המיזוג עם אל על מתרחק? ארקיע במגעים עם רוכשים פוטנציאליים

לגלובס נודע כי ארקיע מנהלת מגעים עם רוכשים חלופיים לרכישת חלקם של בעלי השליטה האחים נקש • חברת התעופה העניקה לאל על בלעדיות עד ה-29 ביוני שמנעה ממנה לחפש קונים, אך כעת ארקיע מסרבת להאריך אותה

מטוס של ארקיע / צילום: יח''צ
מטוס של ארקיע / צילום: יח''צ

מתרחקת עסקת המיזוג בין  ארקיע ואל על - עסקת המיזוג אמנם עדיין נבחנת על ידי אל על כפי שהחברה פרסמה בהודעה לבורסה, אך לגלובס נודע כי ארקיע מנהלת מגעים עם רוכשים חלופיים שישתלטו על החברה ויחליפו את בעלי השליטה, האחים נקש ג'ו רפי ואבי המחזיקים ב-70% ממניות החברה. ב-30% הנותרים מחזיקים עובדי ארקיע המאוגדים בארגון תו"ת (תיירות ותעופה).

● עובדי ארקיע להנהלה: מיזוג עם אל על והפסקת הטיסות בשבת יסבו נזק של מיליונים לחברה

עד כה ארקיע הייתה מנועה מלקדם מגעים עם רוכשים אחרים במסגרת בלעדיות שהיא העניקה לאל על. בלעדיות זו מסתיימת ב-29 ביוני וארקיע ביקשה שלא להאריכה. כעת המתעניינים יוכלו לקבל פרטים על החברה ולעבור לשלב של בדיקות נאותות תוך העמקת המו"מ. אפיק נוסף שארקיע בוחנת היא לכיוון של הנפקה בדומה למתחרה ישראייר שלאחרונה יצאה להנפקה מוצלחת במסגרתה גייסה כ-25 מיליון שקל לפי שווי של 250 מיליון שקל.

ארקיע מעסיקה כ-400 עובדים. בבעלות החברה חמישה מטוסים כשהיא מפעילה בין שניים לארבעה מטוסים נוספים בחכירה רטובה (כלומר עם צוותים של חברה זרה) קצרת טווח וארוכת טווח. ארקיע מפעילה טיסות ליעדים בינלאומיים וטיסות בקו הפנים לאילת. בחודש מאי החברה הטיסה כ-50 אלף נוסעים בקווים לחו"ל (3% מנפח הפעילות בנתב"ג). בקוויה לאילת, שנחשבים לקווים רווחיים - הטיסה ארקיע כ-44 אלף נוסעים (65% מהפעילות בקו אותו היא חולקת עם ישראייר).

העובדים מתנגדים

עובדי ארקיע התנגדו נחרצות למיזוג הנבחן עם חברת אל על כשהם טענו לפגיעה בחברה ולו במובן של הפסקת הטיסות בשבת בשעה שארקיע באופן רשמי, היא החברה היחידה שטסה כיום בשבת מבין שלוש החברות הישראליות.

בהודעה ששחררה אל על לבורסה היום (ב') החברה מציינת כי ב-29.6 תפוג תקופת הבלעדיות לבדיקת המיזוג עם ארקיע לאחר שארקיע סרבה להאריכה. אל על מודיעה כי "בכוונת החברה להמשיך לנהל מו"מ עם חברת ארקיע אף ללא סעיף הבלעדיות אך אין ביכולתה להעריך מתי תושלם העסקה (אם בכלל) ואם תושלם, מה יהיו תנאי העסקה שיסוכמו לעומת האמור במזכר ההבנות".

מזכר ההבנות הראשוני שנבחן בעסקת המיזוג קבע כי ארקיע תמוזג לתוך אל על ובתמורה יוקצו לבעלי המניות של ארקיע 10% מהון המניות המונפק והנפרע של אל על ו-10% מכמות האופציות המוקצות בחברה לאחר ההקצאה. נקבע כי ארקיע שהעסקה תשקף לה שווי של 85-120 מיליון שקל תפעל כמותג נפרד. אל על נימקה בשעתו את היתרון שיביא לה המיזוג בהרחבת שירותי הקרקע וחבילות נופש.

לשם קידום המיזוג נדרשה הסכמה של עובדי ארקיע שכאמור מתנגדים למהלך. את המיזוג הנבחן הגדירו עובדי ארקיע כ"איום חמור על קיומה של ארקיע" וכי המיזוג הוא בבחינת להכניס ראש בריא למיטה חולה. לאחרונה אף הגישו עובדי ארקיע תביעה נגזרת נגד  יו"ר ארקיע גדי טפר בטענה כי הוכשלה עסקת חכירה אטרקטיבית למטוסי איירבוס באופן שיכול היה להיטיב עם החברה.

מארקיע נמסר:

"ארקיע היא חברה פרטית שממשיכה לנהל מו"מ לטובת התפתחות החברה".