תנובה משקיעה 400 מיליון שקל במרכז לוגיסטי חדש

המרלו"ג יתפרס על פני 30 אלף מ"ר, יעסיק כ-180 עובדים ויכיל את כל תוצרת המזון הקפואה והמצוננת של החברה, למעט חלב • וגם: ענקית הטכנולוגיה שתרמה כ-120 אלף דולר לתנועה למאבק באנטישמיות ברשת • אירועים ומינויים

מרלו''ג תנובה מודיעין / צילום: באדיבות דוברות תנובה
מרלו''ג תנובה מודיעין / צילום: באדיבות דוברות תנובה

קבוצת תנובה מקימה בימים אלה מרכז לוגיסטי אוטומטי באזור התעשייה במודיעין. המרלו"ג יתפרס על פני 30 אלף מ"ר (מתוכם 15 אלף מ"ר בנוי), יעסיק כ-180 עובדים ויכיל את כל תוצרת המזון הקפואה והמצוננת של החברה, למעט חלב. היקף ההשקעה במהלך עומד על כ-400 מיליון שקל.

המתחם הושכר מהיזם יוסי שיינפלד, שפועל בתחום המרלו"גים זה כ-15 שנה, ויחל לפעול בשבועות הקרובים במקום המרלו"ג הקיים בחולון, שעובדיו יעברו לעבוד במודיעין במקביל לגיוס עובדים נוספים. בחברה מסבירים כי המהלך יאפשר לתנובה ליצור מנועי צמיחה חדשים, מאחר שהיא תשכיר שטחים במרלו"ג, ותמנף את המומחיות שלה בניהול שרשרת אספקה של מוצרים מצוננים וקפואים לטובת שירותי הפצה עבור גופים אחרים. נציין כי לתנובה שבעה מרלו"גים ברחבי הארץ.

"מהלכי החדשנות שתנובה מובילה בעולם המזון דורשים השקעות במהלכי אוטומציה ודיגיטל לא פחות מחברות הייטק", אומר חיים גבריאלי, יו"ר קבוצת תנובה. "בשנים הקרובות נשקיע כחצי מיליארד שקל בפרויקטי מיחשוב ואוטומציה, שיאפשרו את המשך צמיחת הקבוצה ומובילותה העסקית.

"לאחרונה אישר דירקטוריון הקבוצה את פרויקט ה-ERP (מערכת לתכנון משאבי ארגון), שהוא אחד הגדולים והמרכזיים בתנובה, בהשקעה של כ-350 מיליון שקל. הפרויקט, שיתפרס על חמש שנים, נועד להחליף ולאחד עשרות מערכות דיגיטליות שונות באתרי ומפעלי הקבוצה. גם במרלו"ג החדש במודיעין יוטמעו מערכות ERP אוטומטיות מתקדמות".

שגיא שויפלד, סמנכ"ל שרשרת האספקה של קבוצת תנובה, מוסיף כי "המרלו"ג החדש יכיל אלפי משטחי מזון קפוא ומצונן, ויפעל 24 שעות ביממה למעט בשבת. מערכי האוטומציה יוקמו בשלבים, כאשר עד סוף השנה הוא יכלול אחסון אוטומטי מלא בטכנולוגיית 'מולטי שאטל', שתכלול מעליות וקרוניות, בטמפרטורה מבוקרת של מינוס 18 מעלות צלזיוס.

"בהמשך המרלו"ג יתמוך גם בפעילויות ליקוט והפצה עד בית הצרכן, וזאת כחלק מאסטרטגיית החברה לחזק את פעילותה הישירה מול צרכנים (D2C- Direct to Consumer). הסחורה שתלוקט במרכז האוטומטי החדש תופץ משם לאלפי לקוחות, רשתות שיווק וחנויות פרטיות, והתעבורה היומית תוכל להכיל מאות משאיות".

אזור התעשייה

גוגל תורמת למאבק באנטישמיות

גוגל לא על הגדר: ענקית הטכנולוגיה תרמה כ-120 אלף דולר לתנועה למאבק באנטישמיות ברשת - עמותה ישראלית שייסד תומר אלדובי לפני כשנתיים), הפועלת לניטור ודיווח תכנים אנטישמיים וגזעניים במרחב המקוון.

התנועה מכשירה מאות מתנדבים מישראל ומכל העולם, בדגש על הדור הצעיר, להתמודדות עם גזענות, שנאה ואנטישמיות ברשתות החברתיות. התרומה של גוגל מיועדת להגדלת ההכשרות הללו, והעלאת המודעות לתופעה באמצעות סדנאות לנוער וצעירים. בנוסף, כיום ניטורם של התכנים נעשה באופן ידני, והתרומה תשמש גם לפיתוח כלים טכנולוגיים לניטור יעיל ומהיר של תכנים אנטישמיים. בשנת 2021 עמד תקציב התנועה על כ-400 אלף שקל, כאשר כל הסכום התקבל מתרומות.

"הרשתות החברתיות, שמהוות תאגידים שכולנו עושים בהם שימוש מדי יום, מתחילות להבין את האחריות שלהן על התכנים המצויים אצלם במרחב המקוון, ואת ההשלכות הנלוות לתוכן פוגעני ואלים", אומר אלדובי. "לאנטישמיות אין מקום ולגיטימיות בשום מרחב, ואנו פועלים בכל דרך כדי לנסות למגר את התופעה הפסולה".

מדו"ח התנועה למאבק באנטישמיות ברשת לשנת 2021 עולה כי רק 25% מהתכנים שדווחו לרשתות החברתיות במהלך השנה, הוסרו. במהלך השנה החולפת החלו הרשתות החברתיות להסיר חלק מהתכנים המכילים האשטגים, וגם לחסום את האפשרות לחפש את ההאשטגים הללו. עם זאת, לפי בדיקת התנועה, משתמשים עדיין יכולים לפרסם תכנים עם ההאשטגים האלו.

חדשות טובות

הקרן לידידות תעניק לכ-26,500 משפחות, קשישים וילדי רווחה סיוע בחימום הבית ותשלום חשבונות חשמל, בהיקף של כ-13 מיליון שקל. מבצע "מחממים" יימשך עד סוף פברואר 2022.