הצוללת | פודקאסט

איילת שקד רוצה ליישב את הנגב והגליל. דרור מרמור לא מסכים איתה

האם בישראל של שנת 2022 צריך בכלל להקים יישובים חדשים? יותר מזה: האם צריך להקים עוד יישובים דווקא בנגב או ברמת הגולן? • מי משלם על היישובים האלה, מה הקשר לפקקים, והאם מסתתר כאן משבר תכנוני? • אלה בדיוק השאלות שהפנינו באחרונה גם לשרת הפנים איילת שקד • הסכמנו שלא להסכים • האזינו

שרת הפנים איילת שקד / צילום: יוסי כהן
שרת הפנים איילת שקד / צילום: יוסי כהן

שרת הפנים איילת שקד הגיעה בשבוע שעבר אל המועצה האזורית שדות נגב, ושם, כשהשדות הירוקים מאחוריה, וראש המועצה תמיר עידאן לצידה, היא דיברה בהתרגשות על האישור להקמת היישוב הקהילתי החדש, חנון.

בהזדמנות זו גם הכריזה: "בעיני זה ציונות". זה לא היישוב היחידי שמקודם היום: הממשלה מקדמת הקמה של עוד שורת יישובים בעוטף עזה ובנגב, וגם ברמת הגולן, שם מתוכננים לקום עוד שני יישובים חדשים.

אבל האם בישראל של שנת 2022, צריך בכלל להקים יישובים חדשים? נדייק את השאלה: האם צריך להקים עוד יישובים חדשים דווקא בנגב וברמת הגולן, מכל המקומות? ובמיוחד, למה להקים יישוב כמו חנון, כשממש בסמוך כבר קיים יישוב: נתיבות.

על שאלות אלה, ועוד אחרות, התווכחו באחרונה - בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" - סגן עורכת גלובס, דרור מרמור, ושרת הפנים, איילת שקד.

"כשאת מקימה יישוב כפרי בנגב, או יישוב כפרי בגליל, את לא מרגישה שאת מחלישה את באר שבע בנגב ואת קריית שמונה בגליל?", שאל מרמור את שקד, והיא השיבה: "לא, זה פאסה. אתה חיי בניינטיז. יש היום אנשים שרוצים לגור במלא מקומות. מינהל התכנון אמר לאורך שנים, 'לא מקימים יישובים חדשים'. מה זה הדבר הזה?

בגולן יש (רק) 23 אלף יהודים. זה נראה לכם הגיוני?"

אז מי מבין השניים צודק, אילו עוד טיעונים הם העלו והאם לא הגיע הזמן לעדכן את חזון "חומה ומגדל?" על כל אלה נדבר בפרק היום של " הצוללת של גלובס" .