מאסטרקארד וקוינבייס בשת"פ: יאפשרו רכישת NFT באמצעות כרטיס אשראי

מאסטרקארד: "קניית מוצרים דיגיטליים צריכה להיות פשוטה כמו קניית חולצת טריקו באתר מסחר אלקטרוני; אנו פועלים להפיכת NFT לנגישים יותר"

כרטיס מאסטרקארד / צילום: יח''צ
כרטיס מאסטרקארד / צילום: יח''צ

מאסטרקארד תאפשר רכישת NFT בכרטיס אשראי ישירות מבורסת הקריפטו הגדולה קוינבייס, במסגרת שיתוף-פעולה בין החברות.

"קניית מוצרים דיגיטליים צריכה להיות פשוטה כמו קניית חולצת טריקו באתר מסחר אלקטרוני. זה לא המקרה עבור NFTs. היום, אם אתה רוצה לקנות NFT - כמו פריט אמנות דיגיטלי - אתה צריך קודם כל לפתוח ארנק קריפטו, לקנות קריפטו ואז להשתמש בו כדי לרכוש NFT בשוק מקוון. חובבי מטבעות קריפטו רגילים לתהליך זה. אבל עבור רוב האנשים, זה לא אינטואיטיבי", מציינים במאסטרקארד, ומוסיפים: "אנו פועלים להפיכת NFT לנגישים יותר, כיוון שככל שאנשים נוספים משתמשים בטכנולוגיות חדשות, זה מדרבן חדשנות וצמיחה, ומרחיב את האפשרויות לצרכן. זוהי האבולוציה הבאה של המסחר הדיגיטלי".

איך זה יעבוד? קוינבייס הודיעה בסוף השנה שעברה שבכוונתה לפתוח מרקטפלייס למסחר ב-NFT. אם לקוח ירצה לקנות NFT במרקטפלייס באמצעות כרטיס אשראי, הוא יוכל לעשות זאת, כאשר קוינבייס למעשה תקבל את תשלום "הפיאט", תמיר אותו לאחד המטבעות הקריפטוגרפיים המובילים, ובאמצעות מטבע זה ירכש ה-NFT. במסטרכארד מבהירים כי כל כללי הכחשת העסקה הקיימים במסחר מקוון, יחולו גם על עסקאות אלו. 

בקוינבייס מסמנים את ענף ה-NFT כענף מוביל ב-2022. "קהילות מבוססות NFT יתנו תחרות מהותית לרשתות החברתיות של Web 2.0. פלטפורמות Web 2.0 שולטות בחוויה, שולטות בכלכלה ושולטות במערכות היחסים. תהיה התפתחות של קהילות מבוססות NFT כרשת חברתית חופשית יותר, לצד גידול במותגים שמשתתפים באופן פעיל יותר ב-NFTs כפלטפורמה לשיווק מותג".

מאסטרקארד מקיימת פעילות רבה בתחום המטבעות הדיגיטליים. החברה, בכפוף לרגולציה המקומית, מאפשרת תשלומים בקריפטו באמצעות כרטיס אשראי שמקושר לארנק דיגיטלי, באמצעות המרתם לכסף פיאט, וכן היא נערכת לאפשר תשלומים ישירים במטבעות דיגיטליים יציבים. בנוסף, מאסטרקארד הקימה תוכנית נאמנות בה הלקוחות מקבלים "cashback" במטבעות קריפטו.