אנבידיה מרחיבה את הפעילות בישראל: תגייס מאות עובדים

ענקית השבבים האמריקאית מתכננת לשים משקל משמעותי יותר על פעילות המו"פ בישראל ולשלב אותה בפיתוח מעבדי CPU

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Reuters, Rick Wilking
ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Reuters, Rick Wilking

חברת השבבים אנבידיה מחזקת את השלוחה הישראלית שלה. החברה מתכננת להרחיב את הפעילות בארץ עם גיוס של מאות מפתחים בשנים הקרובות. בשנה שעברה הכריזה החברה על המעבד המרכזי הראשון (CPU) מפיתוח שלה, בשם GRACE (עבור חישובי בינה מלאכותית מורכבים ולטובת מחשוב-על), והיא רוצה שפעילות המו"פ הישראלית תיקח חלק משמעותי בפיתוח המעבד.

אנבידיה היא חברת השבבים בעלת השווי הגדול ביותר בארה"ב, והיא מפתחת שלוש קטגוריות של שבבים: DPU (ר"ת של Data Processing Unit - יחידת העיבוד החדשה של מרכזי הנתונים), GPU (מעבדים גרפיים), ולאחרונה גם CPU. לחברה יש למעלה מ-2,800 עובדים בישראל הפזורים ב-7 מרכזי פיתוח: תל אביב, רעננה, יוקנעם, ירושלים, באר שבע, קריית גת ותל חי. מרכז הפיתוח של אנבידיה בישראל הוא מהגדולים של החברה מחוץ לארה"ב.

חברת אנבידיה הודיעה ב-2019 כי היא רוכשת את חברת מלאנוקס בסך כ-7 מיליארד דולר. העסקה הושלמה ב-2020 ופעילות מלאנוקס שולבה בתוך אנבידיה ישראל. על פי הודעת החברה, המשמעות היא ש"תמהיל הפיתוח של אנבידיה בישראל יכלול גם פיתוח רכיבי תקשורת (מה שמלאנוקס לשעבר היו עושים), גם DPU (יחידת עיבוד חדשה למרכזי נתונים) וגם מעבדים מרכזיים (CPU)", לשון ההודעה.