האם בקרוב ניפרד מהבינג'? השינוי החד שבוחנים בנטפליקס

בעוד ששירותי הסטרימינג האחרים בונים על הציפייה של הלקוחות ומשחררים פרק אחד כל פעם, בנטפליקס אימצו לחלוטין את אסטרטגיית הבינג', משמע פרסום עונה שלמה בבת אחת • על פי דיווח ב-CNBC, בנטפליקס בוחנים כעת האם צריך לשנות את האסטרטגיה

נטפליקס / צילום: Shutterstock, wutzkohphoto
נטפליקס / צילום: Shutterstock, wutzkohphoto

התחרות בשוק הסטרימינג קשה במיוחד, ואף פה בישראל ענקית סטרימינג גדולה עשתה עלייה והיא דיסני פלוס. אבל על רקע התחרות והנטישה הגדולה, ענקית הסטרימינג נטפליקס בוחנת כעת כמה עקרונות ליבה שהפכו אותה לאחת החברות החזקות בתחום. לפי דיווח ב-CNBC, נטפליקס בוחנת את אסטרטגיית הבינג' שלה - משמע פרסום עונה שלמה של תוכנית לצפייה, ולאפשר ללקוחות לבחור את מועד הצפייה של כל העונה במכה.

אפליקציה שנתקעת, תכנים חסרים וסירבול ברישום: השקת דיסני פלוס בישראל נתקלה בקשיים 
בתוך יומיים: שלוש חברות הייטק ישראליות הצטרפו לגל הפיטורים והקיצוצים 

המהלך הזה נבחן ברקע הדוחות הכספיים הקשים שהחברה פרסה בחודש אפריל. נטפליקס הצביעה על הפסדי מנויים, 200 אלף מנויים גלובליים משלמים, ואף הזהירה מפני צרות שעתידות לבוא: איבוד 2 מיליון מנויים במהלך הרבעון השני השנה. אלו, לצד בעיית שיתוף הסיסמאות שנטפליקס בוחנת צעדים והתכנים המתחרים בחברות האחרות, הובילו למניית נטפליקס לצנוח בשנה האחרונה מ-700 דולר למניה עד לכדי 160 דולר למניה.

זה הוביל את החברה לשקול צעדים שונים, כמו שהיא בוחנת מסלולים במחירים נמוכים בשילוב פרסומות, כדי להביא מנויים חדשים. לצד זאת, מגיע הדיווח המדובר באתר CNBC, שאומר שמודל הבינג' של החברה נמצא בבדיקה, ברקע הקשיים שהחברה מתמודדת ונאבקת בהם.

אפשר לומר בבירור שנטפליקס שינתה את שוק הטלוויזיה המסורתי על ידי שחרור עונות שלמות בבת אחת. שבעת הפרקים של "דברים מוזרים" שעלו יחד ב-27 במאי, שברו שיאים - לפי הדיווחים, נרשמו כמעט 287 מיליון שעות צפייה לפרקים הללו. נטפליקס הצליחה לשחרר סדרות נוספות שהצליחו במיוחד, אבל אסטרטגיית הבינג' שלה עומדת בפני בדיקה חדשה כדי לבחון איך לשמר טוב יותר את בסיס המנויים שלהם.

בלי אלמנט של הפתעה

לצד זאת, נטפליקס כבר פרסמה בשנתיים האחרונות בצורות שונות - כמו לדוגמה פיצול עונה לשני חלקים. נטפליקס אז אמרה שבגלל בעיות הפקה שנבעו ממגפת הקורונה, היא שחררה עונות בשתי פעימות, אז צויין כי זה יכול להוות "חוויית בינג' ארוכה ומספקת" יותר. באותה ההזדמנות, החברה לא ציינה שהיא תשנה אסטרטגיה ממה שמוכר, אלא כל מקרה יהיה לגופו. נטפליקס לא הגיבה לדיווח ב-CNBC.

הבעיה בבינג'ים כרעיון, זה שהתוכן עומד לבדו ואין שום אלמנט של ציפייה או המתנה לתכנים חדשים. מומחים ברחבי העולם טוענים שאם אין תכנים כמו "חברים", תכנים יוקרתיים שיחזירו משתמשים לצפות שוב ושוב כל פעם מחדש, הם פשוט לא יחזרו. לצד זאת, אם הלקוחות יכולים לצפות בעונה שלמה של תוכן שהם חפצים בו ואז לא נותר להם מה לצפות - הם יכולים לעזוב את שירות הסטרימינג ולעבור לאחר. המודל הזה שונה לדוגמה מדיסני פלוס שמשחררת פרקים בודדים, כך שהקהל נשאר מרותק ובעל ציפייה למה שעוד יכול לבוא.

מומחים בעולם מסבירים שכדי להתמודד עם הנטישה, ענקית הסטרימינג תהיה חייבת להגדיל את התפוקה שלה כדי להמשיך ולהציע תכנים חדשים ללא הפסקה עבור המשתמשים.