סמסונג תשקיע 360 מיליארד דולר בתעשיות השבבים והתרופות

קבוצת סמסונג הצהירה כי תשקיע כ-360 מיליארד דולר עד 2026 כדי לחזק את עסקי השבבים והתרופות שלה • הקבוצה, שבבעלותה נמצאות גם סמסונג אלקטרוניקה וסמסונג ביולוגיקס, הבטיחה ליצור 80 אלף מקומות עבודה עד לאותה השנה, בעיקר בתעשיית השבבים וביו-פרמצבטית

סמסונג. רוב ההשקעה תהיה בקוריאה הדרומית / צילום: Shutterstock, Valeriya Zankovych
סמסונג. רוב ההשקעה תהיה בקוריאה הדרומית / צילום: Shutterstock, Valeriya Zankovych

קבוצת סמסונג הצהירה כי תשקיע 450 טריליון וון (כ-360 מיליארד דולר) עד 2026 כדי לחזק את עסקי השבבים והתרופות שלה. הקבוצה, שבבעלותה נמצאות גם סמסונג אלקטרוניקה וסמסונג ביולוגיקס, הבטיחה ליצור 80 אלף מקומות עבודה עד 2026, בעיקר בתעשיית השבבים וביו-פרמצבטית (בתחום התרופות). בהצהרה, הקבוצה ציינה ש-80% מההשקעה יהיו בקוריאה (כ-360 טריליון וון), והשאר מעבר לים. סמסונג בונה מפעל שבבים בסך 17 מיליארד דולר בטקסס.

לטענת הקבוצה, ההשקעות צפויות לעזור לחברה להניע צמיחה ארוכת טווח בתחומים אסטרטגיים כמו תעשיית השבבים, תוך התחייבות להשקעות אגרסיביות במגזר הביו-פרמצבטי כדי להפוך אותו למצליח כמו עסקי השבבים שלה.

סמסונג מביעה תשומת לב מיוחדת בסמסונג אלקטרוניקס, ששווי השוק שלה עומד על כ-353 מיליארד דולר. החטיבה, שמתפרשת על תחומי הטכנולוגיה, הבריאות והפיננסים, קוטפת הישגים כמו היצרנית הגדולה בעולם של סמארטפונים, מסכים, שבבי זיכרון ועוד.

הקבוצה התחייבה לכמה תוכניות השקעה בעבר: בשנה שעברה, היא חשפה שהיא תשקיע 151 מיליארד דולר עד 2030 כדי לחקור ולהעמיק יותר בייצור שבבים מתקדם. לצד זאת, סמסונג התחייבה ליותר מ-510 טריליון וון בהשקעה במחקר וייצור מוליכים למחצה עד 2030, במסגרת תוכנית לאומית של הנשיא הקודם של קוריאה.

בנוסף, כחלק מתוכנית הצמיחה של הנשיא החדש בקוריאה הדרומית, יון סוק-יאול, קבוצות כמו סמסונג ויונדאי יישאו על כתפיהם חלק מהאחריות להנעת הצניחה במדינה - המתמודדת עם בעיות כמו האינפלציה ושיבושים בשרשרת האספקה. הוא מאמין שהקונגלומרטים צריכים להיות עמוד מרכזי בתוכניות הצמיחה הכלכליות שלו.