו "בפרק הזמן בו ניתן היה להגיש מועמדות לתפקיד יו"ר יש עתיד הוגשה מועמדות אחת העומדת בתנאי תקנון המפלגה - על ידי יו"ר המפלגה המכהן, שר החוץ ח"כ יאיר לפיד".

בנסיבות אלה, אמרו ביש עתיד, בהתאם לתקנון המפלגה החליטה הנהלת המפלגה כי תאושר בחירתו של השר לפיד לתפקיד יו"ר המפלגה, ללא צורך בהליך בחירה בקרב חברי הוועידה כפי שתוכנן מראש. ועידת יש עתיד שאמורה הייתה להתכנס לצורך בחירת היו"ר בארבעה בינואר תתכנס בכל מקרה אך ללא הסעיף לבחירת היו"ר.

ב-13 בנובמבר יו"ר יש עתיד הודיע על בחירות לראשונה לראשות המפלגה, עשור אחרי שהקים אותה, ופתח באופן מוגבל את האפשרות להתמודד מולו. חברי הכנסת והשרים ממפלגתו לא העזו לקרוא תגר על מועמדותו כפי שעשה ח"כ לשעבר עופר שלח, וכאמור לפיד באופן לא מפתיע יישאר לעמוד בראש יש עתיד.