חברת החשמל | בלעדי

בגלל NSO: רשות החברות בחנה מחדש את מועמדותו של איציק בנבנישתי ליו"ר חברת החשמל

בנבנישתי כיהן כנשיא NSO והיה אמור להתמנות למנכ"ל החברה, אך ויתר על המינוי לאחר ששמה של החברה נקשר בחקירות בינלאומיות • כעת, כשהוא מועמד לתפקיד יו"ר חברת החשמל, בדקה רשות החברות האם שמו מוזכר בתביעות שהוגשו נגד החברה בארה"ב

איציק בנבנישתי / צילום: ישראל שם טוב
איציק בנבנישתי / צילום: ישראל שם טוב

המינוי לתפקיד יו"ר חברת החשמל: ברשות החברות ביקשו בימים האחרונים לבחון האם שמו של איציק בנבנישתי המועמד לתפקיד יו"ר חברת החשמל מוזכר בתביעות בארה"ב שהוגשו נגד חברת NSO שבה כיהן כנשיא לפני המשך בחינת מועמדותו.

לגלובס נודע כי בתום הליך הבדיקה שנעשה בדרגים בלתי רשמיים בממשלה, נמצא כי שמו של בנבנישתי לא מוזכר בתביעות שהוגשו נגד החברה הישראלית שנכנסה לרשימה השחורה בנובמבר האחרון, ורשות החברות המשיכה בהליך הבחינה של התאמתו לתפקיד מאחר שאינו נמצא בנבחרת הדירקטורים.

בנבנישתי אומנם לא הספיק ממש לכהן בתפקיד מנכ"ל NSO, אך כיהן חודשים ספורים כנשיא החברה מאז אוגוסט 2021 ועד לחודש נובמבר, אז הודיע שלא יכהן בתפקיד אליו נבחר וגם על פרישתו מתפקידיו השונים.

הרקע להודעת הפרישה המפתיעה דאז הוא כניסת הארגון לרשימה השחורה של ארה"ב באותו החודש. בחודש נובמבר שעבר הודיע משרד התעשייה והביטחון (BIS) במחלקת הסחר של ארה"ב כי החברה נכנסת לרשימה השחורה של המדינה, והאשימה את NSO בפגיעה באינטרס הלאומי. מאז בכירי החברה לשעבר נושאים גם הם מעין אות קלון ועל כן רשות החברות ביקשה לנהוג בזהירות לפני מינוי בשירות המדינה ולבחון האם כהונתו של בנבנישתי לא תתקל בקשיים בינ"ל בעתיד .

בממשלה לא הכחישו את הפרסום לפיו שמו של בנבנישתי הועבר לבחינה על ידי רשות החברות טרם מינויו לתפקיד יו"ר חברת החשמל. בנבנישתי הוא המועד השלישי של שרת האנרגיה קארין אלהרר לתפקיד, לאחר שוועדת גילאור לא אישרה את מינויה של אמי פלמור ואילו דב בהרב פרש ממנו בתוך זמן קצר בטענה למעורבות פוליטית בתפקידו.