מנכ"ל HP אינדיגו: "במשחקי הכדורגל השכונתיים בילדותי בעכו למדתי את הכלים למצוינות"

למה הוא מחזיק צבעי פנדה על השולחן במשרד, מה הוא רואה בנטפליקס, על מה הוא מקפיד עם העובדים שלו ומה הסיפור עם שמעון פרס • ההמלצות של נועם זילברשטיין, מנכ"ל HP אינדיגו

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP אינדיגו / צילום: ענת פנחס
נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP אינדיגו / צילום: ענת פנחס

נועם זילברשטיין (50), נשוי + 3, גר בקריית אתא. מונה לאחרונה למנכ"ל HP אינדיגו, לאחר ששימש כסמנכ"ל התפעול של החברה. אוהד כדורגל מושבע ומאמן ילדים מוסמך

1. ספר ניהול

ההרצאה האחרונה / פרופ' רנדי פאוש וג'פרי זסלאו
כשרנדי פאוש היה פרופסור למדעי המחשב, הוא התבקש לשאת מעין הרצאה אחרונה - נוהג ידוע באוניברסיטאות בארה"ב - שבה ידבר על הדברים החשובים לו, כאילו הוא עומד למות וצריך להותיר מורשת. אלא שאז הוא אובחן כחולה סופני, והבין שההרצאה שלו היא באמת האחרונה. זה לא הפריע לו לדבר בעיקר על החיים ועל הגשמת חלומות ילדות. בין היתר הוא מספר בה על ריח צבעי הפנדה כרפרנס לילדות. לימים ההרצאה הפכה לספר, ומאז שקראתי אותו חבילת צבעי פנדה מונחת תמיד על שולחני.

2. אפליקציה

Apple Music
ישנם שירים שהם חלק מפסקול חיי. הם מעוררים בי השראה, נותנים לי הרבה כוח ומסייעים לי בהתמודדויות עם אתגרים (אחד מהם הוא "הכול עוד לפניי" של אניה בוקשטיין). אני שומע אותם באפל מיוזיק, כי אני מתחבר לטכנולוגיה ולחדשנות. כך גם לעולמו המקצועי של סטיב ג'ובס.

3. נטפליקס

הממשלה (Borgen)
דרמה דנית (נטפליקס, yes Oh, כאן11) שמגוללת את סיפורה של הפוליטיקאית הצעירה בירגיטה ניבורג, שנבחרת במפתיע לראשת ממשלת דנמרק. זו סדרה מרתקת על מנהיגות והנהגה בתנאים מאתגרים, דמות נשית כריזמטית אוחזת בתפקיד מפתח, ומנווטת בעולם הקשוח הזה בקור רוח ובנחישות.

4. אתר בארץ

מרכז פרס לשלום ולחדשנות
המקום המיוחד הזה מייצג את תמצית החיבור בין חדשנות לציונות. סיפור חייו של שמעון פרס והמרכז הם עבורי השראה לחזון ולהגשמת חלומות גדולים. גם ספרו של פרס, "אין מקום לחלומות קטנים", מונח תמיד על שולחני.

5. טיפ ניהולי

להקפיד על ספורט ואיזון עבודה־משפחה
עבור מי שרוצה להוביל ולהנהיג אני ממליץ לשלב בשגרה פעילות ספורטיבית, שמיישמת אסטרטגיה, טקטיקה והמון עבודת צוות. במשחקי הכדורגל השכונתיים מילדותי בעכו למדתי את הכלים הבסיסיים של מצוינות שמלווים אותי עד היום. דבר נוסף שמנהל צריך להקפיד עליו הוא האיזון בין משרד לבית. המשפחה היא השותף הסמוי שלנו בעבודה, ובעידן שבו הגבולות מיטשטשים עלינו לדאוג שתתקיים ההפרדה הזאת ולוודא שגם העובדים שלנו שומרים על כך.