מה מחפש ביל גייטס אצל ריברסייד הישראלית

הסטארט-אפ ריברסייד פיתח פלטפורמה שמאפשרת להקליט פודקאסטים באיכות שזהה לזו שבאולפן הקלטות מקצועי • בין הלקוחות שלו נמצאים: מישל אובמה, הילארי קלינטון וביל גייטס • וגם: היזם והמשקיע אראל מרגלית ומכון המחקר מיגל הובילו תחרות סטארט-אפים הפועלים בעולם האגרו-וולטאי • אירועים ומינויים

נדב וגדעון קייסון, מייסדי ריברסייד / צילום: מארקו אוקוייזן
נדב וגדעון קייסון, מייסדי ריברסייד / צילום: מארקו אוקוייזן

מישל אובמה, הילארי קלינטון וגם ביל גייטס הם לקוחות של הסטארט-אפ הישראלי Riverside (ריברסייד), שפיתח פלטפורמת הקלטה מרחוק, המאפשרת לכל משתמש להקליט בפשטות פודקאסט המכיל אודיו וגם וידאו באיכות גבוהה הזהה לאולפן הקלטות מקצועי.

כעת מודיעה החברה, שהקימו האחים נדב וגדעון קייסון במרץ 2020 ושהכנסותיה מוערכות במיליוני דולרים, על שיתוף פעולה עם הסטארט-אפ descript, שמפתח כלי עריכה של וידאו ופודקאסט. "אנחנו רוצים לייצר תזרים עבודה פשוט ויעיל, ולכן נבצע אינטגרציה ישירה בין שתי החברות", מסביר נדב, שמכהן כמנכ"ל. שיתוף הפעולה יושק בחודשים הקרובים. 

המערכת של ריברסייד מתומחרת לפי זמן השימוש בפועל (כלומר משך ההקלטות החודשי), בסכומים הנעים בין 15-24 דולר לחודש ללקוחות פרטיים (יש גם מסלול חינמי). ללקוחות עסקיים העלות גבוהה יותר, ומאפייני המערכת מותאמים מבחינת האבטחה, ואפשרויות השימוש והעריכה.

ביל גייטס משתמש בפלטפורמה של ריברסייד / צילום: חברת ריברסייד
 ביל גייטס משתמש בפלטפורמה של ריברסייד / צילום: חברת ריברסייד

רוב הלקוחות הם מארה"ב, ביניהם נמנים אולפני מארוול, ניו יורק טיימס, ורשת CBC שביצעה ראיון עם ביל גייטס על הדרכים למנוע את המגפה הבאה באמצעות המערכת של החברה. הראיון הוקלט ברדיו, ושודר לאחר מכן בטלוויזיה. "לקום בבוקר ולראות לקוחות כמו ביל גייטס זה נהדר. אגב, גם ה-CTO של מיקרוסופט משתמש במוצר שלנו", מספר נדב.

"שבוע קודם לכן ראינו את קים קרדישיאן מעלה סטורי שבו היא מקליטה ראיון בריברסייד, ולפני כמה חודשים ראינו את טים קוק בראיון,. על השאלה כיצד הגיעו ללקוחות הללו משיב נדב כי "המשקיעים שלנו מפורסמים, ביניהם מייסד רדיט שהוא גם הבעל של סרינה וויליאמס. הדבר השני הוא שאנשים פשוט צריכים אותנו".

החברה מעסיקה 100 עובדים בתל אביב, בניו יורק ובאמסטרדם, שממנה מגיעים שני האחים. הצוות מורכב מיוצרי תוכן שהגיעו בין היתר מחברות כמו גוגל, וויקס ואמזון. היקף הגיוסים של החברה עד כה עומד על 47 מיליון דולר.

