הכלכלן שעזב את אגף התקציבים באוצר והקים חברה שמייצרת חלונות ודלתות

קובי חליפה, קדימה, נשוי +3 • בן 62 • בעלים, מעצב ומנהל השיווק והמכירות של חברת Arteferro • "קשה מאוד לנהל עסק בארץ, מה שבחו"ל עושים בעשירית מאמץ כאן מצריך המון ממנו. הממשלה מחליטה החלטות מהיום למחר, יש המון קשיים אובייקטיבים" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

 

 

קובי חליפה, בעלים, מעצב ומנהל השיווק והמכירות של חברת Arteferro / צילום: תמונה פרטית
קובי חליפה, בעלים, מעצב ומנהל השיווק והמכירות של חברת Arteferro / צילום: תמונה פרטית

לאחר שנים בהם שימש ככלכלן באגף התקציבים במשרד האוצר והיה גם קונסול כלכלי בשיקגו, חזר קובי חליפה עם משפחתו לארץ והחל לבנות את ביתו. "במהלך הבניה התאהבתי ביצירה והחלטתי שאני רוצה לפתח את התחום, הקמתי את Arteferro ב-1998 בלול במושב נחלים משגדלנו עברנו לאזור התעשייה אריאל".

Arteferro מייצרת חלונות ודלתות לבניה פרטית ולדירות "לקוח נקשר אלינו בשלבים הראשונים של הבניה ואנחנו מעצבים לו את הפתחים של הבית, מחליטים יחד מה יהיה התפקוד של כל פתח, מודדים, מייצרים ומתקינים. היות ואנחנו עובדים עם ברזל החלונות מאוד דקים יפים ומתאימים לאקלים הישראלי". בנוסף הם מייצרים גם מעקות, שערים, פרגולות ונכנסנו גם לתחום התאורה ורהיטים כמו ספריות. תחום נוסף הוא תחום המשרדים של חברות הייטק בעיקר- כמו פייסבוק ומייקרוסופט.

"כשהקמתי את החברה, התלבטתי בין נגריה לעיסוק בברזל, העץ משך אותי יותר כחומר. אפשר להגיד ששנאתי ברזל, כי הוא היה נראה לי קר, מלוכלך וכבד. לקח לי שנתיים שלמות להבין את העוצמה של החומר הזה. ברזל הוא המחצב הגדול ביותר בכדור הארץ אפשר לעשות ממנו אינסוף דברים ואין לו מגבלות. הוא יכול להיות דק, גס, עדין ועבה. הוא יכול להיות חלוד מה שמוסיף לו אותנטיות, הוא יכול להיות צבוע והוא יכול להיות טבעי הוא מתחבר נהדר לעץ ולאבן. הברזל בשבילי הוא חומר חם ואני מרגיש שאני מכניס נשמה לברזל".

"לאורך השנים לקוחות ביקשו שנעצב ונייצר עבורם כל מיני אלמנטים שהם זקוקים להם. לכן הקמנו את "Arteferro Collection" המכילה בתוכה קולקציית מוצרים כמו שולחנות, כיסאות, שולחנות חוץ, פמוטים ספריות קטנות, ויטרינות זכוכית בייצור קטן ומדויק. ללקוחות שלנו מאוד חשוב אסתטיקה וייחודיות, הלקוחות דוחפים אותנו להתפתח ואנחנו יוצרים וצומחים איתם".

קובי מספר כי "קשה מאוד לנהל עסק בארץ, מה שבחו"ל עושים בעשירית מאמץ כאן מצריך המון ממנו. הממשלה מחליטה החלטות מהיום למחר, יש המון קשיים אובייקטיבים, אנחנו מדינה רבת הפתעות ועסק, כדי לשגשג, צריך יציבות. אני חושב שלשרוד כבר 25 שנה יום יום בתוך הדבר הזה ולעבור על הקשיים ולהתגבר עליהם רק מוכחים שזה אתגר בלתי פוסק".

"העסק שלנו הוא כזה שצריך להמציא אותו מחדש כל הזמו", הוא מוסיף "כל פעם אנחנו תופרים את החליפה ללקוח Custom made אין לנו קו ייצור וזה עניין מאוד מאתגר ומצד שני גם מרגש ויצירתי להתחיל כל פעם מההתחלה. אני מאחל לנו להגדיל את תחום המשרדים, ש"Arteferro Collection" תהפוך לנישה יותר גדולה והחלום הגדול הוא לייצא את המוצרים שלנו בחו"ל. אני רוצה לראות אותם בכל העולם".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il