מי המנהלת החדשה באל על שתידרש לפתור את המחלוקת עם הטייסים?

לימור בוזגלו שמונתה לסמנכ"לית משאבי אנוש באל על נדרשת להמשיך היכן שהפסיקה קודמתה ולנסות להשכין שקט סביב המחלוקת בחברה • הטייסים מבקשים להחזיר את רמת השכר טרום קורונה, להיפרד מהוועד ולפעול כיחידת מקח עצמאית • אל על הגישה בקשה לצו נגד הטייסים אך סורבה ונדרשת לחזור למו"מ

לימור בוזגלו / צילום: יח''צ
לימור בוזגלו / צילום: יח''צ

לימור בוזגלו מונתה לתפקיד סמנכ"לית משאבי אנוש באל על. זהו המינוי השני של המנכ"לית הטרייה באל על, דינה בן טל גננסיה. בוזגלו שימשה בחמש השנים האחרונות כראש אגף משאבי אנוש תחת הסמנכ"לית יהודית גריסרו, שהודיעה לאחרונה על פרישה. לפני שהצטרפה לאל על שימשה בוזגלו כאל"מ (במיל') כרמ"ח פרט בחיל האוויר ושימשה כדירקטורית ב"חבר". בוזגלו בתפקידה במחלקת משאבי אנוש הייתה אמונה על תהליכי רווחה שנעשו באל על, כשהיא הייתה שותפה להליך ההתייעלות שכלל פרידה מכ-2,000 מעובדי החברה. כסמנכ"לית כוח האדם נמנית בוזגלו על חברי ההנהלה באל על.

● האם השקט התעשייתי של הימים האחרונים באל על יישמר?
● מנכ"לית אל על לא לבד: הנשים שעומדות בראש חברות התעופה בעולם

● המיזוג מתרחק? ארקיע לא תאריך את הבלעדיות שניתנה לאל על לרכישתה

לימור בוזגלו (52), נשואה ואם לשלושה ילדים היא בעלת תואר שני במדיניות ציבורית ותואר ראשון במזרחנות (שניהם מאוני' בר אילן).

בשבועות האחרונות מתנהלת בוזגלו מול טייסי החברה סביב המחלוקת שנפערה בין ההנהלה ובין הטייסים. מחלוקת זו מובילה לביטולי טיסות על בסיס יומי לנוכח אתגרי איוש לטיסות, בעיקר ליעדים באירופה. טייסי אל על דורשים להשיב להם את רמת השכר בה השתכרו לפני הקורונה ואשר קוצצה ב-31% (בשכר הבסיס) במסגרת מהלכי ההתייעלות של החברה. השינוי בשכר מעוגן בהסכם קיבוצי התקף עד לשנת 2026 בסיומו יוחזר לטייסים רק חלק מהקיצוץ האמור.

בנוסף, הטייסים מבקשים להיפרד מהוועד הכללי של עובדי אל על המאוגדים בהסתדרות ולעבור לפעול כיחידת מקח עצמאית (בדומה למרבית ארגוני הטייסים בעולם). המחלוקת בין הצדדים אף הגיעה לבית הדין לעבודה לאחר שאל על ביקשה להוציא צו נגד הטייסים, אולם בקשתה נדחתה. אל על פירטה בבקשה שהגישה לבית הדין את הנזק שנגרם לה לנוכח ביטולי הטיסות המרובים כשהיא אף טענה כי טייסי החברה מסכנים את קיומה של החברה. בית הדין דרש כי הצדדים ישבו למו"מ אינטנסיבי שהליכיו ידווחו מדי כמה ימים לשופטי בית הדין. על ההסכם הקודם חתמה קודמתה של בוזגלו בתפקיד, יהודית גריסרו, וכעת בוזגלו היא שתידרש להשכין שקט תעשייתי כי המחלוקת כיום פוגעת לא רק בחברה אלא גם בנוסעים.

המועדון מונה כ-2 מליון חברים

מינויים גם במועדון הנוסע המתמיד של אל על. לילך בן ארצי לוי מונתה לסמנכ"לית השיווק והדיגיטל של מועדון הנוסע המתמיד של אל על ופליי קארד. בן ארצי לוי שימשה בתפקידה האחרון כמנהלת מחלקת הדיגיטל של מכבי שירותי בריאות. לפניכן מילאה תפקידים שונים בבזק בינלאומי, סלקום, מגדל ועוד. בן ארצי לוי (46), תושבת רמת גן, נשואה ואם לשניים היא בעלת תואר ראשון בתקשורת (האוני' הפתוחה).

לילך בן ארצי לוי / צילום: תמונה פרטית
 לילך בן ארצי לוי / צילום: תמונה פרטית

מועדון הנוסע המתמיד של אל על מונה כ-2 מיליון חברים, מתוכם כ-350 אלף המחזיקים בכרטיסי אשראי פליי ארד. המועדון נרשם כיחידה עסקית נפרדת מאל על לשם גיוס הון דרכו. במסגרת זו הפניקס תעמיד לאל על הלוואה בהיקף של 130 מיליון דולר לתקופה של שש שנים. להפניקס הוקצתה אפשרות לרכישת 25% ממניות חברת המועדון. מנכ"ל המועדון הוא רונן גלפרין.