לאחרונה חתמה החברה על שיתוף פעולה עם ענקית הסטרימינג ספוטיפיי, שבמסגרתו משתמשים של ריברסייד יוכלו להעלות לספוטיפיי פודקאסטים משולבים בווידאו באיכות גבוהה. כיום יש בספוטיפיי יש כ-4 מיליון פודקאסטים. "מבחינתנו הפוטנציאל הכלכלי של המהלך הוא אינסופי", אומר קייסון, "כי אין שום דרך אחרת ליצור וידיאו ואודיו בספוטיפיי". נציין כי לחברה יש לא מעט מתחרות בחו"ל, אולם לדברי נדב "אנחנו היינו הראשונים להציע וידאו ואודיו. אנחנו מתרכזים בתוכן".

האחים קייסון הגיעו לארץ באוגוסט 2021. "התחלנו עוד קודם לכן עם פלטפורמה לדיבייט של פוליטיקאים, עבדנו עם שמות מפורסמים, אבל לא היו לנו משקיעים. הקורונה הייתה קטליזטור לשינוי כיוון, כי הרבה אנשים היו זקוקים לפתרון הקלטות.

נתוני החברה מראים כי בפלטפורמה של ריברסייד מתבצעות מאות אלפי הקלטות בחודש. בחודש אפריל בוצעו 60% מהן בארה"ב, 10% באנגליה ו-5% בקנדה. אחריהן ברשימה נמצאות אוסטרליה, גרמניה, הודו וישראל. לדברי קייסון, החברה מתכננת לשכור את שירותיהם 50 מהנדסים עד סוף השנה. ומה החזון לעתיד? "אנחנו רוצים להיות קשורים לכל וידיאו שנוצר בעולם".

AppsFlyer דואגת לבריאות הנפש

ב-AppsFlyer לקחו ברצינות את חודש המודעות לבריאות הנפש המתקיים במאי. בחברה מציעים ל-800 העובדים בישראל סדנאות בנושא צמצום מתחים ושחיקה, בניית הרגלים בריאים, שיפור איכות השינה ומיינדפולנס, אימונים קבוצתיים על טרמפולינות ואימוני טאי צ'י.

בנוסף, כל אחד מהעובדים בהרצליה, בתל אביב ובחיפה יקבל מנוי חינם לאפליקציית מדיטציה. במהלך השנה מוזמנים העובדים לתוכנית תמיכה מנטלית וייעוץ פסיכולוגי ללא תשלום, ולאימוני יוגה על הגג.

AppsFlyer הוקמה לפני יותר מעשור, והיא מתמחה ביכולות ניתוח ומדידת קמפיינים דיגיטליים, המאפשרת לאנשי שיווק להגדיל את היקף המכירות. לחברה יש יותר מ-12 אלף לקוחות.

הבחירה של אראל מרגלית

היזם והמשקיע אראל מרגלית ומכון המחקר מיגל הובילו תחרות סטארט-אפים הפועלים בעולם האגרו-וולטאי - פאנלים סולאריים על שטחים חקלאיים. התחרות התקיימה במסגרת הכנס האגרו וולטאי הראשון שיזם מכון המחקר מיגל, ונועד לאגד את כל הגורמים בעלי הידע, המומחיות והסמכות בנושא יחסי הגומלין שבין חקלאות, כלכלה, סביבה וחברה.

בתחרות, שבה לקחו חלק 26 מיזמים, זכתה חברת Red Solar Flower, שבין מייסדיה נמנה פרופ' חיים רבינוביץ', ממפתחי זני עגבניות השרי. הפתרון של החברה מייצר לוחות סולאריים שמעבירים לצמחים ולגידולים את האור האדום הדרוש לפותוסינטזה, ומכסים אותם כמעט באופן מלא. כך אנרגיית השמש הנצברת הופכת מקסימלית, אבל הגידולים החקלאיים לא נפגעים מכיסוי יתר של הלוחות הפנאלים.

כנס אגרו-וולטאי של מכון המחקר מיגל / צילום: קרדיט דרור מילר
 כנס אגרו-וולטאי של מכון המחקר מיגל / צילום: קרדיט דרור מילר

החברה הזוכה תיכנס למסלול STUDIO.GALIL, פלטפורמת הסטארט-אפים של מיגל, JVP ו-Margalit startup City Galil. שווי הפרס כ-150 אלף שקל. כעת היא מבצעת ניסויים בשטח, ובדרכה לגיוס הון.

