גיימסטופ תקים מרקטפלייס ל-NFT; המניה מזנקת ב-20% בטרום מסחר

לפי פרסום בוול סטריט ג'ורנל, רשת חנויות משחקי הווידאו תקים פלטפורמת מסחר ביצירות NFT וכן שותפויות בתחום מטבעות הקריפטו • מניית המם, שעלתה לכותרות אחרי שמשקיעי רדיט הזניקו אותה במאות אחוזים, צנחה ב-60% מאז השיא • ועדיין, מדובר בזינוק של אלפי אחוזים בהשוואה למחירה לפני הבאזז הגדול

חנות של רשת גיימסטופ / צילום: Shutterstock
חנות של רשת גיימסטופ / צילום: Shutterstock

רשת משחקי הווידאו גיימסטופ משיקה חטיבה לפיתוח מרקטפלייס ל-NFT ופועלת להקמת שותפויות במטבעות קריפטוגרפיים, כך דווח בוול סטריט ג'ורנל בהתבסס על מקורות יודעי דבר.

בתגובה לדיווח, מניית גיימסטופ  זינקה ב-22% במסחר המאוחר בניו יורק. עם פתיחת שלב המסחר המוקדם בוול סטריט (11:00 שעון ישראל) המניה שבה לרכז עניין והיא כעת מזנקת בכ-20%.

לפי הדיווח, החברה שכרה יותר מ-20 אנשים לנהל את היחידה, שבונה זירת מסחר מקוונת לקנייה, מכירה ומסחר של NFTs של מוצרי משחקי וידאו וירטואליים, כגון תלבושות, אוואטרים וכלי נשק. המרקטפלייס צפוי להיות מושק מאוחר יותר השנה, לפי אותם מקורות, כשגיימסטופ תבקש ממפתחי משחקים ובעלי אתרים נבחרים לרשום NFTs בשוק שלה.

עוד דווח כי גיימסטופ קרובה לחתימת שותפויות עם שתי חברות קריפטו כדי לשתף פעולה ולהשקיע יחד בפיתוח משחקים המשתמשים בטכנולוגיית בלוקצ'יין ו-NFT, כמו גם בפרויקטים אחרים הקשורים ל-NFT, לפי המקורות המצוטטים. "הרשת מצפה להתקשר בהסכמים דומים עם תריסר חברות קריפטו לפחות ולהשקיע בהן עשרות מיליוני דולרים השנה", מסרו המקורבים לוול סטריט ג'ורנל.

באפריל 2020 נסחרה מניית גיימסטופ ב-3 דולר למניה, זאת בין היתר גם בגלל הסגר שאילץ את החברה לסגור חנויות ברחבי ארה"ב. את שנת 2020 החברה סגרה עם שווי מנייה של קצת מתחת ל-19 דולר. בשיא כל הזמנים שלה (ינואר אשתקד), המניה ננעלה במחיר של 347 דולר. במהלך המסחר התוך יומי מחיר המניה אף נסק ל-483 דולר.

היום שער המניה עומד על 131 דולר - ירידה של 62% מהשיא - אך עדיין זינוק בלתי נתפס של 4,200% מאז השפל של אפריל 2020.

את טרלול המחירים הזה הובילה הסתערות על המניה מצדם של משקיעים פרטיים קטנים, ששולהבו בידי מובילי דעה בפורום WSB של הרשת החברתית רדיט. גיימסטופ פועלת לשנות את המודל העסקי שלה ולהעביר את המוקד מחנויות פיזיות לחברה מוטת טכנולוגיה, מה שהביא לאופטימיות רבה בקרב המשקיעים.

גיימסטופ הודיעה בחודש שעבר שההפסד הרבעוני שלה גדל לעומת שנה שעברה, בזמן שרשת ממכר משחקי המחשב עושה מאמצים לבנות את עסקי המסחר המקוון שלה ולשפר את שירות הלקוחות.