אלפי בריטים גילו שהקורונה היא לא הסיכון הבריאותי היחיד בימי הסגרים

לפי נתוני שירות הבריאות הלאומי הבריטי, אלפי בריטים נזקקו לטיפול רפואי בשל התחביבים שאימצו בזמן סגרי הקורונה • בין הסיבות הבולטות לפציעות: בישול, אימוץ חיות ושיפוצים

מעל 2,700 בריטים נפצעו מכלי עבודה לא חשמליים, כמו פטיש או מסור / צילום: Shutterstock
מעל 2,700 בריטים נפצעו מכלי עבודה לא חשמליים, כמו פטיש או מסור / צילום: Shutterstock

הסגרים שכפתה מגפת הקורונה עודדו רבים לנסות להפוך את הלימון ללימונדה, ולנצל את ההזדמנות לרכוש הרגלים ותחביבים חדשים שעד כה לא מצאו להם זמן. אלא שנתונים משירות הבריאות הלאומי הבריטי (NHS) ל-2020-2021 מראים כי גם לזה יש מחיר בריאותי: החל מתאונות בישול ועד לעקיצות של עכבישים ארסיים ועקרבים.

רוב הנזקקים לטיפול רפואי בעקבות תאונות ביתיות הם כמובן ילדים, שבאופן טבעי בעלי נטייה גדולה יותר לטפס על מתקנים או עצים וליפול. מעל 5,300 בריטים נזקקו לטיפול רפואי לאחר שנפלו ממתקני משחקים, כאשר הגיל הממוצע היה 9. שיבוש השגרה וזמן האיכות המשפחתי הביאו לעלייה ניכרת גם אצל ההורים והסבים, שנזקקו לטיפול רפואי בעקבות נפילה ממתקן משחקים או מעץ - עשרות מבוגרים מעל גיל 30 נפגעו, כאשר שמונה מהם מעל גיל 90.

הסגרים גם האיצו אימוץ של חיות מחמד, אך מנתוני NHS עולה שבמקרים מסוים האימוץ לא עלה יפה. 7,386 אזרחים בריטים הגיעו לבתי חולים בעקבו נשיכה או תקיפה של כלב, 47 ננשכו על ידי חולדה ו-60 אנשים הגיעו בעקבות מפגש לא נעים עם עכביש ארסי. ארבעה אנשים נעקצו על ידי עקרב.

מעל 5,600 בריטים נזקקו לטיפול רפואי לאחר שנפצעו מכלי עבודה חשמלי. בנוסף, מעל 2,700 בני אדם נפצעו מכלי עבודה לא חשמליים, כמו פטיש או מסור.

רבים בבריטניה התחילו לבשל בתקופת הסגרים. 2,243 מתוכם נאלצו להגיע לבית החולים בשל כוויות. 153 בריטים, ששמחו על מזג האוויר השמשי שהזדמן להם בסגר הראשון, נשרפו תחתיה עד כדי שנזקקו לטיפול רפואי. ואילו 349 בני אדם אושפזו לאחר שנפצעו משימוש במכסחת דשא.

כל הנתונים שפורסמו מתייחסים רק לדיווחים על פניות לבתי החולים, עליהם יש להוסיף גם פצועים שהסתפקו בטיפול בקופות החולים ואצל רופאי המשפחה שלהם. בעקבות הנתונים, ביקש דובר האגודה המלכותית למניעת תאונות להזכיר לציבור את חשיבות השמירה על הבטיחות, במיוחד מול הופעתם של טרנדים חדשים ומדאיגים, שעלולים להיות מסוכנים.