הממשלה אישרה פה אחד את מינוי גלי בהרב-מיארה ליועמ"שית

בהרב-מיארה תהיה האישה הראשונה אי פעם בתפקיד • לבהרב-מיארה רקורד של 30 שנה בפרקליטות האזרחית במחוז תל אביב • היא תידרש לטפל מיידית בפרשת פגסוס

עו”ד גלי בהרב-מיארה / צילום: איל יצהר
עו”ד גלי בהרב-מיארה / צילום: איל יצהר

הממשלה אישרה פה אחד את מינויה של עו"ד גלי בהרב־מיארה, המועמדת של שר המשפטים גדעון סער, לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה. סער ציין כי היא תהיה האישה הראשונה המכהנת בתפקיד, ותחליף את אביחי מנדלבליט שסיים את תפקידו לפני כשבוע.

הליך הבחירה בבהרב־מיארה היה רצוף קלקולים, שחלקם נחשפו בגלובס. עוד בטרם התקיימו הדיון וההצבעה בממשלה על מינוי היועמ"ש מבין שלושת המועמדים, כתב ראש הממשלה נפתלי בנט כי בהרב־מיארה תכהן בתפקיד.

לבהרב־מיארה רקורד של 30 שנה בפרקליטות האזרחית במחוז תל אביב. לפני כ־14 שנה היא מונתה לפרקליטת מחוז תל אביב (אזרחי) ולפני כן עמדה בראש המחלקה המנהלית בפרקליטות. בשנת 2015 פרשה מתפקידה הציבורי, ואז עברה לשוק הפרטי במשרד עורכי הדין תדמור ושות'.

בהרב־מיארה, פרקליטה מוערכת בתחום האזרחי והמנהלי, תיכנס ישירות לעין הסערה סביב פרשת NSO. היא תצטרך לנווט את ספינת ועדת החקירה בנוגע לסמכויות הוועדה והיקף עבודתה. כמו כן, תצטרך להכריע האם להורות על פתיחה בחקירה פלילית. לצד זאת, משפט האלפים ממשיך לפי שעה כסדרו. בהרב־מיארה היא חסרת ניסיון בתחום הפלילי, כך שהאתגר מבחינתה בהיבטים אלה יהיה מורכב אף יותר. כמו כן, בהרב־מיארה תידרש למנות בהקדם משנה ליועמ"ש (ציבורי־חוקתי) וכן למצוא מועמד ראוי מבחינתה לתפקיד משנה ליועמ"ש (ניהול ותפקידים מיוחדים) במקומו של רז נזרי.