שקט עד מאי 2023? משרדי הממשלה והנהגים קרובים לסיכום בתנאי השכר

משרד התחבורה ומפעילי התחבורה הציבורית יעבירו לנהגי האוטובוסים סכום של כ-150 מיליון שקלים בתמורה לשקט עד לחודש מאי 2023 • לפי ארגון הנהגים של ההסתדרות הלאומית, מדובר על "העלאת שכר הנהגים ל-50 שקלים לשעה" ועל כן הם מסיימים את מחאתם בכפוף להסכמות סופיות שיושגו בתחילת השבוע הבא

נסיעה בתחבורה ציבורית / צילום: Shutterstock
נסיעה בתחבורה ציבורית / צילום: Shutterstock

משרדי הממשלה והנהגים קרובים לסיכום בתנאי השכר, לאחר שמשרד התחבורה הסיט מתקציבי תוספות שירות האוטובוסים 135 מיליון שקל ומפעילי התחבורה הציבורית הוסיפו 15 מיליון שקל. מדובר בסכום חד פעמי שמשרדי הממשלה מקצים בתמורה לשקט עד לחודש מאי 2023 שיועבר בשתי פעימות.

לפי ארגון הנהגים של ההסתדרות הלאומית, מדובר על "העלאת שכר הנהגים ל-50 שקלים לשעה" ועל כן הם מסיימים את מחאתם בכפוף להסכמות סופיות שיושגו בתחילת השבוע הבא. הסכומים ישפיעו ככל הנראה על שיחות השכר שיתקיימו ב-2023, ואולם לא מדובר בהעלאת שכר שנכנסה אל בסיס התקציב.

בשבועות האחרונים מחאתם של הנהגים על תנאי העסקתם והשכר גררה השבתות בתחבורה הציבורית. בישראל קיים מחסור של 5,000 נהגי אוטובוסים על פי ההערכות בענף ונוסף למחסום השכר, קיימים מחסומים נוספים בפני גיוסם ושימורם של הנהגים, כמו מחסור בנקודות התרעננות ובתאי שירותים, תנאים קשים בכבישים, הליך הכשרה ארוך והמתנה לאישורים בהליך הרישוי.