המחוז בסין שמאיים במעצר על הנוסעים לרגל החג

סרטון שהפך ויראלי בסין תיעד בכיר ברשות מקומית במחוז חנאן במזרח המדינה מזהיר תושבים כי מי שישוב לחופשה בבית ישלח למעצר, גם אם הוא חוסן ויש בידיו בדיקת קורונה שלילית • חזרה של עובדים לעיר הולדתם לחופשת איחוד משפחות בראש השנה הסיני היא אומנם מסורת מקודשת - אך התפשטות הנגיף מעוררת חשש בקרב השלטון המקומי בסין

אירוע לרגל ראש השנה הסיני בבייג'ינג. השבוע / צילום: Reuters, Xinhua
אירוע לרגל ראש השנה הסיני בבייג'ינג. השבוע / צילום: Reuters, Xinhua

חזרה של עובדים לעיר הולדתם לחופשת איחוד משפחות בראש השנה הסיני היא ומנם מסורת מקודשת, אך חלק מהרשויות המקומיות בסין דווקא עושות כל שביכולתן למנוע חזרה כזו, מחשש שהשבים יביאו איתם את הנגיף. במחוז שאאנשי במרכז סין ערכה למשל רשות מקומית תחרות נושאת פרסים בין הכפרים בשטחה על מי יצליח למנוע את החזרה של הכי הרבה תושבים לחג. ראשי הכפרים התגייסו כדי להתקשר לתושבים ולשכנע אותם שלא לשוב לאיחוד המשפחתי השנה.

סרטון שהפך ויראלי ברשת הסינית תיעד בכיר ברשות מקומית במחוז חנאן במזרח סין מזהיר תושבים כי מי שישוב לחופשה בבית ישלח למעצר, גם אם הוא חוסן ויש בידיו בדיקת קורונה שלילית.

לאחר שהסרטון עורר מהומה אונליין, טען הבכיר כי דבריו הוצאו מהקשרם והוא בעצם התייחס רק לתושבי המחוז "ששבים הביתה מכוונת זדון", מילים שהפכו ויראליות אפילו יותר מהתיעוד המקורי.

גם התקשורת הסינית הממשלתית ביקרה את הבכירים שנוקטים בגישה מחמירה מידי. אבל פקידים מקומיים כבר מצאו את עצמם מודחים בעבר בעקבות התפרצות קורונה בשטחם. לכן, אפשר להבין מאיפה נובע החשש של מנהיגי המחוזות השונים של סין.