לדברי דוד זיגדון, מנכ"ל מיגל, "התחום האגרו-וולטאי הוא מהתחומים החשובים היום להתמודדות עם משבר האקלים. להחלטנו לייצר כנס ושיח לקידום הפיתרון, ריכוז הידע, הטכנולוגיות והניסויים, כדי להגדיל את כמות האנרגיה הירוקה המיוצרת. הטכנולוגיה והקידמה תורמות רבות לשינוי - ופתרונות וסטרטאפים שקמים בעולם האגרו וולטאי מצביעים על הפוטנציאל שלו".

למחזר טלפונים סלולריים בסופרמרקט

חברת סלומט השיקה את עמדות RE, המאפשרות מכירה וקנייה עצמאית של טלפונים משומשים לצד טלפונים מחודשים, בשלושה סניפי am:pm בתל אביב. מדובר בפתרון טכנולוגי בעל פטנט רשום בארה"ב ובאירופה, שמביא את הכלכלה המעגלית לתחום הסלולר, כשהטלפונים הישנים נשלחים לחידוש או למחזור.

בסלומט מעריכים את שווי שוק הטלפונים המשומשים בכ-6 מיליארד שקל, ולכן מתוכננת פריסה של כ-20 מכונות נוספות בשנה הקרובה. עלות המהלך מוערכת בכ-6 מיליון שקל.

מנכ''ל סלומט איציק חיון ומנכ''ל רשת AM;PM ליאור יוגב / צילום: סלומט
 מנכ''ל סלומט איציק חיון ומנכ''ל רשת AM;PM ליאור יוגב / צילום: סלומט

המערכת של סלומט קולטת את כל סוגי הטלפונים, והטלפונים שניתן לקנות בה משתנים בין עמדה לעמדה (ניתן להתעדכן מראש באתר החברה). באמצעות טכנולוגיית סריקה מבוססת בינה מלאכותית ולאחר מענה על מספר שאלות, המערכת מציעה סכום כספי תמורת טלפון משומש, שמשולם מיידית. בנוסף, היא מאפשרת רכישת מכשיר מחודש בתהליך אוטומטי.

החברה הוקמה ב-2015 על ידי איציק חיון, המכהן גם כמנכ"ל. בתחילה התמקדה בתיקון טלפונים, ולפני כשנתיים עברה שינוי מהותי עם המעבר לעולם הטלפונים המחודשים. כיום היא פועלת באירופה עם ענקיות סלולר כדוגמת Swappie הפינית, ומקיימת שיתופי פעולה עם מספר קניונים בגרמניה. החברה מעסיקה כ-15 עובדים, כמחציתם מתכנתים.

הנתונים של סלומט מראים שכ-80% מתביעת הרגל הפחמנית של שוק הסלולר נובעים מתהליך הייצור של מכשירים חדשים, ו-44% מהציבור הישראלי מחליפים טלפון כל שנה. לכן, מעבר למכשירים מחודשים עשוי לצמצם מהותית את כמות הפסולת האלקטרונית.

לדברי חיון, "התנועה הכלל עולמית לכיוון טלפונים מחודשים היא בשורה גדולה בעולם הקיימות והצרכנות. נצעיד את ישראל וצרכניה לכיוון של כלכלה מעגלית וטלפונים מחודשים. הזמן הגיע שישראל תצטרף לעולם שזיהה את הטלפונים המחודשים כפתרון של כלכלה נבונה וירוקה".

חדשות טובות

עובדי פורטשיפט, המפתחת פלטפורמה לאבטחת יישומי ענן, יצאו לנקות את חופי תל אביב ואספו עשרות שקיות זבל. זאת כחלק ממערך ההתנדבויות של חטיבת החדשנות בסיסקו ישראל.