המסלול המהיר של חדי הקרן בוועדת החריגים

משרד המדע צפוי למנות פרויקטור שיקדם את האינטרסים של חברות ההייטק בוועדת החריגים בנוגע לביקורי בכירים זרים בישראל או בטיסה מהירה לחו"ל כדי לקדם יציאה להנפקה • במקביל, יוקם במשרד פורום חדי הקרן, הכולל שמות כמו לייטריקס, ורביט ואקווה סקיוריטי שייפגש אחת לרבעון ובמסגרתו ידונו בפני הממשלה בעניינים הקשורים בהיבטי כוח אדם בהייטק, מיסוי, קידום מטבעות דיגיטליים והתמודדות עם היבטים שונים של הקורונה

השרה אורית פרקש-הכהן / צילום: איל יצהר
השרה אורית פרקש-הכהן / צילום: איל יצהר

חדי הקרן הישראליים - חברות ההייטק בעלות שווי הגבוה ממיליארד דולר - שולטות אמנם בשיח הישראלי סביב הגאות בשוק הטכנולוגיה, אך הדבר טרם חילחל לוועדת החריגים במשרד הבריאות אשר חבריה לא תמיד מבינים את שלל הבקשות שזורם אליהן בנושאים הקשורים בפגישות עם לקוחות, שותפים, משקיעים או בהשתתפות בכנסים.

במשרד החדשנות הוחלט למנות פרויקטור שיקדם את האינטרסים של חברות ההייטק כשזה מגיע לביקורי בכירים זרים בישראל או בטיסה מהירה לחו"ל כדי לקדם יציאה להנפקה, למשל. חברות ההייטק הגדולות יוכלו לבקש סיוע בהשגת אישורים לביקורים של אנשי עסקים בישראל או ביציאה של ישראלים למדינות שאינן מאפשרות באופן רגיל כניסה לישראלים - כמו למשל לצרכי רילוקיישן, כנסים אסטרטגיים או פגישות עסקיות. נציגה של לשכת שרת החדשנות, יחד עם המשנה למנכ"ל - שטרם עבר את אישור ועדת המינויים - ירכזו את פניות חברות ההייטק ויתעדפו אותן עבור ועדת החריגים במשרד הבריאות במטרה לסייע לכמה שיותר חברות הייטק בבקשותיהן.

הפרויקטור - המשנה למנכ"לית שרת המדע הממונה בימים אלה - יפעל לפי שיקולים הכרוכים בטובת המשק, כמו למשל קידום נסיעות שיש להן השפעה על קידום עסקאות חשובות. ולא רק חדי קרן: גם אוניברסיטאות ומכונים מדעיים יוכלו לקבל גישה מהירה לוועדת החריגים במטרה לאשר נסיעה של חוקרים לניסויים בחו"ל, או של תלמידי פוסט דוקטורט ליעדם. "המטרה היא לעבוד עם ועדת החריגים ומחד ועם האקדמיה והתעשייה מאידך באופן שיטתי - לא להחליף את ועדת החריגים," אומר גורם המקורב לפעילות החדשה.

בתוך כך הוקם במשרד המדע פורום חדי קרן מורחב, הכולל חברות כגון לייטריקס, ורביט, למונייד, איטורו אקווה סקיוריטי ו-CYE. אלה מצטרפים לפורום הקיים של חברות הצמיחה, בהובלת חברות כגון וויקס, פייבר ואיירון סורס, אך מציעים מגוון חברות רחב יותר ומתחומים נוספים. בפורום, שיתכנס אחת לרבעון, ידונו חדי הקרן והמשרד בנושאים הקשורים בסגירת פערי כח האדם בהייטק, מיסוי, ורגולציה של מטבעות קריפטוגרפיים.