מיזוג בתחום הייעוץ הפנסיוני: צבירן רוכשת 50% מגונן את גלזנר

צבירן, המספקת ייעוץ ופתרונות שכר, הטבות ופנסיה, תרכוש את המניות בעסקה שמוערכת במיליוני שקלים, כאשר עפ"י ההסכם בין הצדדים החברות יתמזגו בעוד כשנתיים

ניסים ג'רבי, שותף ומנהל בצבירן / צילום: אור קפלן
ניסים ג'רבי, שותף ומנהל בצבירן / צילום: אור קפלן

המגמה של מיזוגים ורכישות בעולם הביטוח והחיסכון ארוך-הטווח נמשכת, כאשר חברת צבירן רוכשת 50% מחברת הייעוץ גונן את גלזנר. צבירן, שבין שאר פעילותיה מהווה אף היא גוף מוביל בתחום הייעוץ הפנסיוני חברה לגונן את גלזנר וזאת במטרה ליצור את חברת ייעוץ הפנסיה והביטוח המובילה בישראל.

מדובר במניותיו של ירון שמאי, שותף בחברת הייעוץ, שמונה לאחרונה למנהל חטיבת הלקוחות וערוצי ההפצה של חברת הביטוח מגדל. במסגרת העסקה נקבע כי בהמשך, בעוד כשנתיים, יתמזגו שתי החברות לתוך צבירן. המיזוג יצור סינרגיה שתגדיל את מגוון השירותים והפתרונות ללקוחות.

שוק הייעוץ והשירות למעסיקים נחלק בין מנהלי ההסדר, שהם בעלי זיקה למוצרים ולחברות ביטוח, ובין יועצים אובייקטיביים. צבירן וגונן גלזנר הינם הגופים המובילים בייעוץ אובייקטיבי למעסיקים. מדובר בשוק נרחב וגדול מאוד והשירותים הללו ניתנים למאות חברות - המעסיקות מאות אלפי עובדים.

צבירן היא מהחברות הגדולות בארץ בייעוץ ונתוני שכר והטבות לעובדים. החברה משרתת יותר מ-600 מעסיקים כבר קרוב ל-40 שנה. גונן את גלזנר מתמחה בייעוץ לשורה ארוכה של מעסיקים בתחומי הפנסיה והחיסכון. היא הוקמה לפני כ-25 שנה ומספקת שירותים לכ-100 חברות מהמובילות במשק ומייעצת לכ-200 אלף שכירים.

ניסים ג'רבי, שותף ומנהל בצבירן, אמר עם היוודע דבר העסקה כי "כיום, יש צורך עז לספק לעובדים כלים ושירותים שיעזרו להם להגדיר ולממש את יעדיהם הכלכליים תוך התייחסות לאתגרים הצפויים להם. השותפות עם גונן את גלזנר תאפשר לנו לחבר עוד יותר את תחום השכר וההטבות אל הפנסיה".

שמעון גונן, שותף ומייסד בגונן את גלזנר, הוסיף כי "השותפות יוצרת הזדמנות להציף שירותי ערך טכנולוגיים ופתרונות ביטוח ושירות למעסיקים ולעובדים".

בתקופה האחרונה נראו בעולמות הביטוח והחיסכון מספר רכישות ומיזוגים משמעותיים. כך למשל, לפני כשלושה חודשים הודיעה חברת מנורה מבטחים על עסקת ענק בתחום סוכנויות הביטוח אשר במסגרתה, רכשה 50% מבית הסוכן אליפים. סך התמורה שתשלם מנורה מבטחים עומד על 140 מיליון שקל ובהתקיים תנאים מסוימים תשלם תוספת של 10 מיליון שקל.

שבועיים לאחר מכן חתמה כלל על עסקת לרכישת 30% ממניות ניוקום סוכנות לביטוח, תמורת 18.2 מיליון שקל. על פי ההסכם בין הצדדים לכלל אופציה לרכישה של עד 100% ממניות הסוכנות המתמחה במוצרי ביטוחי בריאות, ביטוחי חיים ומוצרי חיסכון פנסיוניים ופיננסיים.

גם בתוך עולם הסוכנויות מתבצעים מיזוגים ורכישות רבים. כך לדוגמה, בסוף שנת 2020 אישר דירקטוריון חברת מגדל סוכנויות, חברה בת בבעלות מגדל חברה לביטוח, את מיזוג הסוכנויות שחם ואורלן. בית הסוכן הממוזג מאגד כ-440 סוכנים, כ-100 עובדים ומאות אלפי תיקי לקוחות.