קנייה חכמה: רמזי מ"קופה ראשית" רושם שיעורי אהדה יוצאי דופן

הפרסומת של דור אלון מתמקדת במסר, אך בזכות השימוש המדויק בהומור, ברמזי ובאחיין, היא זוכה לאהדה חוצת גיל ומגדר - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת של דיסקונט עדיין הזכורה ביותר הודות להרעשה הבלתי פוסקת במדיה

אמיר שורוש ("רמזי") בקמפיין אלונית / צילום: צילום מסך
אמיר שורוש ("רמזי") בקמפיין אלונית / צילום: צילום מסך

כבר בשבוע הראשון באוויר, הפרסומת לדור אלון באמצעות משרד הפרסום מנצ', בכיכובו של השחקן אמיר שורוש, מתברגת בראש דירוג הפרסומות האהובות ועם שיעורי אהדה גבוהים במיוחד.

רמזי, מהכוכבים הבולטים של הסדרה "קופה ראשית" (כאן 11), "נדד" כבר לפני מספר חודשים לברייק הפרסומות - אבל הפרסומת הנוכחית מרחיבה את הסיפור שלו מעבר לקו התוכנית, ומוסיפה לו מיני-מי בדמותו, האחיין. הפרסומת כולה התמקדת במסר, אך בגלל השימוש המדויק בהומור אין תחושה שהיא "יורקת" את הבריף על הצופה, והתוצאה היא פיסת תוכן שמצחיק ומענג לצפות בה גם בפעם השנייה והשלישית.

לדברי סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, אלי משולם, "הפרסומת של דור אלון מציגה שיעורי אהדה חסרי תקדים העומדים על 33.2%, אותם ראינו בעבר רק בקשר עם פרסומות מאוד בולטות, שאף זכו להיות מהפרסומות האהובות ביותר בשנת שידורן, כמו הפרסומות של מכבי שירותי בריאות בכיכובו של אדיר מילר או הפרסומות של משרד הבריאות בכיכובו של ישראל קטורזה".

 
  

לדבריו, "זו אינה הפעם הראשונה שדמותו של רמזי עבד רמזי מובילה את הקמפיינים של דור אלון, אך הפעם היא זוכה כאמור לשיעורי אהדה יוצאי דופן, המעידים על החיבור הכל כך חזק של הקהל הישראלי לדמות. מעניין לראות כי האהדה לפרסומת חוצת גיל ומגדר".

נזכיר כי דור אלון איננו המפרסם היחיד ש"רוכב" על ההצלחה של "קופה ראשית", ומופיע השבוע בדירוג - כך גם הפרסומת של בזק אינטרנט, שבה מופיעים דמויות אחרות מתוך הסדרה, והיא מדורגת במקום הרביעי בדירוג הפרסומות האהובות.

הפרסומת לבנק דיסקונט, בכיכובה של רותם סלע ובאמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי, עדיין זוכה לאהדה גבוהה, אם כי לאור הנתונים הגבוהים במיוחד של דור אלון מסתפקת במקום השני. בדירוג הזכורות, הפרסומת עדיין ממוקמת במקום הראשון - בין היתר הודות להרעשה הבלתי פוסקת במדיה.

פרט לבנק הפועלים, כל הבנקים הגדולים ממשיכים לשמור על נוכחות תקשורתית. דיסקונט, כאמור, בפער גדול יחסית במונחים של זכירות ואהדה אל מול לאומי ומזרחי טפחות, שלהם שיעורי זכירות ואהדה דומים מאוד.

סלע היא כנראה אחת הדמויות האהובות ביותר על המסך בישראל, אבל יש גם דמות אהובה בינלאומית - השחקנית גל גדות, שמובילה את הקמפיינים של הוט. השבוע מציגה הפרסומת בכיכובה, באמצעות משרד הפרסום ראובני-פרידן, תוצאה פחות מוצלחת: מקום שביעי בדירוג האהדה, ומקום תשיעי בדירוג האהדה. עם זאת, מדובר בפרסומת "קטנה" יחסית, כך שייתכן שמקומה של גדות בלב האומה הוא עדיין איתן.

ביקוש בעלייה

הביקוש לפרסום עולה מ-34 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-37.5 מיליון שקל השבוע.

משקיעים בחיסון ילדים

משרד הבריאות, האמצעות לפ"מ, משקיע השבוע 2 מיליון שקל בעידוד ההתחסנות בקרב ילדים, מה שהופך את הקמפיין למושקע ביותר השבוע.

שבוע רביעי ברצף

הפרסומת של בנק דיסקונט מדורגת זה השבוע הרביעי ברציפות בראש טבלת הפרסומות הזכורות, בפער משמעותי ומובהק לעומת כל שאר הפרסומות.