"בקורונה רשות המסים החליטה שסגרתי את העסק": מדריך הטיולים שמנסה להרים את החברה מהקרשים

טרוור גלאור, מתגורר במשגב, בעלי I'm|possible - חברה המתמחה בהפקות תיירות בוטיק ונסיעות תמריץ (אינסנטיב) לאיטליה • "מה שהבאתם, זו לא הלוואה - זה מענק. זה אינטרס של המדינה שעסקים כמוני לא ייסגרו" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

טרוור גלאור, מבעלי I'm|possible, חברה המתמחה בהפקות תיירות בוטיק וטיולים לתאגידים לאיטליה / צילום: אלה פאוסט
טרוור גלאור, מבעלי I'm|possible, חברה המתמחה בהפקות תיירות בוטיק וטיולים לתאגידים לאיטליה / צילום: אלה פאוסט

"את 'I'm|possible' פתחתי ב-2018", מספר טרוור גלאור, בעלי חברה המתמחה בהפקות תיירות בוטיק ונסיעות תמריץ (אינסנטיב) לאיטליה, "אחרי 20 שנים של נסיון ועבודה בתחום, בהתמקדות ובהתמחות באיטליה". הוא מוסיף שהיה עצמאי, שכיר, ניהל עבור אחרים - "כל מה שקשור לאיטליה ב-20 שנים האחרונות היה התשוקה שלי, המקצועיות שלי". גלאור מציין שלמד באוניברסיטה איטלקית והיסטוריה של ימי הביניים כחלק מהתשוקה שלו לתחום.

"ראיתי שיש מקום בענף לטיולי תמריץ לחברות", מרחיב גלאור על הכניסה לעצמאות, "אני עושה את זה הכי טוב שיש ורציתי לעשות בהתחלה עבור הקרובים אליי, היה לי חשוב מאוד שזה יהיה מאוד אינטימי". גלאור מציין שבטיולי תמריץ נוצרת חוויה מאוד אישית, "אתה מראה לאנשים בעצם את הבית שלך, חשוב שזה יהיה הכי מהלב - אי אפשר להביא לקוחות לבית של מישהו אחר".

גלאור מעוניין להראות ללקוחות את "איטליה שלו", הוא יצר רשת קשרים מקומית עמוקה, החל מבעלי מסעדות ואתרים וכלה ב"קפה הכי טוב שתוכל למצוא בעיר הקטנטנה ההיא שבמקרה עברת דרכה". הרבה מהקשרים שלו נוצרו מפה לאוזן, "שאלתי הרבה שאלות, אנשים הפנו אותי ממקום למקום ואנחנו כבר חברים, זה מעבר לקשרים עסקיים". גלאור מרחיב ש"לפעמים אני נכנס לאוטו ופשוט נוסע לבדוק, בדרך אני עוצר ומכיר מקומות חדשים ומעניינים. אני מדריך רגשי". התוכנית העסקית, לפי גלאור, נפרדת מהתוכנית התיירותית שהיא "חיבור של אנשים למהות של איטליה".

בסוף 2019 פרצה הקורונה וכמעט מיד אחריה נסגרו השמיים. גלאור מספר שהוא עדיין שמר על אופטימיות, "הייתי באנגליה בתקופה הזאת, ניסיתי לפתח סוג חדש של טיולי תמריץ ותוך כדי דברים התחילו להתבטל". ההתפרצות של המגפה בצפון איטליה גרמה לגלאור להבין את עומק המכה, "תוך יום סגרו לי את העסק דה פקטו ותוך חודש גם כל מה שהיה מוזמן לעתיד התבטל".

"אני עומד מול ההשקעות שלי והיוזמות שעשיתי ותופס את הראש, מה עושים? העסק נסגר", מספר גלאור. בשלב הראשון הוא החליט שצריך להכניס כסף הביתה ועבד בשלל עבודות מזדמנות, "עזרתי ביישוב, חייבים לעשות משהו". אח"כ החלו היוזמות של הממשלה לסיוע לעצמאים, "אני הייתי זכאי לכל המענקים, לא שדברים עברו חלק", אומר גלאור בתסכול. "ועכשיו הם מבקשים חלק מהכסף בחזרה, כשהמענקים בכלל לא הספיקו כדי להתקיים והייתי צריך לקחת הלוואות", הוא מרחיב על מענקי משרד האוצר. "אבל מה שהבאתם, זו לא הלוואה - זה מענק. זה אינטרס של המדינה שעסקים כמוני לא ייסגרו".

"אני חושב שהרבה מערכות התגלו במערומיהן בקורונה, אם אתה רוצה לקחת עסק שהכי נפגע מהתקופה הזאת, יותר מהמסעדות והמלונות שכבר התאוששו מאז, זה אני - אפס הכנסות", אומר גלאור, "עד כדי כך שרשות המסים החליטה שסגרתי את העסק, אבל ממש לא כך הדבר".

בין התסכול על תוכנית המענקים גלאור בכל זאת מנסה לשמור על אופטימיות, "מה שהיה מת, אבל דברים מתחילים להתעורר. יש לי טיולים סגורים לשנה הקרובה, כל מה שנותר הוא שלא יצוץ עוד וריאנט", הוא מתלוצץ. גלאור מזכיר בקריצה: "הביזנס לגמרי פתוח, אם אתם בעלי עסק אני רעב להכיר לכם את איטליה".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il