שוב עיכוב בדיונים במשפט נגד נתניהו: השופט ברעם נמצא חיובי לקורונה

מחר היה אמור להתקיים דיון בעתירת ההגנה לקבל מידע על צווים שלא הועברו בעניינו של עד המדינה שלמה פילבר • בשבוע שעבר הופסקה עדותה של דנה נויפלד, היועצת המשפטית של משרד התקשורת, לאחר פרסום תחקיר "כלכליסט"

משפט נתניהו / צילום: FTP
משפט נתניהו / צילום: FTP

הדיונים במשפט נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בוטלו השבוע, לאחר שהשופט משה ברעם נמצא חיובי היום (א') לנגיף הקורונה.

מחר (ב') היה אמור להתקיים דיון בעתירת ההגנה לקבל מידע על צווים שלא הועברו בעניינו של עד המדינה שלמה פילבר, ובקשתם לקבל תיאור של המידע שהוצא ממכשירו של פילבר בניגוד לצו בית המשפט. עדותה של דנה נויפלד, היועצת המשפטית של משרד התקשורת לשעבר, הופסקה לאחר פרסום תחקיר "כלכליסט" ובקשת הסנגורים בעז בן-צור, ז'ק חן ועמית חדד להמתין לבדיקת הפרקליטות לגבי שימוש בתוכנות רוגלה לגבי המעורבים בתיק.

עמדת הפרקליטות היא שמדובר בחומר חסוי שאינו רלוונטי לאישומים, ויש להמשיך בדיונים. בית המשפט היה אמור לקיים עתירה במהלכה יוצג החומר, ובית המשפט יכריע אם יועבר מידע נוסף להגנה.

מחר צפוי צוות הבדיקה בראשות עו"ד עמית מררי, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, לפרסם את הממצאים. אלה צפויים להעלות כי היו חריגות מהצווים במקרים בהם המשטרה קיבלה צו מבית המשפט שאיפשר לה לקבל נתונים, אך בפועל נשאבו נתונים שלא הותרו על-פי הצווים. המידע שנשאב כלל רשימות אנשי קשר ונתונים נוספים. הצוות צפוי להמליץ על הסדרת השימוש המשטרתי בתוכנות רוגלה. 

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושאול ואיריס אלוביץ' מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.