שערה שנמצאה בזירת הרצח של תאיר ראדה עשויה להיות של בן זוגה לשעבר של אולה קרבצ'נקו

בדיקת DNA שתוצאותיה הועברו היום לתביעה ולהגנה במשפטו החוזר של רומן זדורוב, מצאה כי שערה שאותרה בזירת הרצח של תאיר ראדה עשויה להתאים לאדיר חבני, בן זוגה לשעבר של אולה קרבצ'נקו • הבדיקה המתקדמת שנערכה לא קובעת התאמה אלא יכולה רק לשלול התאמה

רומן זדורוב / צילום: גיל אליהו
רומן זדורוב / צילום: גיל אליהו

בדיקת DNA שתוצאותיה הועברו היום (ב') לתביעה ולהגנה במשפטו החוזר של רומן זדורוב, מצאה כי שערה שאותרה בזירת הרצח של תאיר ראדה עשויה להתאים לאדיר חבני, בן זוגה לשעבר של אולה קרבצ'נקו. הבדיקה המתקדמת שנערכה לא קובעת התאמה אלא יכולה רק לשלול התאמה. מדובר בבדיקת ריצוף מיטוכנדריאלי שנעשית לבדיקת שושלת אימהות, ולפי גורם בפרקליטות עשויה להתאים לעשרות אלפי אנשים. בשנת 2018 כבר נמצאה שערה המתאימה לפרופיל המיטוכונדריאלי של חבני.

"מעשים שלא ייעשו"? הפרקליטות מבקשת הבהרות מראש ההרכב במשפט החוזר של זדורוב 
השופט והפרקליטות מתנגחים בתיק זדורוב, והדמיון של הציבור חוגג 
אם יזוכה, לרומן זדורוב תעמוד הזכות להישכח? 

ממשרד הבריאות נמסר היום כי המכון הלאומי לרפואה משפטית התבקש לבדוק דגימות שיער מזירת הרצח של תאיר ראדה ז"ל. הבדיקות נערכו בטכנולוגיה מתקדמת בריצוף מיטוכונדריאלי מלא, לבקשת ההגנה, באישור פרקליט המדינה ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה דאז ד"ר אביחי מנדלבליט. תוצאות הבדיקות נמסרו היום לצדדים.

במשפט העידו מומחים לנושא ה-DNA לגבי משמעות הבדיקה, וציינו כי לא מדובר בבדיקה שקובעת התאמה. לאור מהות הבדיקה, אין לדעת בשלב זה מה תהיה מידת השפעתה על המשפט.

סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, צפוי להגיש בקשה לקיים דיון דחוף בחוות-הדעת החדשה שהתקבלה.

חבני (38) טען בעבר כי בת זוגו קרבצ'קו התוודתה באוזניו כי רצחה את ראדה. תיק החקירה בעניינה נסגר כאשר הוחלט על משפט חוזר לזדורוב, לאחר שנקבע כי חבני העליל על קרבצ'קו עלילה כנקמה על כך שנפרדה ממנו.

המשפט החוזר החל בספטמבר 2021. שמיעת העדים הסתיימה, ובסוף החודש אמורה הפרקליטות להגיש את סיכומיה.