פייבר מזנקת בכ-10% במסחר המוקדם לאחר שעקפה התחזיות וצופה המשך צמיחה

ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו ב-79.8 מיליון דולר, צמיחה של 42.7% ביחס לרבעון המקביל • על בסיס Non-GAAP נרשם רווח נקי של 9.2 מיליון דולר ברבעון, עלייה של 93.8% לעומת הרבעון המקביל

מיכה קאופמן, מנכ''ל פייבר / צילום: באדיבות Fiverr
מיכה קאופמן, מנכ''ל פייבר / צילום: באדיבות Fiverr

מניית  פייבר   מזנקת בכ-10% במסחר המוקדם בוול סטריט. המניה איבדה כ-77% מערכה מאז השיא אליו הגיעה לפני שנה. החברה, שמפעילה זירת מסחר לחיבור בין פרילנסרים מתחומים שונים ללקוחות, נסחרה לפני שנה בשווי של מעל 11 מיליארד דולר (323 דולר למניה), ואילו כעת שוויה כ-3.1 מיליארד דולר (83.8 דולר למניה בעקבות הקפיצה כעת).

השיא הגיע על רקע הצמיחה הגבוהה והמעבר המוקדם יותר לרווח ב-2020, בעקבות מגפת הקורונה שהאיצה את המעבר לאונליין בכל תחומי החיים. אולם מאז, השתנו טעמי המשקיעים על רקע תנאי המאקרו-כלכלה, והם מעדיפים חברות יציבות וותיקות יותר, חברות ערך ולא חברות צמיחה.

היום (ה') פרסמה פייבר את דוחות הרבעון הרביעי ושנת 2021 בהם היא עקפה באופן משמעותי את תחזיות האנליסטים. במקביל היא סיפקה תחזית להמשך צמיחה (גם אם מתונה יותר מבעבר) ב-2022.

ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו ב-79.8 מיליון דולר, צמיחה של 42.7% ביחס לרבעון המקביל. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-19.5 מיליון דולר, עלייה מהפסד של 8.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים שבראשם התגמול ההוני לעובדים, נרשם רווח נקי של 9.2 מיליון דולר, עלייה של 93.8% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הנקי למניה הסתכם ב-22 סנט, בזמן שהאנליסטים ציפו לרווח צנוע בהרבה, של 4 סנטים בלבד.

ה-Take Rate, המשקף את גובה העמלה שפייבר גובה על כל עסקה שמבוצעת דרכה, היה 29.2% לעומת 27.1% ברבעון המקביל. ב-2022 פייבר צופה יציבות עם אפסייד מסוים בנתון זה.

בסיכום שנתי, הכנסות פייבר  הגיעו ל-298 מיליון דולר, צמיחה של 57.1% בהשוואה ל-2020. ההפסד הנקי GAAP העמיק והגיע ל-65 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP החברה רשמה רווח נקי של 24.5 מיליון דולר (60 סנט למניה), לעומת 10.4 מיליון דולר ב-2020. החברה הכירה בעלויות של 55.4 מיליון דולר בגין רישום התגמולים ההוניים לעובדים, עלייה מ-15.8 מיליון דולר ב-2021. ה- EBITDA המתואם השנתי (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הגיע ל-22.9 מיליון דולר, צמיחה של 151%.

במהלך 2021 פייבר ייצרה 38 מיליון דולר מפעילות שוטפת ובסיום השנה היו לה בקופה 644 מיליון דולר, לעומת חוב שרובו לטווח ארוך בסך 374 מיליון דולר למחזיקי איגרות החוב להמרה שהנפיקה ב-2020.

תחזית החברה לרבעון הראשון היא להכנסות של 85-87 מיליון דולר, צמיחה של 24%-27% לעומת הרבעון המקביל, עם EBITDA של 1.5-3.5 מיליון דולר (לעומת EBITDA שלילי ברבעון המקביל). ב-2022 ההכנסות יצמחו ב-25%-27% ל-373-379 מיליון דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים, וה-EBITDA יהיה 27-33 מיליון דולר, גבוה מ-2021.

"אנחנו חיים בסביבת עבודה דינמית שמתפתחת כל הזמן, ובה העולם מאמץ את החזון שפייבר הציגה לפני 12 שנה", אמר מיכה קאופמן, מנכ"ל ומייסד החברה. הוא הוסיף כי המיקוד של החברה בקהילה שלה ובשיפור הפלטפורמה איפשר לה להציג תוצאות חזקות בסיום 2021 ומגמות שימור לקוחות יוצאות דופן.