מנדלבליט הודיע לסנגורי נתניהו כי לא ימשיך במו"מ לעסקת טיעון

היועמ"ש הציב תנאי לפיו נתניהו יסכים להודות בעבירות של הפרת אמונים, יבצע עבודות שירות, ויוטל עליו קלון - אך נתניהו לא הסכים • בעקבות הודעת מנדלבליט, נתניהו פרסם הערב סרטון בו הוא מבהיר כי לא הסכים להודות בעבירות שנושאות קלון

היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: תמר מצפי
היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: תמר מצפי

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הודיע לסנגוריו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו כי לא ימשיך במשא-ומתן להסדר טיעון בתקופת כהונתו המסתיימת בעוד שבוע, זאת לאחר שהצדדים לא הגיעו להסכמות. מנדלבליט הציב תנאי לפיו נתניהו יסכים להודות בעבירות של הפרת אמונים, יבצע עבודות שירות, ויוטל עליו קלון, שמשמעותו הרחקה מהזירה הפוליטית למשך 7 שנים.

בעקבות זאת פרסם הערב (ב') נתניהו סרטון בו הוא מבהיר כי לא הסכים להודות בעבירות שנושאות קלון, וכי ימשיך להוביל את הליכוד.

"אזרחי ישראל היקרים והאהובים", אמר נתניהו בסרטון, "בימים האחרונים הוכחתם שוב שאני לא צועד לבד, ושמיליונים מכם צועדים יחד איתי. ריגשתם אותי מאוד. אני אמשיך להוביל את הליכוד ואת המחנה הלאומי כדי להנהיג את מדינת ישראל - בשליחותכם.

"הציבור כולו רואה מה קורה בבית המשפט ואיך התנהלה החקירה נגדי. די היה בכך כדי לסגור את התיקים נגדי כבר עכשיו, אבל זה עדיין לא קרה.

"בימים האחרונים פורסמו טענות שגויות בתקשורת על דברים שכביכול הסכמתי להם, כגון הטענה שהסכמתי לקלון. זה פשוט לא נכון.

"ההתגייסות והתמיכה האדירה שלכם חיממו את ליבי ואת ליבם של בני משפחתי, וזה נותן לי עוד כוח להמשיך להנהיג אתכם ולהילחם על דרכנו, על האמת ועל הצדק".

בשבוע שעבר התייחס לראשונה המשנה לפרקליט המדינה (לעניינים פליליים), עו"ד שלמה (מומי) למברגר, להסדר הטיעון שעמד על הפרק, ואמר כי לא ניתן להעלות על הדעת שכתב אישום, גם לאחר הקיצוצים במסגרת ההסדר, יהיה ללא קלון. 

*** חזקת חפות: בנימין נתניהו לא הורשע, ועומדת לו חזקת החפות