שיכון ובינוי תסלול כבישים בנמל התעופה בפיטסבורג ב־154 מיליון דולר

החברה תשדרג את הדרכים אל הטרמינלים של ההמראות וקבלת הנוסעים • את העבודות תבצע החברה האמריקנית FAY, שאותה רכשה שיכון ובינוי לפני שלוש שנים

תמיר כהן, יו”ר ומנכ”ל שו”ב / צילום: איל יצהר
תמיר כהן, יו”ר ומנכ”ל שו”ב / צילום: איל יצהר

כחלק מהעברת מרכז הכובד שלה מאפריקה לארה"ב, שיכון ובינוי זכתה בפרויקט לסלילת וחידוש רשת הכבישים סביב נמל התעופה הבינלאומי בעיר פיטסבורג, בהיקף של 154 מיליון דולר.

הפרויקט, שכולל את הכבישים שמובילים אל הטרמינלים של ההמראות ושל קבלת הנוסעים, הוא חלק ממיזם ענק בהיקף של יותר מ־1.4 מיליארד דולר שמטרתו לשפר את הנגישות והתפעול של נמל התעופה בפיטסבורג. מדובר בנמל התעופה השני בגודלו בפנסילבניה, המשרת יותר מ־10 מיליון נוסעים בשנה.

המיזם שבו זכתה שיכון ובינוי כולל בנייה והקמה של כבישים חדשים, גשרים, גשרונים, קירות תומכים, מערכות ניקוז, בקרת תנועה ועבודות עפר. ליבת הפרויקט היא הקמת גשר מכוניות תלת-מפלסי שיתחבר לטרמינל החדש. ביצוע הפרויקט יחל ברבעון הראשון השנה, וצפוי להסתיים במהלך שנת 2025.

החברה זכתה במכרז בפיטסבורג לאחר שבמסגרת קבוצה שכללה את אגד והחברות הסיניות CRRC ו־CRCC, היא נפסלה מהשתתפות במכרז לביצוע השלב השני של הקווים הירוק והסגול של הרכבת הקלה.

מנכ"ל שיכון ובינוי, תמיר כהן, מסר לגלובס כי את העבודות תבצע החברה האמריקאית FAY, שנרכשה על ידי שיכון ובינוי לפני כשלוש שנים. "אחת הסיבות לרכישה הייתה מספר פרויקטים של PPP שבהם אנו מעורבים בארה"ב", הסביר כהן. החברה, בין השאר, החלה בהקמת מיזם לניתוב מי שיטפונות בפארגו שבצפון דקוטה. לדברי כהן, שיכון ובינוי מתמודדת על פרויקטים נוספים בארה"ב.

"מעמיקים את אחיזתנו בשוק הבנייה בארה"ב"

"מדובר בפרויקט חשוב עבור שיכון ובינוי, שכן הוא מאפשר לחברה להעמיק את אחיזתה בשוק הבנייה והתשתיות הענק בארה"ב", אמר המנכ"ל כהן שציין כי שיכון ובינוי רואה בשוק האמריקאי את אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים שלה בשנים הקרובות, וכי החברה פועלת להגדלת נתח השוק. "לאור תנופת התשתיות בארה"ב והידע והניסיון הייחודי הקיימים בקבוצה", הוסיף כהן. "אנחנו מרדדים קצת את הביצוע הקבלני שלנו באפריקה ומגדילים בארה"ב, בשל החוק החדש שיזם הנשיא ביידן לשדרוג התשתיות הלאומיות".

שרון נובק, מנכ"ל שיכון ובינוי ארה"ב, מסר כי "הזכייה בפרויקט חשוב זה, לצד פרויקטים משמעותיים נוספים, מביאה לידי ביטוי את תהליך התאמת והרחבת פעילות החברה בשוק התשתיות בארה"ב. אנחנו צופים צמיחה בהיקף העבודות בשוק בארה"ב אשר תכלול פרויקטים בהיקפים משמעותיים, בפרט באיזורים ובתחומים בהם אנו פעילים. קבלת עבודות, כמו זו, מבססות את היכולות שלנו בשוק המקומי ומאפשרות את המשך הצמיחה המהירה בשוק".