למרות שאיבדה 34% ממחיר ההנפקה: פלייטיקה מרפדת את המנכ"ל בבונוס של 6 מיליון דולר

רוברט אנטוקול, מנכ"ל ומייסד חברת הגיימינג, הפך ב-2020 למנכ"ל המתוגמל ביותר מבין הישראלים, עם חבילת שכר ומניות בעלות של 336 מיליון דולר • פלייטיקה גם אישרה בונוסים בגובה 319-750 אלף דולר לשנת 2021 לארבעה חברי הנהלה אחרים

רוברט אנטוקול מנכ''ל ומייסד פלייטיקה / צילום: יח''צ אוהד רומנו
רוברט אנטוקול מנכ''ל ומייסד פלייטיקה / צילום: יח''צ אוהד רומנו

חברת הגיימינג הישראלית פלייטיקה הונפקה לראשונה בוול סטריט לפני שנה, לפי שווי של כ-11 מיליארד דולר. לאחר שטיפסה לשיא שבועות ספורים לאחר ההנפקה, החלה המניה להיחלש לאחר הפחתת התחזיות, מגמה שנשמרה מאז. כיום מחיר המניה נמוך ב-34% ממחיר ההנפקה, ומשקף לחברה שווי שוק של 7.3 מיליארד דולר.

האכזבה שהנחילה פלייטיקה למשקיעים אינה מחלחלת בינתיים לתנאי הבכירים בחברה. בסוף השבוע דיווחה החברה על בונוסים נדיבים שאושרו לחברי ההנהלה שלה לשנת 2021, ובראשם בונוס של 6 מיליון דולר למנכ"ל ומייסד החברה, רוברט אנטוקול.

נוסף על כך אושרו בונוסים בגובה 319-750 אלף דולר לכל אחד מארבעה חברי הנהלה אחרים - עופר קינגברג שהוא מנהל ההכנסות הראשי, מנהל התפעול שלומי אייזנברג, היועץ המשפטי מייקל כהן ומנהל הכספים קרייג אברהמס. 

מדובר בסכומים דומים לבונוסים שקיבלו החמישה בשנה שעברה עבור שנת 2020, ובמקביל חלקם קיבלו גם בונוסים מכובדים על הצלחת ההנפקה הראשונית של פלייטיקה בנאסד"ק: אנטוקול קיבל בונוס על ההנפקה בסך 16.6 מיליון דולר, אברהמס קיבל 5.3 מיליון דולר וכהן קיבל 3.5 מיליון דולר.

"לא הרווחתם דולר, מה אתם כבר מבזבזים"

אנטוקול המנכ"ל מחזיק כיום מניות ובמניות חסומות של פלייטיקה בשווי כולל של 285 מיליון דולר. לפני ההנפקה, בשנת 2020, הוקצו לו מניות חסומות בשתי מנות בשווי הוגן כולל של כ-310 מיליון דולר, כך שעלות התגמולים הכוללת שלו באותה שנה הגיעה ל-336 מיליון דולר - המנכ"ל הישראלי המתוגמל ביותר אי פעם כנראה.

במקביל, בתשקיף החברה נכתב כי החברה מספקת לו ולמשפחתו אבטחה אישית בעקבות ניתוח שהתקבל מחברת ייעוץ, וכן היא מחזיקה במטוס שמשמש לנסיעות עסקים של ההנהלה ולכל הנסיעות של אנטוקול (כאשר הוא משלם לחברה על נסיעותיו שאינן לצורך עסקים).

לאחרונה התראיין אנטוקול לערן גפן במוסף G של גלובס ואמר: "אני לא סופר כסף, אני סופר הצלחות. אם הכסף הזה לא מביא לי הצלחות הוא לא שווה כלום. לא רק הצלחות עסקיות, גם הצלחות בכלל בחיים".

הוא הוסיף, כי "אנחנו מנסים להישאר שפויים. לא יכול להיות חברה שלא מרוויחה דולר, מביאה דיג'יי ומבזבזת עשרות מיליוני שקלים, זה עושה לי לא טוב, כי זה סימפטום של בועה. כשפלייטיקה עושה אירוע, הכסף של האירוע לא מגיע מהמשקיעים, הוא מגיע מההכנסות.

"אני מסתכל על חברות אחרות, בחייאת רבאק, לא הרווחתם דולר, מה אתם כבר מבזבזים. איך אתם מסתכלים למשקיעים שלכם בעיניים, ועוד אחרי שהמניה שלכם נחתכה. גם המניה שלי נחתכה כמו כולם, כן? אבל אני עדיין מרוויח".

בעל השליטה בוחן מכירת חלק מהמניות

במקביל לחלוקת הבונוסים עבור 2021, אישרה ועדת התגמול של דירקטוריון פלייטיקה  גם הקצאה של מניות חסומות מבוססות יעדים (PSUs) בהתאם לתוכנית התגמולים הקיימת בחברה. המניות יבשילו לאורך תקופה של ארבע שנים עד סוף 2025. אנטוקול יקבל כ-811 אלף מניות, אברהמס 378 אלף, קינגברג ואייזנברג 297 אלף כל אחד, וכהן - 203 אלף.

בשנת 2021 אמורה פלייטיקה לדווח על צמיחה של 8.4%, לאחר שהחברה הפחיתה את התחזית השנתית שלה עם פרסום דוחות הרבעון השלישי של השנה. פלייטיקה עדכנה אז כי היא מצפה להכנסות של 2.57 מיליארד דולר ב-2021, ולא 2.6 מיליארד דולר כפי שצפתה קודם לכן, וכי ה-EBITDA המתואם שלה (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) יהיה 980 מיליון דולר, ולא מיליארד דולר, שיעור EBITDA שנתי של 38.1% לעומת 39.7% בשנת 2020.

ללחץ על מניית פלייטיקה נוסף לאחרונה דיווח שלפיו בעל השליטה בחברה, תאגיד סיני בשליטת יוז'ו שי, החליט לבחון אפשרויות של מכירת חלק ממניותיו בפלייטיקה, המהוות 15%-25% מהון המניות של החברה. המכירה תהיה באמצעות הנפקה פרטית, הנפקה משנית לציבור או עסקאות אחרות, והתזמון תלוי בתנאי השוק ובמחיר המניה, ואם היא תתבצע, פלייטיקה תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה.

נכון להיום בעל השליטה בפלייטיקה הוא קונסורציום משקיעים מסין המחזיקים בסך הכול כ-77% ממניות החברה (בשווי שוק של 5.6 מיליארד דולר), לאחר שמכרו בהנפקה אשתקד מניות תמורת 1.66 מיליארד דולר. את פלייטיקה רכשו הסינים ב-2016 תמורת 4.4 מיליארד דולר "בלבד".