עם פרס אמי על פיתוח טכנולוגי: בימר מהרצליה בדרך להנפקה בנאסד"ק

החברה של היזם הסדרתי שרון כרמל מספקת פתרונות בתחום הווידאו והשידור, והיא צפויה לגייס עד 35 מיליון דולר בהנפקתה • בין לקוחותיה: נטפליקס ומיקרוסופט

מתוך הטכנולוגיה של Beamr Imaging / צילום: אתר החברה
מתוך הטכנולוגיה של Beamr Imaging / צילום: אתר החברה

למרות ההאטה בקצב הנפקות הטכנולוגיה בוול סטריט בחודשים האחרונים מאז השיא של אמצע 2021, חברות עדיין ממשיכות להגיש תשקיפים לקראת הנפקות. אחת מהן היא חברת הטכנולוגיה הישראלית Beamr Imaging מהרצליה, המספקת פתרונות בתחום הווידאו והשידור. החברה מתכננת לגייס בנאסד"ק סכום שלא דווח עדיין, וגם לא מסרה עדיין את השווי שאליו היא מכוונת בהנפקה. עם זאת לפי אתר ההנפקות Renaissance Capital, החברה תגייס עד 35 מיליון דולר.

בימר מספקת פתרונות לקידוד, המרה ואופטימיזציה של וידאו, שמאפשרים איכות גבוהה, ביצועים ויעילות. בימר אף זכתה בשנה שעברה בפרס אמי על פיתוח הטכנולוגיה שלה.

לקוחות החברה הם מפיצי תוכן, חברות OTT (שידורים באינטרנט), פלטפורמות סטרימינג של וידאו ואולפנים בהוליווד. בין לקוחות החברה - נטפליקס, ViacomCBS, מיקרוסופט ו-Vimeo. החברה מספקת נתונים שלפיהם שוק אחסון הווידאו בענן יצמח מ-7.3 מיליארד דולר ב-2021 ל-13.5 מיליארד דולר ב-2025, ול-20.9 מיליארד דולר ב-2028, צמיחה שנתית ממוצעת של 16%.

לפי נתוני IVC, החברה, שבעבר נקראה ICTV, הוקמה בשנת 2009 על-ידי המנכ"ל, שרון כרמל, ומאז הקמתה היא גייסה סכום מצטבר של 29 מיליון דולר, כשסבב הגיוס האחרון בוצע בשנת 2020. בתשקיף מציינת החברה כי כרמל הוא יזם סדרתי עם ניסיון מוכח בחברות תוכנה - הוא היה אחד ממייסדי אמבלייז ובהמשך הקים חברות נוספות, בהן BeInSync שנמכרה ב-22 מיליון דולר.

הכנסות בימר ב-2021 הסתכמו ב-3.3 מיליון דולר, עלייה של כ-4% לעומת 2020, והיא צמצמה את ההפסד הנקי שלה מ-2.5 מיליון דולר ל-952 אלף דולר. היא ייצרה 569 אלף דולר מפעילות שוטפת, ובסוף השנה יתרות המזומנים שלה הסתכמו ב-1 מיליון דולר. לאחרונה חתמה בימר על הסכם הלוואה עם SVB עם אפשרות ללוות עד 3 מיליון דולר. החברה תשתמש בכסף שתגייס בהנפקה למימון המו"פ, השיווק והמכירות ולצרכים כלליים.

בעלי המניות הבולטים בחברה הם קרן מרקר של אוהד פינקלשטיין ויובל שחר עם החזקה של 19.6%, קרן Innovation Endeavors (הקרן של אריק שמידט, שרכשה את קרן מרקר) עם 9.8%, קרן Disruptive Technologies של טל ברנח עם 10% וקרן ההשקעות התאגידית של חברת ורייזון עם החזקה של 7.9%. המנכ"ל והמייסד כרמל מחזיק לפני ההנפקה ב-34.2% ממניות החברה.

לחברה יש כיום שבעה עובדים ועוד עובד במשרה חלקית. היא פועלת מישראל, ארה"ב ורוסיה, והיא מציינת בתשקיף את הסיכונים הגלומים בפעילותה ברוסיה, גם סיכונים פוליטיים כמו המשבר הנוכחי באוקראינה ומול ארה"ב (כולל סנקציות אפשריות), וגם סיכונים תפעוליים כמו שינוי בנגישות לדאטה ברוסיה (לדוגמה היא מציינת כי לינקדאין חסומה ברוסיה).

החתם שמלווה את החברה להנפקה בנאסד"ק הוא ThinkEquity, ועורכי הדין הם רונן קנטור מדורון טיקוצקי קנטור גוטמן נס עמית, ועודד הר אבן ורעות אלפיה, מסאליבן תל אביב (Sullivan & Worcester).