ארנון בר-דוד ואשתו תובעים את עופר עיני: "הטרדה מינית והוצאת דיבה"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ורעייתו הילה בר-דוד-קניסטר תובעים מעופר עיני פיצוי על סך 500 אלף שקל, בטענות להוצאת דיבה, פגיעה בפרטיות ואף הטרדה מינית, במסגרת סרטונים שהופצו במהלך קמפיין הבחירות לארגון העובדים

עופר עיני וארנון בר-דוד / צילום: תמר מצפי, דוברות ההסתדרות
עופר עיני וארנון בר-דוד / צילום: תמר מצפי, דוברות ההסתדרות

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ורעייתו הילה בר-דוד-קניסטר הגישו היום (ב') תביעה לבית משפט השלום בתל אביב נגד עופר עיני, מי שהפסיד לבר-דוד בבחירות האחרונות לראשות ההסתדרות. הזוג בר-דוד תובע מעיני פיצוי על סך 500 אלף שקל, בטענות להוצאת דיבה, פגיעה בפרטיות ואף הטרדה מינית. 

ארנון בר-דוד נבחר לקדנציה נוספת בראשות ההסתדרות
שבוע לבחירות בהסתדרות: הבוחרים מוצפים במסרים, לכלוכים ופייק ניוז 

התביעה עוסקת בסרטונים שהופצו נגד בר-דוד לפני כחודשיים, במהלך קמפיין הבחירות לארגון העובדים. באי-כוחו של בר-דוד כתבו כי מדובר ב"סרטונים מבזים ושקריים הכוללים עשרות דברי דיבה, במסגרת קמפיין בחירות מכוער במיוחד לראשות ההסתדרות, מטעם הנתבעים".

הסרטון הראשון שהועלה לרשת והופץ למאות אלפי חברי ההסתדרות, נקרא "השטיח המעופף של ארנון בר-דוד ומקורביו". בסרטון נטען כי בני הזוג בר-דוד טסו לחו"ל על חשבון ההסתדרות באופן פסול ונהנתני. כתב התביעה מכחיש את הטענה ומסביר כי מדובר בפועל "בטיסות פרטיות, למטרות נופש, על חשבונם המלא".

"הושמה מיניותם של בני הזוג ללעג"

בר-דוד טוען כי תוכן הסרטון לא רק שאינו נכון, אלא שהוא אף מנסה "לבזות את בני הזוג באמצעות מיניותם". כך נכתב כי הווידאו "גדוש בתמונות אינטימיות של בני הזוג, לעתים כשמר בר-דוד אינו לבוש חולצה, לעתים כאשר שניהם לבושים בבגדי ים, ותוך שהם מוצגים כבני מלוכה נהנתנים".

בהמשך כתב התביעה נטען כי "בפרסום תמונות אלה הושמה מיניותם של בני הזוג ללעג - היה משום פרסום תצלום שהתמקד במיניותם, בנסיבות בהן היה בו כדי להשפילם ולבזותם".

בר-דוד-קניסטר, יש לציין, נושאת בתפקידים בכירים שנוגעים להסתדרות. היא מכהנת כיו"ר מנהלת ליגת העל לכדורסל נשים וכמנכ"לית חברת "שחר און", חברת תפעול של תשע עמותות מבית הסתדרות המעו"ף. 

"מקורבים ונהנים"

בסרטון נוסף שעלה לרשת, תחת הכותרת "מקורבים ונהנים", מוצגים התובעים כמי שניסו להבטיח תפקידים באופן מושחת להם ולמשפחתם. בסרטון נאמר למשל: "לאחר כניסתו של ארנון לתפקיד מונתה הילה למנכ"לית של שבע עמותות בעלות כוללת של מעל ל-1,000,000 שקל בשנה, וזה לא כולל פינוקים והטבות".

לאחר מכן מוצגות בסרטון תמונות של בני המשפחה: "זה ערן בר-דוד, אח של ארנון. הוא מונה לתפקיד בקק"ל בעלות של עשרות אלפי שקלים בחודש. זו כוכבה קניסטר, אמא של הילה. היא משמשת תפקיד בכיר במשען - חברת הדיור המוגן של ההסתדרות. זה ארז קניסטר, אח של הילה והמוציא והמביא של הזוג. (הוא) מונה לדירקטור בקרן ההשתלמות של המחר".

כתב התביעה מבקש להפריך את הטענות הללו. כך נטען כי האמירה לפיה שכרה של קניסטר-בר-דוד עולה על מיליון שקל היא שקרית. עוד נכתב כי "בר-דוד מוצג כמי שסייע לאשתו לקבל תפקיד בכיר שאינו תואם את כישוריה, שלא בדרך הישר ומתוך ניגוד עניינים. בפועל, לא היה מעורב בכך כלל, וממילא הוא אינו יכול להשפיע על בחירתה". עוד מתנערת התביעה מההאשמות לפיהן סייעו למינוי בני משפחתם ומקורביהם.

את כתב התביעה הגישו באי-כוחם של הזוג בר-דוד וסיעת "עוגנים" בהסתדרות, עורכי הדין אילן בומבך ואמיר שגב-סרוסי.