חברת הלוואות הקריפטו Vauld מודיעה על הקפאת כספי המשקיעים

לאור שוק הקריפטו המתרסק, חברת הלוואות הקריפטו ששיתפה פעולה עם קוינבייס ופיטר ת'יל הודיעה שהיא עוצרת את המשיכות, החלפות, וההעברות בפלטפורמה שלה • המהלך מגיע שלושה שבועות לאחר שהמנכ"ל אמר שהחברה "תמשיך להתנהל כרגיל למרות תנאי השוק" ב-16 ביוני, וש"משיכות ימשיכו כרגיל וכך יהיה גם בעתיד"

הקפאת נכסי המשקיעים בחברת הקריפטו / צילום: Shutterstock
הקפאת נכסי המשקיעים בחברת הקריפטו / צילום: Shutterstock

חברת הלוואות הקריפטו Vauld הודיעה היום שהיא עוצרת את המשיכות, החלפות וההעברות בפלטפורמה שלה, והיא בוחנת אפשרויות לארגון מחדש "שייטבו עם בעלי המניות ב-Vauld" ושהיא "בשיחות עם משקיעים פוטנציאלים בחברה". החברה היא בין בנקי הקריפטו המפורסמים יותר, וקיימה שיתוף פעולה עם בורסת קוינבייס וכן פיטר ת'יל.

בכך Vauld הסינגפורית מצטרפת לחברות כמו צלזיוס הישראלית שנאלצו גם הן לעצור את הפעולות של המשקיעים שלהן לאור התרסקות שוק הקריפטו. 

מנכ"ל החברה דארשאן באת'ג'יא כתב בבלוג שלו שהחברה אמרה שהיא עודמת בפני "אתגרים כלכליים" לאור מצב השוק הרעוע שגרם ללקוחות למשוך יותר מ-197 מיליון דולר מאז ה-12 ביוני. 

המהלך מגיע שלושה שבועות לאחר שהמנכ"ל אמר שהחברה "תמשיך להתנהל כרגיל למרות תנאי השוק" ב-16 ביוני, וש"משיכות ימשיכו כרגיל וכך יהיה גם בעתיד". 

שוק הקריפטו נמצא ברבעון הכי גרוע שלו מאז 2011, כאשר מיליארדי דולרים נעלמו בשוק בתוך שלושה חודשים. התרסקות השוק חושפת פגמים בשלל חברות קריפטו. במאי חברת terraUSD התרסקה ובכך הפילה איתה גם את המטבע של החברה luna. בנוסף לצלזיוס, גם קרן הגידור Three Arrows Capital נפלה למצב של חדלות פירעון לאחר שלא הצליחה להחזיר תשלומים על הלוואה של 600 מיליון דולר.