איש העסקים דוד קוליץ הלך לעולמו בגיל 78

קוליץ היה הבעלים של קבוצת "אלול טכנולוגיות" וכיהן לאורך השנים במספר רב של תפקידים ציבוריים • בעבר היה דובר המשלחת הצבאית של ישראל לשיחות השלום עם מצרים

דוד קוליץ / צילום: אביב חופי
דוד קוליץ / צילום: אביב חופי

דוד קוליץ הלך לעולמו בגיל 78. קוליץ היה איש עסקים, תעשיין, הבעלים של קבוצת "אלול טכנולוגיות" וכיהן לאורך השנים במספר רב של תפקידים ציבוריים. 

קוליץ נולד למשפחה דתית בירושלים, הוא בנו של הסופר חיים קוליץ, ואחיינו של רב העיר ירושלים יצחק קוליץ. הוא למד באוניברסיטה העברית, והחל לעבוד כעיתונאי בידיעות אחרונות. בסוף שנות ה-60 חבר לעזר ויצמן והפך לאיש אמונו וראש לשכתו. בהמשך, שימש קוליץ כדובר המשלחת הצבאית של ישראל לשיחות השלום עם מצרים.

בשנות ה-70 נכנס קוליץ לעולם העסקים. הוא הקים את חברת "אלול טכנולוגיות", המתמחה בשיווק ותיווך של מערכות ביטחוניות, יחד עם מספר שותפים, בהם גם עזר ויצמן ומיקי אלבין. במשך שנים שימש הן כיושב ראש החברה והן כמנכ"ל שלה, אך בשנים האחרונות הסתפק בתפקיד היו"ר ובעל השליטה. בין היתר, החברה מייצגת בישראל את הקונצרן האמריקאי ג'נרל דיינמיקס ולאורך השנים תיווכה במכירת מערכות נשק למדינות זרות.

בשנות ה-80 היה קוליץ חבר בנשיאות התאחדות התעשיינים, בנשיאות איגוד לשכות המסחר וכן חבר בחבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב. לצד זאת, הוא לקח חלק בהנהלות של מוסדות גדולים כמו בית החולים איכילוב בתל אביב, בית התפוצות והסוכנות היהודית. בנוסף, הוא כיהן כדירקטור במוסדות ציבור וחברות במגזר העסקי ותרם לשורה ארוכה של יוזמות פילנטרופיות.

בנו אריאל נפרד ממנו בעמוד הפייסבוק וכתב: "יום עצוב למשפחתנו שנפרדת מאבי, יחיד בדורו, בעל קריירה מדהימה, ייסד שורה של חברות ופעילות צדקה, ציוני, אב מסור".

קוליץ השאיר אחריו אישה ושלושה ילדים.