אופנת המטא-וורס: גם ראלף לורן ו-וולמארט בדרך לעולם הדיגיטלי

מותג האופנה ראלף לורן מתכנן להשתלב בעולם המטא-וורס, ומנכ"ל הקבוצה מסביר: "אנחנו לא חברת אופנה, אנחנו בעסקי החלומות" • גם וולמארט, ענקית הקמעונאות, כבר מתכננת NFT משלה כדי להשתלב בשוק המבטיח של העולם הווירטואלי

וולמארט. בדרך לעולם הווירטואלי / צילום: Shutterstock, Sundry Photography
וולמארט. בדרך לעולם הווירטואלי / צילום: Shutterstock, Sundry Photography

מאז שמארק צוקרברג הודיע על שינוי שמה של פייסבוק ל"מטא" ועל חזון המטא-וורס, העולם הווירטואלי, עסקים רבים הזדרזו להבין כיצד הם משתלבים בחזון השאפתני של מנכ"ל פייסבוק, כדי לא להיתפס לא מוכנים. מנכ"ל חברת אופנת היוקרה ראלף לורן, פטריס לובה, הודיע אתמול (ב') כי החברה מחפשת הזדמנויות להשתלב עסקית במטא-וורס, במטרה למשוך אליה קהל צעיר.

בכנס השנתי של התאחדות הקמעונאים הלאומית של ארצות-הברית, סיפר לובה כי בשלב זה החברה שוקלת צעדים כמו רכישת נדל"ן בעולם הווירטואלי, וכבר עכשיו יכולים הלקוחות לרכוש ביגוד בביקורם בחנות הווירטואלית של ראלף לורן ואפילו לשתות כוס קפה וירטואלית שם. לובה עצמו כבר לוקח חלק בעולם הזה וסיפר כי הלביש את האווטאר שלו בחולצת רוגבי המפורסמת של החברה.

"אחת מהמטרות שלנו היא לזכות בדור חדש של קונים, שנמצא ביקום הווירטואלי, כך שגם אנחנו חייבם להיות שם. יש הרבה הקבלות בין החזון של המטא-וורס לבין זה של ראלף לורן, כי בעצם אנחנו לא חברת אופנה. אנחנו בעסקי החלומות", אמר לובה.

עוד הוא ציין כי כבר לאחר שבועיים בלבד של חנות וירטואלית בפלטפורמת מטא-וורס, נמכרו 100,000 פריטים של אופנת יוקרה וירטואלית.

כמובן שלא רק ראלף לורן פוסעת אל תוך המטא-וורס. קמעונאיות רבות לוקחות את צעדיהם הראשונים בתוך היקום הווירטואלי, בינהם נייקי, שהצטרפה לפלטפורמת מטא-וורס והחלה למכור שם את הסחורה הממותגת שלה, לאחר שהגישה בקשות לסימן מסחרי כדי להבטיח את הבלעדיות שלה על המותג; גאפ ואדידס, שהנפיקו NFT משל עצמן; ואפילו וולמארט, ענקית הקמעונאות האמריקאית.

לאחרונה הגישה וולמארט בקשה לסימן מסחרי, מה שיעזור לסלול את הדרך לקראת מכירה של סחורה וירטואלית כמו אביזרים לעיצוב הבית, מוצרי אלקטרוניקה, צעצועים, ציוד לספורט ואפילו קוסמטיקה.

בנוסף לכך, בדומה לחברות אחרות, מציעה וולמארט מטבע קריפטו משלה ו-NFT, מה שיאפשר להוזיל את עלויות עסקאות האון-ליין. אצל חברות אופנה יוקרתיות, ה-NFT מהווה בנוסף גם תעודת בעלות על מוצרי יוקרה.

וולמארט מסבירה בהצהרה כי היא "ממשיכה לחקור את הטכנולוגיות המתפתחות שעשויות לחולל שינויים בחוויית הקניות. אנחנו בוחנים רעיונות חדשים כל הזמן - חלקם מתממשים, וחלקם חוזרים לבחינה מחודשת ומלמדים אותנו הלאה".