בית המשפט: "שימוש במילות הקסם 'חלתה בקורונה' כבר אינו יכול לשמש אמתלה לדחיינות"

אל בית המשפט הכלכלי בתל אביב הגיעה בקשה לדחות את הגשת כתב הסיכומים שכן אחת השותפות במשרד חלתה בקורונה • השופט אלטוביה כתב שהוא יתיר זאת, אך תוך פסיקת הוצאות משמעותיות בנימוק של התארכות הדיון שלא לצורך: "לא ברור מתוך הבקשה האם הייתה מניעה של ממש לעבוד מהבית ולמשך כמה זמן"

בדיקות קורונה בתל אביב. שינוי מגמה של בתי המשפט ביחס לדחיות על רקע מחלת הקורונה? / צילום: איל יצהר
בדיקות קורונה בתל אביב. שינוי מגמה של בתי המשפט ביחס לדחיות על רקע מחלת הקורונה? / צילום: איל יצהר

מאז פרצה מגפת הקורונה לחיינו היא השפיעה דרמטית על לוחות הזמנים של תיקים שמתנהלים בבתי המשפט. אין ספור דיונים בוטלו ונדחו, ובתי המשפט גילו יחס סבלני במיוחד בנוגע לבקשות ארכה להגשת כתבי דין. אלא שנראה שכעת, שנתיים וחצי לתוך משבר נגיף הקורונה, יש מי שהחליט שהחגיגה צריכה להיגמר.

אל השופט מגן אלטוביה מבית המשפט הכלכלי בתל אביב הגיעה בקשה לדחות את הגשת כתב הסיכומים. לדברי משרד פורר, לוי, אורגד ושות' - למשרד יש עומס עבודה כבד ביותר, כאשר לאחרונה אחת השותפות במשרד חלתה בקורונה והדבר גורם לשיבוש נוסף בעבודת המשרד. בעקבות כך התבקש השופט אלטוביה לאשר דחייה נוספת של הגשת כתב הסיכומים מטעם הנתבעת.

השופט אלטוביה כתב בהחלטתו כי הוא מבין את תסכול התובעים לאור התמשכות ההליך לאורך שנים. לדבריו, עורכי הדין של החברה הנתבעת היו צריכים לקחת בחשבון מראש את הנסיבות שהוזכרו בבקשת הדחיה. בהמשך התייחס השופט אלטוביה בפירוש לבקשת הדחייה על רקע הידבקות בקורונה. "לא ברור מתוך הבקשה האם הייתה מניעה של ממש לעבוד מהבית ולמשך כמה זמן". לדברי אלטוביה, "שימוש במילת הקסם 'חלתה בקורונה' כבר איננו יכול לשמש אמתלה לדחיינות"

אלטוביה כתב בסוף החלטתו שככל שהנתבעת עומדת על בקשת הארכה, הוא יתיר זאת אך תוך פסיקת הוצאות משמעותיות לטובת אוצר המדינה בנימוק של התארכות הדיון שלא לצורך.

האם מדובר בשינוי מגמה של בתי המשפט ביחס לדחיות על רקע מחלת הקורונה או בהחלטה בודדית ואקראית של השופט אלטוביה? ימים יגידו.