פפסיקו העולמית תשקיע 20 מיליון דולר בשנה בהטמעה של טכנולוגיית השקיה ישראלית

פפסיקו וחברת השקיה הישראלית N-Drip חתמו על הסכם שיתוף-פעולה עם פוטנציאל כלכלי שעומד על כ-50 מיליון דולר בשנה • בשלב הראשון תוטמע הטכנולוגיה ב־100 אלף דונם חקלאיים בארה"ב, בהודו, בדרום אפריקה ובאירופה

מערכת ההשקיה N-Drip. תוטמע ב־100 אלף דונם / צילום: יח''צ
מערכת ההשקיה N-Drip. תוטמע ב־100 אלף דונם / צילום: יח''צ

פפסיקו העולמית וחברת ההשקיה החכמה הישראלית N-Drip חתמו על הסכם שיתוף-פעולה עם פוטנציאל כלכלי שעומד על כ-50 מיליון דולר בשנה.

מערכת ההשקיה החכמה של N-Drip היא חלופה לשיטות ההשקיה בהצפה או בתעלות, שמאפשרת חיסכון משמעותי במים, יבולים גדולים יותר וצמצום הצורך בדשנים. בשלב הראשון תוטמע הטכנולוגיה ב־100 אלף דונם חקלאיים בארה"ב, בהודו, בדרום אפריקה ובאירופה, כשהיקף העסקה צפוי לעמוד על כ־20 מיליון דולר בשנה.

פפסיקו רוכשת יותר מ־25 סוגי יבולים מיותר מ־60 מדינות, והיא מסייעת לחקלאים להגדיל את תוצרתם בשיטות שונות. מכיוון שסך השטח שלהם שמושקה בהצפה עומד על כחצי מיליון דונם, ושתי החברות מתכננות להרחיב את שיתוף-הפעולה ביניהן למדינות נוספות בעולם עד שנת 2025, ההיקף הכספי של המהלך עשוי לגדול משמעותית. 

ערן פולק, מנכ''ל N Drip / צילום: סיון פרג'
 ערן פולק, מנכ''ל N Drip / צילום: סיון פרג'

מייסדי N-Drip הם פרופ' אורי שני, המשמש כיו"ר, ד"ר אריאל הלפרין ורן בן אור. המנכ"ל הוא ערן פולק, לשעבר המשנה לממונה על התקציבים במשרד האוצר, והחברה גייסה עד כה 40 מיליון דולר ממשקיעים אסטרטגיים ופיננסיים בארה"ב ובישראל. לדברי פולק, "כשם שפפסיקו רוכשת יבולים מחקלאים מכל הסוגים ובכל הגדלים, כך הטכנולוגיה הבלעדית של N-Drip תאפשר לשותפות בינינו להנגיש את ההשקיה המדויקת לכל סוגי החקלאים".

רוב מאיירס, סגן נשיא לחקלאות בת קיימא בפפסיקו, הוסיף כי החברה הטמיעה את טכנולוגיית N-Drip בקרב חקלאים בהודו, וייטנאם וארה"ב במסגרת פיילוט שערכה, "וראינו תפוקת גידולים מוגברת, שימוש מופחת בדשנים, וירידה של 50% בשימוש במים בהשוואה להשקיה בהצפה".

בנוסף ליתרונות שצוינו, בפפסיקו אומרים גם כי מערכת ההשקיה של N-Drip הובילה לצמצום של עד 83% בפליטת גזי חממה בשטחי החקלאות שבהם נעשה הפיילוט.  "הגדלת השותפות עם N-Drip תאפשר ליצור אימפקט גדול יותר בטביעת הרגל החקלאית שלנו", סיכם מאיירס.