"אף אחד פה לא מזמין מתן ביס": החיים ב-WeWork באר שבע הכי רחוקים מתל אביב

השוכרים שמגיעים אחרי שנחנקו מקירות הבית, האקוסיסטם הדרומי והניחוחות שעוטפים את המשרד בצהריים: "כולם מביאים אוכל של מאמות" • ביקור במטבחון של סניף WeWork באר שבע • הברזייה

נטע הוכסטר, דורין סגל אטיאס, עדן גיז - WeWork באר שבע / צילום: איל יצהר
נטע הוכסטר, דורין סגל אטיאס, עדן גיז - WeWork באר שבע / צילום: איל יצהר

המטבחון של: 

סניף WeWork באר שבע

משתתפות בשיחה: 

1. נטע הקסטר, 24, אחראית על חווית הממברים ב-WeWork באר שבע, ארבעה חודשים בחברה

2.  דורין סגל אטיאס, 30, נשואה + 1, מנהלת אירועים ב- WeWork, שלוש שנים בחברה

3. עדן גיז, 28, בזוגיות, מנהלת הקהילה ומובילה את האופרציה של WeWork באר שבע, שנה וחצי בחברה

על מה מדברים?

איפה אנחנו? בלוקשיין הדרומי של WeWork, רשת שמספקת חללי עבודה וקהילה עסקית. השלוחה הישראלית פועלת במודל של זכיינות ואינה קשורה תאגידית ל-WeWork העולמית. הסניף נפתח לפני שש שנים, ויש בו 150 חברות וכ-440 מנויים (המכונים כאן ממברים) שעובדים בחללים המשותפים, או בחדרים עם קירות הזכוכית.

בין הקירות והעמדות מתרוצצת עדן, מנהלת הקהילה והאופרציה שלמעשה אחראית על הסניף. היום שלה מתחיל ב־9, עם בקשות כמו "עדן המדפסות שלי לא עובדות, וזה יכול להיות גם 'את מכירה מישהו בבניית אתרים? ואז אני רגע חושבת מי לחבר לו מהסניף".

קריירה וזוגיות זה מה שמביא אנשים לבאר שבע, אומרת עדן שבעצמה הגיעה כסטודנטית ואחרי שהכירה את בן זוגה נשארה: "יש משהו מיוחד בדרום". היא מנהלת את הצוות שכולל את דורין מנהלת האירועים שעברה עם בעלה לקיבוץ להב ("במקור התקבלתי לסניף בתל אביב") ואת נטע, אחראית האירועים שהגיעה לפני ארבעה חודשים. שלושתן מתחת ל־30.

"מי שמחפש הטבות מס בלבד - לא ישרוד", אומרת דורין, "בבאר שבע חייבים להיות מחוברים לאג'נדה של פיתוח הדרום". ועדן מוסיפה: "אנחנו חלק מהאקוסיסטם הדרומי". הלוקאל פטריוטיות הוא מאפיין חזק של הסניף, שיש לו גם תפקיד ארצי - כל האירועים של WeWork ישראל מנוהלים על ידי דורין: "אירועים תמיד היו הפאשן שלי".

"אוכל של מאמות", זה מה שכולם אוכלים כאן, אומרת דורין: "אף אחד לא מזמין מתן ביס ותמיד יש תור למיקרו - כולל קוסקוס ביום שלישי". בשעות הצהריים המטבחון והלאונג' - החלל המשותף - מתמלאים. "יש ריחות מהממים של בית", אומרת עדן, ונטע מוסיפה: "אין דבר כזה לאכול במשרד, פותחים שולחן ויושבים עם אנשים מחברות אחרות".

הממברים כוללים עורכי דין, מעצבים, אדריכלים, ועובדי סטארט־אפים קטנים לצד חברות כמו טאבולה או פלייטיקה. "הם מגיעים מתחומים שונים, אבל הפכנו אותם לקהילה", אומרת דורין. "ממברים מעבירים הרצאות לממברים אחרים, נפגשים, ומשקיעים אחד בחברות של השני".

בנימין סימן טוב, אל"ם במיל' ויועץ עסקי בן 75, הוא הממבר הכי מבוגר בסניף. "והוא גם מהוותיקים שלנו, איתנו מהיום הראשון", מספרת דורין. הכי צעירים, אומרת עדן, הם "סטודנטים שמחפשים מקום שקט ללמוד".

האפי אוואר מתקיים מדי יום חמישי, אבל כאן קוראים לזה "שעת קהילה". נטע אחראית על כך יחד עם האירועים במקום: "בימים הראשונים דפקתי על דלתות והצגתי את עצמי, אבל הקשר נוצר מהר". חלק מהזמן היא מתפקדת כחצי פסיכולוגית: "לפעמים הממברים צריכים לפרוק על יום קשה".

התפוסה בשיא השפל של הקורונה הגיעה ל־67%, אבל היום כבר עומדים 94%. לדברי עדן, "אנשים מיצו את העבודה מהבית מהר. הגיע ממבר שאמר: 'לא מסוגל יותר לראות את הקירות שלי'".

אדם נוימן, היזם שהזניק את WeWork, ואז דרדר אותה להתרסקות, הוא לא נושא לשיחה בסניף. "בעיתונות הקריסה הייתה דומיננטית, אבל בשטח הרגשנו שגרה", אומרת דורין. ""כן היו פיטורים, בעיקר בעולם, אבל זה כבר לא מעסיק אותנו".