ניו רליק מגייסת ישראלים למטה החדש בברלין

חברת New Relic, העוסקת בתחום ניטור התוכנה, תפתח בקרוב מטה פעילות בברלין שישתייך לסניף הישראלי. הרציונל מאחורי ההחלטה: הרילוקיישן יאפשר לעובדים שיגויסו חוויה שונה ואטרקטיבית • וגם: כ-50 מיליון קבלות דיגיטליות בהיקף של 10 מיליארד שקל ניתנו ב-2021 - שווה ערך לחיסכון של כ-72 טון נייר • אירועים ומינויים

אזור העסקים בברלין / צילום: Shutterstock
אזור העסקים בברלין / צילום: Shutterstock

התחרות הקשה על גיוס כוח אדם איכותי להייטק הובילה את חברת New Relic, העוסקת בתחום ניטור התוכנה, לפתוח בחודשים הקרובים מטה פעילות בברלין שישתייך לסניף הישראלי. הרציונל מאחורי ההחלטה: הרילוקיישן יאפשר לעובדים שיגויסו חוויה שונה ואטרקטיבית, וייתן להם הזדמנות להיפתח לתרבות נוספת תוך שמירה על תחושה של ישראליות וקרבה לארץ, הן מבחינת זמן הטיסה הקצר והן מבחינת יכולת העבודה מול הצוותים בארץ באזור זמן כמעט זהה.

"מצאנו שברלין, שנחשבת ליעד מועדף על ידי ישראלים לרילוקיישן, היא הבחירה הנכונה בהקמת המטה החדש שלנו", מסביר גיא פיגל, מנכ"ל ניו רליק ישראל. החברה מתכננת לגייס עשרות מהנדסים ואנשי דאטה למטה החדש, שישמש עבורה כמרכז פיתוח לצד המטות בתל אביב, בברצלונה ובסן פרנסיסקו.

גיא פיגל, מנכ''ל New Relic ישראל / צילום: New Relic
 גיא פיגל, מנכ''ל New Relic ישראל / צילום: New Relic

הגיוס יבוצע מהארץ באמצעות פעולות שיווק ממוקדות לישראלים, וגם הניהול עצמו יבוצע מהארץ. מועמד שיימצא כמתאים יקבל תמיכה כספית במטרה לסייע ברילוקיישן לברלין, וכן סיוע במציאת דיור ובהנפקת ויזת עבודה ושהייה. "נסייע למועמדים שנגייס במעבר, בהסתגלות ובכל שלבי הקליטה", מבטיח פיגל. בהמשך יגויסו למטה החדש גם מועמדים מאירופה.

ניו רליק היא חברה אמריקאית שנוסדה ב-2008, ונסחרת בנאסד"ק לפי שווי של כ-7.2 מיליארד דולר. הטכנולוגיה שלה מאפשרת לנתח התראות ואירועים באופן אוטומטי ועל בסיס למידת מכונה ואינטליגנציה מלאכותית. החברה מעסיקה כאלפיים עובדים ברחבי העולם, מתוכם 40 בישראל.

גלית חתן

אזור התעשייה 1

בפרופרו תורמים למפתחי הקוד הפתוח

לאחרונה הועברה ביקורת על עבודתם של מפתחי הקוד הפתוח log4j - מיזם של קרן התוכנה אפאצ'י - בעקבות פרצה שנמצאה בספרייה שלהם בדצמבר האחרון. הראשונים להיחשף לעניין היו משתמשי מיינקראפט, שהתבקשו לעדכן את תוכנת המשחק, ובהמשך התברר שגם התוכנות של חברות נוספות (ובהן סיסקו) חשופות לפרצה. בעקבות זאת נרשמו תקיפות רבות ודרישות כופר, שנמשכות גם בימים אלה.

מי שנחלצו להגנתם של המפתחים הם מייסדי חברת הסייבר Profero, עמרי שגב מויאל וגיא ברנהרט מגן. השניים העבירו לקבוצת המפתחים - שעובדים ללא תמורה - תרומה של 5,000 דולר כאות סולידריות ותמיכה בפעולתם.

"במהלך האירוע ראינו זרם של השמצות מכוערות כנגד המפתחים של log4j", אומר שגב מויאל, המשמש גם כמנכ"ל פרופרו. "האנשים האלו תורמים מזמנם הפנוי לקוד שבסופו של דבר משרת את החברות הגדולות ביותר, וכשיש פגיעות הם הופכים לאשמים.

מייסדי פרופרו עמרי שגב מויאל וגיא ברנהרט מגן / צילום: איל מרילוס
 מייסדי פרופרו עמרי שגב מויאל וגיא ברנהרט מגן / צילום: איל מרילוס

"החלטנו בחברה לעשות מהלך, ולמרות שלא היה לנו בכלל שימוש בקוד, תרמנו כסף למפתחים ולהמשך הפרויקט. אני קורא לחברות במגזר העסקי והטכנולוגי לבדוק היכן הן עושות שימוש בקוד פתוח, וכיצד הן יכולות לתרום ולסייע למפתחים בכסף, משאבים, בדיקות איכות, אבטחה ואפילו תמיכה.

