משלוח ראשון של הקרוס-אובר החשמלי טסלה Y נחת בישראל

המכוניות מגיעות מהמפעל החדש של טסלה בברלין • רובן בגרסת ה"פרפורמנס", שמחירה מתחיל בכ-363 אלף שקל • זמן ההמתנה בישראל לטסלה 3, שמיוצרת בסין, עומד על כשנה

טסלה מודל Y / צילום: יח''צ
טסלה מודל Y / צילום: יח''צ

משלוח ראשון של הקרוס-אובר החשמלי טסלה Y נחת השבוע בישראל לקראת התחלת המסירות ללקוחות בימים הקרובים. בניגוד לכל המשלוחים הקודמים שהגיעו לישראל מארצות הברית ובעיקר מסין, המשלוח הנוכחי הגיע מהמפעל החדש של טסלה שנחנך בחודש מרץ ליד ברלין. המפעל פועל היום בקיבולת נמוכה יחסית, כחלק מתהליך ההרצה, וככל הידוע המשלוח הישראלי הוא הראשון של המפעל שמיוצא מחוץ לאירופה.

הגרסה העיקרית במשלוח היא גרסת הביצועים Y PERFORMANCE, שמציעה טווח של עד 514 ק"מ ומסוגלת להאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות.

המכוניות, שמיוצרות כרגע באירופה, מגיעות עם חמישה מקומות ישיבה בלבד כאשר הגרסה האמריקאית מציעה אופציה לשבעה מקומות ישיבה. מחיר הגרסה הזו בישראל מתחיל בכ-363 אלף שקל לפני אופציות מיוחדות. בהמשך גם תגיע גרסת LR, שמחירה מתחיל ב-331 אלף שקל.

במקביל נמשכים זמני ההמתנה הארוכים מאד לטסלה 3 בגרסת הבסיס, שעולה כ-225 אלף שקל. תאריך המסירה המשוער למזמינים חדשים של המכונית הוא בין אפריל ליוני 2023, כלומר בסביבות שנה המתנה. זאת בין השאר בשל העיכוב המתמשך בחזרה לייצור של מפעל טסלה בסין, שמספק לישראל את דגמי ה-3, לאחר סגרי הקורונה.

החל מהיום מתחילה טסלה גם לגבות תשלום עבור הטעינה בתחנות ה"סופרצ'ארג'ר" שלה ברחבי הארץ. התשלום עומד על כ-1.25 שקלים לקילוואט-שעה, או כ-75-90 שקל לטעינה מלאה בהתאם לגרסה.