קובלנץ לעובדי התאגיד: נוטל על עצמי אחריות מלאה לכל המתרחש בתאגיד ומתגייס לתקן את הדרוש תיקון

בעקבות פרסום דוח ועדת פרוקצ'יה על התרבות הארגונית בתאגיד השידור, וסקר ועד העובדים שפורסם מיד אחריו, מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ פונה היום ישירות לעובדים ולוקח אחריות על ההצלחות ועל המחדלים

אלדד קובלנץ, מנכ''ל תאגיד השידור "כאן" / צילום: דן חיימוביץ
אלדד קובלנץ, מנכ''ל תאגיד השידור "כאן" / צילום: דן חיימוביץ

גלי ההדף בעקבות פרסום דוח ועדת פרוקצ'יה שבחנה את התרבות הארגונית בתאגיד השידור הציבורי, וסקר ועד העובדים שפורסם מיד אחריו, אינם פוסקים: חברת הכנסת מטעם ישראל ביתנו, שרון רופא-אופיר, פנתה ליו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, בבקשה להעלות על סדר יומה של הכנסת דיון מהיר בנושא התרבות הארגונית בתאגיד.

ח"כ רופא-אופיר הגדירה את הנתונים שנחשפו בשבוע שעבר כ"מעוררי דאגה" וכאלה המעידים על "תרבות ארגונית קלוקלת", והדגישה כי הדבר מחייב "דיון ובחינה של המצב על-ידינו כנבחרי ציבור".

בגזרה אחרת ממשיך מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ - שנמצא על-ידי ועדת פרוקצ'יה כאחראי המרכזי לתרבות הארגונית הבעייתית - בניסיונות להוכיח כי הוא מחויב לשינוי. לאחר ראיון שנתן לאחרונה לעורך וואלה ברנז'ה דוד ורטהיים, בו תלה את המחדלים הארגוניים בין היתר ברצון להצטיין, הוא פונה היום (א') ישירות לעובדים ולוקח אחריות על המחדלים ועל ההצלחות.

"זה כמה חודשים התאגיד מצוי במשבר", כותב קובלנץ לעובדים. "כראש המערכת, אני נוטל על עצמי אחריות מלאה לכל המתרחש בתאגיד ומתגייס באופן מלא לתקן את כל אשר צריך תיקון".

קובלנץ מתייחס לדוח ועדת פרוקצ'יה ומציין כי "לצד שבחים רבים לתאגיד ולעובדיו על הישגים חסרי תקדים בשוק תחרותי ומורכב, הוועדה הצביעה גם על ליקויים שחובה עלינו לתקן".

לדבריו, "מטרתנו הייתה ועודנה מצוינות ועשייה איכותית, בד-בבד עם סביבת עבודה מוגנת, מכבדת ונעימה לכלל העובדים. מועצת התאגיד הקימה ועדת אד-הוק אשר מנחה ומלווה את ההנהלה בתוכנית העבודה לשיפור התרבות הארגונית. כראש הארגון, אני אחראי הן על הצלחות הגדולות והן על תיקון כל הכשלים. בכוונתי לטפל באופן אישי במשבר עד לפתרונו המוחלט". 

יחס משפיל ומקטין

נזכיר כי בסקר, שנערך בקרב 250 עובדים בתאגיד, דובר בין היתר על יחס משפיל ומקטין מצד ההנהלה  דיבור מקטין ומשפיל, "חיפוש" עובדים, תקשורת בצעקות, התנהלות של זלזול שמוכתבת מלמעלה ועוד. במכתבו קובלנץ לא מתייחס לכל אלה וכותב: "כבעבר אף היום, דלתי פתוחה בפני כל אחד ואחת מכן בכל עניין ודבר" .

עוד נזכיר כי לפני ימים ספורים דנה מועצת התאגיד במסקנות ועדת פרוקצ'יה וקיבלה מספר החלטות הנוגעות בין היתר להתנהלות המנכ"ל, בהן החלטה להגביל את האפשרות שלו לפטר בעלי תפקידים.

עדכון על תוכן הישיבה הופץ מיד אחריה, לרבות חלק בו המועצה מתחה ביקורת קשה על התנהלותו של קובלנץ וקבעה כי גם לאחר הדוח הוא לא לקח אחריות על המתרחש. בישיבה נאמר כי כתגובה לדוח ועדת פרוקצ'יה שלח להם קובלנץ מסמך "שאין בו לקיחת אחריות אישית-ניהולית". לכן המועצה סברה כי "קשה שלא להסיק כי המנכ"ל אינו מכיר בחומרת המצב". 

כאמור, היום שלח קובלנץ מכתב ישירות לעובדים, בו הביע לקיחת אחריות על ההצלחות ועל הכישלונות בתאגיד.