לודן מזנקת ב-17% בעקבות הסכם השקעה עם דן בחברה הבת שימקוטק

על פי מזכר ההבנות דן תשקיע 25 מיליון שקל בתמורה להנפקת 19.2% ממניות שימקוטק

אוטובוס דן / צילום: תמר מצפי
אוטובוס דן / צילום: תמר מצפי

מניית לודן  מזנקת בכ-17% במחזור גבוה בבורסה, לאחר שדיווחה היום כי חתמה עם חברת התחבורה הציבורית דן על מזכר הבנות להשקעה אסטרטגית בחברה הבת שימקוטק. על פי המזכר דן תשקיע 25 מיליון שקל בתמורה להנפקת 19.2% ממניות שימקוטק.

בנוסף, דן קיבלה אופציה לשנתיים להקצאת מניות נוספות של שימקוטק בסכום שלא יעלה על 10 מיליון שקל בשני תרחישים אפשריים: במקרה שבו לודן תנפיק את שימקוטק בבורסה, יהיה זה לפי ערך חברה מינימלי של 165 מיליון שקל וחברת דן תוכל להגדיל את אחזקתה בשימקוטק לפי 80% ממחיר ההנפקה האפקטיבי. בתרחיש השני, אם תבחר דן לממש את האופציה לפני מועד הנפקת שימקוטק, היא תהיה רשאית לממש את האופציה לפי שווי חברה של 150 מיליון שקל לפני המימוש.

שימקוטק עוסקת באינטגרציית מערכות בתחום התחבורה הציבורית. בלודן מציינים כי לחברה מעל 25 שנות ניסיון והיא מספקת מערכות ושירותי תחזוקה למגוון לקוחות בתחומי התחבורה הציבורית השונים בישראל, כגון אוטובוסים, רכבות, רכבות קלות ורכבלים.

במקביל להשלמת ההשקעה, תוקם חברה משותפת (49% שימקוטק, 51% דן), אשר תבצע בלעדית את כל הפעילות הקיימת והעתידית של שימקוטק מחוץ לישראל. דן ושימקוטק יזרימו, על פי אחזקותיהם בחברה המשותפת, עד 30 מיליון שקל לפיתוח הפעילות ורכישת חברות בשווקי היעד מחוץ לישראל.

מנכ"ל שימקוטק אבי ליבר ציין כי "ההשקעה של חברת דן בשימקוטק וההתרחבות המשותפת לשווקים בחול, מהווים עדות להערכה שרוחשת דן למקצועיות ולאמינות של שימקוטק. אני מעריך כי אנו עומדים בפתחה של תקופת פיתוח והשקעה מואצת בתחום בשנים הבאות, ואנו מאוד שמחים שלצדנו תעמוד דן עתירת הניסיון".

מנכ"ל דן, אופיר קרני, ציין כי "דן מאמינה ביכולת של שימקוטק להמשיך לצמוח בישראל במקביל להרחבת הפעילות לשווקי יעד נוספים מחוץ לישראל. אנו מאמינים כי בשיתוף פעולה עם שימקוטק נייצר סינרגיה גבוהה שתביא ערך לדן ולשימקוטק גם יחד".