תגמול אופנתי: אייזק דבח מוביל את שיאני השכר בבורסה בת"א עם עלות של 7.7 מיליון שקל

עלות העסקת בעל השליטה בדלתא בתפקיד המנכ"ל זינקה אשתקד ביחס תגמולים של כ-3 מיליון שקל ב־2020 • עוד בולטים מנהלי ענקית הנדל"ן המניב גב-ים: עלות העסקת המנכ"ל אבי יעקובוביץ ב-2021 הגיעה ליותר מ-5 מיליון שקל, וזו של היו"ר אלדד פרשר ל-3.6 מיליון שקל (ב-65% משרה)

אייזק דבח, מנכ''ל דלתא ובעל השליטה / צילום: אמיר לוי - ניו יורק
אייזק דבח, מנכ''ל דלתא ובעל השליטה / צילום: אמיר לוי - ניו יורק

דוחות דלתא גליל לסיכום שנת 2021 שולחים לטבלת שיאני השכר של השנה שחלפה שיאן חדש. מדובר באייזיק דבח, בעל השליטה בדלתא, שעלות העסקתו בתפקיד מנכ"ל החברה הצטברה אשתקד ל-7.7 מיליון שקל (2.4 מיליון דולר), כולל שכר ומענקים.

סכום זה גבוה משמעותית מתגמולים בהיקף של כ-3 מיליון שקל שבהם "הסתפק" דבח בשנת 2020 - שהייתה שנת פעילות שלילית עבור יצרנית ומשווקת מוצרי ההלבשה, והסתיימה בהפסד. לכך תרמה בעיקר הגדלת סכום המענקים שלהם היה זכאי דבח בסיכום השנה החולפת.

בסך-הכול צבר דבח סכום המתקרב ל-27 מיליון שקל עבור תפקידו כמנכ"ל דלתא גליל בחמש השנים האחרונות.

 
  

מלבד דבח נמנית עם שיאני השכר בדלתא לשנה שעברה גם פרנצ'סקה טונינטו, מנהלת תחום פעילות בחברה, שעם עלות העסקה שנתית שחצתה רף של 3 מיליון שקל, הפכה בשלב הנוכחי לשיאנית השכר הנשית ל-2021 בין החברות הבורסאיות.

נוסף על טונינטו, נהנה מעלות העסקה שנתית של קצת יותר מ-3 מיליון שקל אשתקד גם גיל שמעון, מנהל תחום פעילות בדלתא, ומסכומים קרובים נהנו גם שני הסמנכ"לים אסף אלפרוביץ ואיריק בראונדורף.

בחברה הבת, דלתא מותגים, שהצטרפה למסחר במהלך השנה שעברה, שיאנית השכר הייתה המנכ"לית - ענת בוגנר, עם סכום שחצה רף של 2 מיליון שקל.

 
  

עלות של יותר מ-5 מיליון שקל למנכ"ל גב-ים

שיאני השכר של דלתא מצטרפים למנהלי ענקית הנדל"ן המניב גב-ים, שדוחותיה הכספיים שפורסמו באחרונה חשפו כי עלות העסקת המנכ"ל אבי יעקובוביץ ב-2021 הגיעה ליותר מ-5 מיליון שקל.

יו"ר גב-ים, אלדד פרשר, הסתפק ב-3.6 מיליון שקל בתפקידו כיו"ר (בהיקף משרה של 65%) - דומה לעלות העסקתו בתפקידו הקודם כמנכ"ל בנק מזרחי טפחות מאז שנכנס לתוקף חוק שכר הבכירים בגופים פיננסיים (רף שכר של 3.5 מיליון שקל להכרה לצורכי מס).

סכום בולט נוסף מעדכוני התגמולים בחברות הבורסאיות מהימים האחרונים הגיע מקרן הריט סלע קפיטל. חברת הניהול שלה, בבעלות יזמי קרן הריט - היו"ר שמואל סלבין ושותפיו אלי בן חמו ויצחק סלע, וכן בתי ההשקעות מיטב דש ואי.בי.אי - נהנתה מתגמול שהתקרב ל-22 מיליון שקל.

תמורת סכום זה סיפקה חברת הניהול לסלע קפיטל שלל שירותים, ובהם איתור השקעות, ניהול מו"מ, ייעוץ כלכלי, ליווי, פיקוח וניהול השקעות, טיפול בהסכמים, גיוסי הון, העמדת שירותי הנהלה ושירותים שונים בנוגע להחזקת נכסי הקרן.

עוד עולה מדוחות סלע קפיטל, כי התגמול למנכ"ל החברה, גדי אליקם, הגיע ל-1.8 מיליון שקל, בעוד סלבין, בתפקידו כיו"ר החברה (בהיקף משרה של 60%), הסתפק בכחצי מיליון שקל.

יותר ממיליארד שקל ל-100 השיאנים של 2020

מרשימים ככל שיהיו התגמולים של שיאני השכר בבורסה לשנת 2021 עד כה, ניתן להניח כי הסכומים שייחשפו עם ההתקדמות בפרסום הדוחות הכספיים השנתיים של החברות ידחקו אותם במורד הטבלה.

בסיכום שנת 2020, חרף משבר הקורונה שטלטל את השווקים וייצר חוסר ודאות נרחב, המשיכו התגמולים למנהלי החברות הבורסאיות לשבור שיאים, ועלות העסקת 100 שיאני השכר בתל אביב צמחה ב-16% ביחס ל-2019, ליותר מ-1 מיליארד שקל. רף הכניסה לרשימת 100 השיאנים עמד בשנת 2020 על 4.7 מיליון שקל.