נאוויטס סוגרת שנה חזקה: מחירי הנפט הגולמי זינקו, וההכנסות הוכפלו

שותפות חיפושי הגז ונפט סיימה את 2021 עם הכנסות של 86.4 מיליון דולר • אחרי הפסד גדול בשנת 2020, החברה עברה לרווח נקי של 3.9 מיליון דולר • שווי יחידת ההשתתפות של השותפות רחוק ב-8% מהשיא שקבעה בתחילת 2020

גדעון תדמור, מייסד ויו''ר נאוויטס / צילום: דניאל קמינסקי
גדעון תדמור, מייסד ויו''ר נאוויטס / צילום: דניאל קמינסקי

שנתיים לאחר התפרצות משבר הקורונה בעולם, מתקרבת מניית נאוויטס פטרוליום  למחירי השיא של ינואר 2020, בזכות העלייה החדה במחירי הנפט הגולמי בעולם. שותפות חיפושי הגז והנפט נסחרת כיום בבורסה לפי שווי של 1.88 מיליארד שקל, ויחידת ההשתתפות שלה שלה רחוקה כ-8% מהשיא שקבעה לפני כשנתיים.

נאוויטס, שעוסקת בתחום החיפושים, הפיתוח וההפקה של נפט וגז, סיימה את 2021 עם עלייה של כ-100% בהכנסות ל-86.4 מיליון דולר ועם רווח נקי של 3.9 מיליון דולר. לשם השוואה, את 2020 סיימה נאוויטס בהפסד של כ-16 מיליון דולר.

לדברי השותפות, בנטרול הוצאות מימון חד-פעמיות בקשר עם השלמת מימון פיננסי לפרויקט שננדואה והשפעת שער החליפין של הדולר, הרווח הנקי לשנת 2021 היה עומד על 15.9 מיליון דולר. עוד מציינת השותפות כי ה-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) גדל פי ארבעה ב-2021 ל-55 מיליון דולר.

הוצאות מימון של 12 מיליון דולר 

ברבעון הרביעי של 2021 צמחו הכנסות השותפות ממכירת נפט וגז ב-127% ל-24.7 מיליון דולר ממכירת נפט וגז, ואילו ה-EBITDA צמח פי ארבעה ל-13.9 מיליון דולר. עם זאת, בשורה התחתונה רשמה נאוויטס הפסד של כ-12.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי, כאמור בשל הוצאות מימון חד-פעמיות של כ-12 מיליון דולר, הנובעות מהשלמת המימון הפיננסי לפרויקט שננדואה ומהשפעת שער החליפין.

נאוויטס פועלת בעיקר בצפון אמריקה, ומתמקדת באיתור ומימוש הזדמנויות השקעה בנכסי נפט וגז הכוללים עתודות נפט וגז מוכחות, שטרם פותחו. לתפיסת השותפות, פיתוח עתודות אלה הוא בעל פוטנציאל משמעותי להשאת ערך בלוח זמנים קצר יחסית.

נאוויטס מחזיקה ב-49% מהזכויות בפרויקט הימי שננדואה, שההפקה בו צפויה להתחיל ב-2024, וכן ב-7.5% מהזכויות בפרויקט הימי בקסקין שבמפרץ מקסיקו, שהחל בהפקה מסחרית ב-2019. במקביל, מחזיקה נאוויטס ב-50% מחמישה שדות יבשתיים מפיקים בטקסס, וב-30% מזכויות בנכס אקספלורציה ימי מזרחית לקנדה.

בשנת 2021, תרם פרויקט בקסקין 35.9 מיליון דולר ל-EBITDA של השותפות ואילו הנכסים היבשתיים תרמו כ-26 מיליון דולר ל-EBITDA שלה. במהלך שנת 2021 גדל קצב ההפקה בפרויקט בקסקין בכ-33% לעומת 2020, ובשדות היבשתיים חל גידול של כ-40% בהיקף ההפקה.

נכון להיום, עומד חלקה של נאוויטס בתגליות קיימות על כ-267 מיליון חביות. בנוסף פועלת השותפות להשלמת המו"מ לרכישת 65% מחברת הנפט הבריטית הארבור אנרג'י ומחברת רוקהופר, במטרה לקדם את פיתוח פרויקט Sea Lion, צפונית לאיי פוקלנד.

"נחיצותו של הנפט אינה עומדת בספק"

לדברי מייסד ויו"ר נאוויטס, גדעון תדמור, "היציאה ממשבר הקורונה והשינויים הגיאו-פוליטיים באירופה יוצרים מציאות חדשה בשוק האנרגיה העולמי. הוכח שוב שנחיצותו וחשיבותו של הנפט כמקור האנרגיה העיקרי בעולם, אינה עומדת בספק".

תדמור הוסיף, כי "אסטרטגיית הפעילות של נאוויטס, שניצלה הזדמנויות לכניסה והשקעה בנכסי נפט מוכחים בעלות נמוכה - מוכיחה את עצמה וצפויה להניב ערך רב לשותפות, גם במחירי נפט נמוכים משמעותית מהמחירים כיום".

את הצמיחה בהכנסות והמעבר לרווח נקי הסבירה השותפות בעלייה המשמעותית שנרשמה במחירי הנפט במהלך 2021, לצד הגברת התפוקה מפרויקט בקסקין ומהשדות היבשתיים בארה"ב.

בשנת 2021 עמד מחיר חבית נפט ממוצע על 68 דולר, ובמהלך הרבעון הראשון של 2022 זינק מחיר הנפט הגולמי אל מעבר לרמה של 100 דולר לחבית, על רקע המתיחות הגיאו-פוליטית והשלכותיה הכלכליות, שיצרה פלישת רוסיה לאוקראינה.

לדברי נאוויטס, במהלך הרבעון הראשון של 2022 היא מכרה את כל תפוקת הנפט מפרויקט בקסקין והשדות היבשתיים במחיר ממוצע של 92 דולר לחבית, מה שיגדיל משמעותית את הכנסות השותפות בשנה הנוכחית.

במקביל, נאוויטס מעדכנת את תזרים המזומנים המהוון של חלקה בפרויקט שנדדואה לכ-1.85 מיליארד דולר, וזאת תחת הנחת מחיר נפט של 66 דולר במועד ההפקה. מפעילת פרויקט בקסקין השלימה כמתוכנן במהלך חודש פברואר את קידוח הפיתוח השלישי במאגר הצפוני, והעבודות להשלמת ההפקה צפויות בתחילת הרבעון השלישי.

במקביל, נאוויטס תבצע במהלך הרבעון השלישי גם קידוח הערכה במאגר בקסקין דרום, נכס נפט נוסף שבו מחזיקה השותפות, אשר לגביו היא טרם פרסמה תזרים מהוון. עוד מעדכנת נאוויטס, כי סיימה עשרה קידוחי פיתוח אופקיים בשדות דנברי, בעלות של כ-30 מיליון דולר, כאשר החיבור וההפקה משני הקידוחים האחרונים יושלמו עד לסוף החודש.

לדברי מנכ"ל נאוויטס, עמית קורנהאוזר, "התוצאות הפיננסיות של נאוויטס לשנת 2021, והפתיחה של שנת 2022 עם זינוק נוסף במחירי הנפט, יוצרות תזרים מזומנים צומח ומשמעותי".