הממשלה מתנדנדת: ליברמן הודיע על דחיית דיוני התקציב

על רקע אי היציבות של הקואליציה, שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע על דחיית דיוני תקציב המדינה • "אנחנו מקפיאים את הדיונים כממשלה אחראית, נסיים את מושב הקיץ ונעשה סדר", אמר ליברמן

שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: יוסי זמיר
שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: יוסי זמיר

בעקבות הקשיים בקואליציה: שר האוצר אביגדור ליברמן אמר הערב (ד') שהוא דוחה את דיוני התקציב. "דיברתי עם ראש הממשלה והחלטנו שאנחנו כרגע דוחים את דיוני התקציב כדי לעשות סדר. אנחנו מקפיאים את הדיונים כממשלה אחראית, נסיים את מושב הקיץ ונעשה סדר", אמר ליברמן בראיון לחדשות 12.

ליברמן התייחס למפלה שספגה הבוקר הקואליציה בכנסת, עם העברת הצעת החוק בקריאה טרומית להעלאת שכר המינימום ל-40 שקל בשעה. "סיכמנו (לדחות את דיוני התקציב - א"ד) כי ההצבעה הייתה בניגוד לעמדת ועדת שרים לענייני חקיקה", אמר ליברמן והוסיף: "כולם חייבים להיות אחראים על מה שהם עושים. אני בטוח שהתקציב יעבור בהמשך ויהיה תקציב טוב ללא פופוליזם".

ההפסד בהצבעה על העלאת שכר המינימום הוא רק חלק משורת הפסדים שספגה הקואליציה לאחר המפלה הגדולה שחוותה השבוע. זה התחיל  באי העברת התקנות שמסדירות את המצב החוקי ביו"ש והמשיך בכישלון באישור המינוי של מתן כהנא לשר הדתות בשל התנגדות עידית סילמן, שעזבה את הקואליציה לפני כחודשיים והצביעה לראשונה נגד הממשלה.