"הקוד הפתוח הוא אחד ממנועי הצמיחה הגדולים של הטכנולוגיה, הן מבחינת החדשנות והן ביכולת של אנשים שאין בידם אמצעים לרכוש שירותים חליפיים לאלו של ענקיות הטכנולוגיה, וליהנות מהכלים המתקדמים וזה אינטרס של כולנו לשמר את תהליך היצירה".

10 מיליארד שקלים דיגיטליים

כ-50 מיליון קבלות דיגיטליות בהיקף של 10 מיליארד שקל ניתנו ב-2021 - שווה ערך לחיסכון של כ-72 טון נייר בשווי 1.5 מיליון שקל. מדובר בגידול של יותר מ-110% בהשוואה ל-2020, אז ניתנו כ-22 מיליון קבלות דיגיטליות - כך עולה מנתוני הסטארט-אפ Weezmo.

וויזמו נוסד ב-2015 על יד שי רייטן, ונרכש על ידי חברת הפינטק נאייקס ברבעון השני של 2021. באמצעות בינה מלאכותית וקבלה חשבונית אינטראקטיבית חכמה הוא מאפשר לקמעונאים לנתח כיצד משפיעים קמפיינים של שיווק דיגיטלי על רכישות המבוצעות פיזית בנקודות המכירה. לחברה יש כ-300 לקוחות בישראל, מתוכם 60 רשתות בפריסה ארצית - כמו איקאה, פוקס, פיצה האט, מקדונלדס, אופיס דיפו, מקס ועוד.

"אנחנו רואים שימוש מואץ בקבלות דיגיטליות השנה, בעיקר בתחומים כמו אופנה והנעלה, שבהם יש שימוש של 80% בקבלות דיגיטליות", אומר שי רייטן, מייסד ומנכ"ל וויזמו. "גם בתחום המזון ומסעדנות רואים אימוץ של הדיגיטל, שמאפשר קבלת תובנות על העדפות הצרכנים, הגדלת מהלכי פרסום וחיבור שלהם לבית העסק, לצד התועלות של שמירה על הסביבה".

קהילת EmployTech תעודד העסקת עובדים עם מוגבלות

בעיה ידועה היא שאנשים עם מוגבלות מתקשים להשתלב בשוק העבודה, ובמקצועות איכותיים בפרט, ונושרים ביחס גבוה בהשוואה לאוכלוסייה הכללית. משבר הקורונה, שהשפיע על כלל עובדי המשק, חידד והעמיק עוד יותר את הפער בין אוכלוסייה זו לאוכלוסייה הכללית.

על מנת להתמודד עם הסוגיה יצרו מינהל תעסוקת אוכלוסיות, ג'וינט ישראל ו"הכוורת" את קהילת EmployTech - המפגישה בין טכנולוגיות לצרכי אנשים עם מוגבלות בתעסוקה, פועלת לקידום התנסויות מעשיות ושיתופי פעולה עם פלטפורמות טכנולוגיות.

כך, למשל, אפליקציה המיועדת לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית תפשט להם משימה מורכבת לביצוע, על ידי חלוקה למשימות פשוטות יותר, הנאמרות בקול רם, תוך הצגת תמונה להמחשה. אפליקציה אחרת, המיועדת לאנשים העובדים עם ליקויי שמיעה, תאפשר תרגום סימולטני אונליין שיסייע בתקשורת בין המעסיק לעובד.

"טכנולוגיה וכלים דיגיטליים מייצרים פתרונות חדשים עבור כולנו, וביתר שאת עבור אנשים עם מגבלה", אומרת יוליה איתן, ראש מינהל תעסוקת אוכלוסיות במשרד הכלכלה. "דרך התנסויות באפשרויות חדשות, פרויקטים מגוונים ויצירת אקו-סיסטם חדש, נוכל להעלות את שיעורי התעסוקה והמוביליות החברתית של אנשים עם מגבלה".

יוליה איתן, ראש מינהל תעסוקת אוכלוסיות בזרוע העבודה, משרד הכלכלה / צילום: חורחה נובומינסקי
 יוליה איתן, ראש מינהל תעסוקת אוכלוסיות בזרוע העבודה, משרד הכלכלה / צילום: חורחה נובומינסקי

במסגרת הפעילות התקיים לאחרונה אירוע 'מיטאפ' בזום, שבו "נפגשו" מעסיקים המקדמים תעסוקת אנשים עם מוגבלות ויזמים המקדמים פתרונות טכנולוגיים שיכולים לתת מענה לחסמים הקיימים. בין המשתתפים היו ד"ר תומר מימון, המדען הראשי של מיקרוסופט, עופר ברטל, מייסד ומנכ"ל Wakka, מורן רן, מייסדת ומנכ"לית Atvisor ועוד.

חדשות טובות

יבואנית מותגי החשמל והאלקטרוניקה קבוצת ח.י מקדמת את קמפיין גיוס התרומות עבור טיפולים מצילי חיים במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא, באמצעות תרומה כספית ושיווק מול לקוחותיה המוסדיים. זאת במקביל לתרומה של מאות אלפי שקלים בשנה למרכז הרפואי.