המסעדן האילתי שעדיין מתקשה להחזיר את העסק למסלול: "אנשים התרגלו לא לעבוד ועזבו את העיר"

יונתן שחר בן 38, נשוי +2 מאילת • בעל מסעדת "פאפי" באילת, הקים גם את UPPSALE חברה המתמחה בבניית תפריטים ועמדות קופה ניידות על גבי טאבלטים • "חשוב לנו לשדר 'עסקים כרגיל' לתיירים שיפקדו את אילת בחג האביב, ואנו עושים הכול כדי שנצליח" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

יונתן שחר, בעל מסעדת ''פאפי'' באילת / צילום: רפי ביטון
יונתן שחר, בעל מסעדת ''פאפי'' באילת / צילום: רפי ביטון

מסעדת פאפי נולדה מתוך מורשת ארוכת השנים של רשת אל-גאוצ'ו, שאותה ייסד ראובן נחימוב הידוע בכינויו "פאפי", ומנציחה בתוכה את השורשים האייקוניים שמגדירים אותה. היא הביאה לישראל את תרבות הבשר והמושגים המוכרים- כמו סטייק אנטרקוט וצ'ימיצ'ורי והציעה תופעה קולינרית-קרניבורית-ארגנטינאית.

"כבר שנתיים שאנו חיים לצד מגפת הקורונה, עבור ענף המסעדות המצב רחוק מאידיאלי", אומר יונתן שחר הבעלים של המסעדה "תקופת הקורונה הביאה איתה לא מעט קשיים, לאילת כעיר תיירותית בכלל, ולעולם המסעדנות בפרט, כשבראשה עומדת בעיית התיירות הפוחתת יותר ויותר בכל גל. גם התיירים שמגיעים לא תמיד מצוידים בתו ירוק או תעודת מחלים, מה שלא מאפשר לנו לארח אותם בתוך המסעדה, ואלו יאלצו לסעוד בפאטיו החיצוני. בנוסף, משבר מצוקת העובדים גובר בצורה משמעותית, היעדר עובדים וצעירים באילת אילצה אותנו לצמצם את שעות הפעילות. המסעדה פעלה בין השעות 12:00-23:00 והיום נאלצת לצמצם את פעילותה למשמרת אחת בלבד עבור המלצרים מ-14:00 עד 22:00".

לדבריו, "אנחנו לא רואים את התוצאות של הפסקת החל"ת, אנו מקווים שזה יגיע, מאחר ואנחנו עדיין מתקשים מאוד לגייס עובדים למגוון תפקידים, זו הבעיה הכי גדולה של התקופה. אנשים התרגלו לא לעבוד, ובעיקר הרבה עזבו את העיר אילת. להחזיר אותם למעגל העבודה לוקח זמן. הפתרון שכרגע הכי נכון לנו הוא לצמצם את שעות הפעילות, כל הרעיון הוא בעצם לעבור למשמרת אחת במקום 2 וכך לחסוך חצי מכמות העובדים".

שחר מספר ש"הקורונה מביאה איתה רגולציות שלא הכרנו בעבר, ומאלצת אותנו לבצע אדפטציה למצב החדש. הרגשנו קושי בשימור על איכות הסחורה, מה שאילץ אותנו להתאים את המחירים במסעדה. הרגולציה של בדיקת תווים ירוקים ותעודות מחלימים לכלל הלקוחות הממתינים בכניסה מעכב את זרימת הסרוויס, אך יאמר לזכותם של הלקוחות שלנו שסבלנותם עומדת איתנה מול ההמתנה בכניסת המסעדה".

"אמנם העבודה הפחותה מורגשת בכל הארץ", אומר שחר "כולל במרכז וזאת עובדה שאין מנוס ממנה. אך חשוב לציין שאם הקושי מורגש במרכז, אז הקושי בפריפריה מורגש פי כמה וכמה. אם זה בכמות הלקוחות בכל יום, ואם זה בקושי בגיוס עובדים, השורה התחתונה היא שאנשים נזהרים לפני שהם יוצאים מהבית, ובטח שלא לוקחים סיכונים ויוצאים מהעבודה הקיימת לחפש עבודה חדשה. זו תקופה של "להתכנס ולתכנן צעדים בזהירות". אף אחד לא ייקח סיכון, וזה אומר גם לא לקחת חופשה באילת כשהאומיקרון חוגג".

"אנחנו לא עוצרים ומגייסים בכל הכוח צוות מלצרים, טבחים וברמנים", מסכם שחר בגאווה "מבחינתנו, זו התקופה להכשיר צוות לקראת פסח הקרב בצעדי ענק. אנו צופים תנועה מאוד גדולה לכיוון אילת בפסח, שלעולם אינו מאכזב את העסקים האילתיים. חשוב לנו לשדר "עסקים כרגיל" לתיירים שיפקדו את אילת בחג האביב, ואנו עושים הכול כדי שנצליח".

 עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il